En dan ineens sta je er......... - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Louis - WaarBenJij.nu En dan ineens sta je er......... - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Louis - WaarBenJij.nu

En dan ineens sta je er.........

Door: Louis

Blijf op de hoogte en volg Louis

06 Mei 2012 | Spanje, Santiago de Compostella

Zondag 6 mei 2012
Van Monte do Gozo naar Santiago de Compostella

Hoi allemaal,
Hier ben ik weer even. Ik weet niet hoe lang, maar moet even wat ontspannen en van me af schrijven dus kruip dan achter de Pc. Een ideale uitlaatklep voor me maar dat hadden jullie al wel gemerkt.

Ik ben vanmorgen tegen half tien het plein voor de Kathedraal in Santiago de Compostelle opgelopen. Een ervaring voor mij die ik nog aan het verwerken ben. Ik weet daarom ook niet goed hoe te beginnen. Ook het verslag van gisteren moet ik nog bijwerken omdat het hotel waar ik zat alleen wifi had. Het komt allemaal nog wel hoor, maar ik moet even adem hebben. Ik weet al wel dat het voor mij heel wat emoties opriep en nog oproept. Ben ondertussen al wel naar de mis geweest, met het slingerende wierookvat. Ook heb ik al de verklaring gehaald dat ik de Camnio gelopen heb. Deze heb ik op laten dragen aan Lieske. Ik zal trachten een foto hier van te maken en op de blog te zetten.

Ik zit in een Pousada. Dat is eigenlijk een oud klooster die gerenoveerd is en omgebouwd tot hotel.Aan dit in mijn geval kloosterke was ook een oude drukkerij verbonden en in dat deel zit ik. Het heet Hotel Virxe da Cerca.
redelijk luxe, maar ik vind zelf dat ik dat wel verdiend heb.
Ik blijf hier tot woensdag. Ik ga morgen mijn planning voor de komende dagen opzetten. Heb ondertussen ook al besloten niet door te gaan naar Finisterre. een paar dagen aan lopen denken, maar mijn gevoel zegt dat ik het niet moet doen. Ik heb met die plek verder ook niets en sightseeing boeit me niet. Ook Lieske en ik hadden destijds al afgesproken pas te beslissen als we in SdC waren.

Nou dit was het even, ik kom er nog uitgebreid op terug hoor. Zeker na al die opbeurende en lieve woorden die jullie me al toegestuurd hebben en ik weet ook van veel mensen die niet op de blog reageren, maar wel aan me denken.

Ik heb eigenlijk nog een verzoek aan die meneer uit Limburg die gevraagd heeft om een zilveren hangertje met St Jacob mee te brengen om nog even te reageren. Er is nogal wat te koop hier. Mogelijk kan hij nog even een kleine beschrijving geven en of hij het in een souvenierwinkel of bij een juwelier heeft gekocht. De reactie mag ook naar mijn mailadres: l.kriesels@home.nl of bellen/sms naar 0031653746072

Groeten en tot snel,

Louis

Zoals beloofd kom ik nog even terug op de dag dat ik in SdC aankwam.

Ik ben de hele nacht wakker gehouden door de regen die constant op het dak roffelde en ik sliep op de 4e etage tegen het dak aan. Ik hoorde het regenwater via de dakgoot naar beneden kletteren. Dus geen wekker nodig en om 7.30 uur aan het ontbijt. ben de enige ontbijtgast met een buffet voor nij alleen.
Afrekenen, rugzakje opgooien, wel lichter want ik heb geen water bij en even later staptie weer. Ik zit eigenlijk binnen de kortste keren in de buitenwijken van SdC en het is droog. Ondanks het redelijk vroege uur al diverse mensen met hun rugzakje richting centrum. Ik denk, zeker als ik andere vrouwen met hun rugzak zie hoe het ons vergaan zou zijn in 2010, het jaar dat de paus in SdC was en het onnoemelijk druk is geweest. Plotseling voel ik iets achter me, in een flits draai ik me om en botst er bijna een jonge vent tegen me op. Een beetje een apart type die doet of hij ook in gedachten was en dan druk gebarend maar niets zeggend een zijstraat inslaat.
Ik had hem echt niet gehoord en denk toch dat hij mijn rugzak of zo aan de achterkant open wilde ritsen om te kijken of er iets te halen viel. De enige keer eigenlijk dat ik zo iets meemaakte onderweg.

Even verderop komen een aantal jonge mensen uit een kroegje. ze zijn zo zat als apen en het blijken studenten die hun afstuderen aan het vieren zijn. Ze willen me begeleiden en SdC laten zien. Dat heb ik nu weer, dus ik zeg netjes in zo goed mogelijk spaans dat ik eerst naar mijn hotel moet. Ze zijn me echter alweer vergeten en duiken een volgend cafe in.
Dan zie ik tussen de huizen de torens van de kathedraal opduiken en maak een fotooke. Even later moet ik wat trappen af en dan sta ik plots op het plein voor de Kathedraal.
Door het donkere weer ziet het er wat troosteloos uit en ik zoek even een hoekje om adem te halen. Hier sta ik dan en ik moet me verbijten door de duizend gedachten die door me heen flitsen. Voel de tranen achter mijn ogen branden, maar slik alles zoveel mogelijk weg. We hebben het toch wel samen gedaan schat,zonder de gedachte aan jou had ik hier niet gestaan. maar het had zoveel mooier geweest om samen dit avontuur te hebben mogen doen. Ik schiet zelf alvast een foto en dan komen een paar vrouwen vragen of ik hen op de foto wil zetten.
Ook een paar duitsers melden zich hiervoor. Ik ga even inde kathedraal kijken en steek een elektrisch kaarsje aan. Er is net een mis teneinde. Ik ga nu eerst even naar mijn hotel o mijn rugzak af te gooien. Daarna loop ik terug de stad in en zoek het bureautje waar jeje verklaring dat je de camino gelopen hebt kunt halen. Een erg lange wachtrij, maar goed geregeld. Er zijn wel 10 loketten waar ze de zaak controleren of het allemaal wel klopt. Een man die de zaak meeregelt vraagt waar ik vandaan kom en waar ik begonnen ben. Ik vertel mijn verhaal en zeg dat ik de wandeltocht op wil dragen aan Lieske. Hij neemt me mee naar een loket en zegt "special" tegen de man achter de balie en verteld wat ik hem heb gezegd.Ik moet mijn naam nog een keer opschrijven en die van Lieske. Als ik de verklaring krijg en zie dat de naam van Lieske er bij is geschreven komen de waterlanders wel tevoorschijn. Ik moet dit nu toch wel even verwerken en de man achter de balie is ook onder de indruk. Dan maar weer verder, want de mis begint om 12.00 uur. In de kerk zijn alle plaatsemn bezet en er kan best wat volk in hoor. Ik kijk even rond en besluit dan maar een staanplaats achter een bank te nemen, kan ik af en toe toch even gaan "hangen". De mis begint en er is een duits koor wat af en toe ook zingt. De pastoor heet de pelgrims welkom waarbij hij zowat alle landen vernoemt. Ook Ollanda natuurlijk en dat doet goed om het te horen. Sommige pelgrims hebben hun rugzak nog bij en zijn daar op gaan zitten. Automatisch zoek je iemand die er niet is en ik denk hoe Lieske dit beleefd zou hebben. Onder de indruk en zeker het spectakel op het eind van de mis met het grote zwaaiende wierookvat. Wat had ze hier al veel over gelezen. Het krampt wat rond mijn hart. Veel mensen proberen het slingerende wierookvat te fotograferen / te filmen, maar ik weet niet of dat veel mooi resultaat zal hebben. ik denk dat de herinnering om erbij te zijn mooier is. Als de mis voorbij is blijf ik nog even in de kerk om op een bankje eea even te laten bezinken. daarna nog een elektrisch kaarsje. Ik wil ook nog even achterlangs het borstbeeld van St. Jacob lopen, maar het is zo druk dat ik dat maar uitstel tot maandag.

Ik maak even een rondje en ga dan wat eten. In het restaurantje roept iemand mijn naam en het blijkt Texaanse laura die ik eerder dese week heb ontmoet. Zij is weer met iemand anders op pad en vertrekt maandag.
Ik neem verse sardientjes en de amerikaan met z´n kapotte schoenen komt ook binnen. Hij heeft via iemand uit het café waar we toen zaten aan een paar andere schoenen kunnen komen. Als ik terug naar het hotel loop voor de siesta kom ik wat mensen tegen die ik eerder deze week ook gezien heb. Echter het voelt gewoon anders nu je je rugzakje niet meer op hebt, je tussen duixenden toeristen loopt en eigenlijk niet meer opvalt.
De onderlinge band van het onderweg zijn is al weg en ieder is weer met wat anders bezig.

Na de siesta loop ik een rondje door de stad, maar het is zondag, al veel horeca gesloten en de meeste toeristen zijn weg. Annie en Cor bellen nog even en ik wil wat eten in het Hotel. Heb echter wat verkeerd begrepen want het restauarant is dicht. Geen nood even verderop een barretje waar ze lekkere dingen verkopen. Veel honger heb ik niet, maar je moet natuurlijk wat eten. Ik probeer één te worden tussen de spanjaarden, iets wat met mijn wandel outfit niet lukt. In het hotel geef ik alle stinkende bullen af aan de balie met het verzoek deze zsm weer fris ruikend te retourneren. dan naar bed, "To do-lijstje" voor morgen maken en proberen wat te slapen, dus met TV aan niet zo moeilijk.

De rust.







  • 06 Mei 2012 - 17:42

    Ad En Hanneke:

    Louis,
    Hier is maar één woord op z'n plaats: PROFICIAT!
    Geweldig wat je hebt gespresteerd; je mag trots zijn!

    Groeten,
    Ad en Hanneke

  • 06 Mei 2012 - 17:49

    Jac Van Nassau:

    Proficiat Louis, wat een geweldige prestatie. Er zijn niet veel mensen die je dit nadoen.
    Lieske kan met recht heel trots op je zijn.

  • 06 Mei 2012 - 17:54

    Chiel En Josefien:

    Louis,

    Fantastisch gedaan, van harte gefeliciteerd!
    We gaan zo even een borreltje op jouw gezondheid nemen. Geniet nog van je dagen in Santiago.

    lieve groet Chiel en Josefien

  • 06 Mei 2012 - 18:13

    Pické Jean En Jeanne:

    proficiat ! wij denken veel an uw, groeten , Jean en Jeanne uit Braine le château, belgie

  • 06 Mei 2012 - 18:28

    Piet:

    Proficiat met het behalen van het doel .

    tot thuis.

    gr piet

  • 06 Mei 2012 - 19:03

    Jos En Imelda:

    Proficiat Louis. Geweldige prestatie!

  • 06 Mei 2012 - 19:12

    Jeanne En Gé:

    Hé Louis,

    Wat heb je een geweldige prestatie geleverd. Chapeau !!
    Ondanks alle narigheden en tegenslagen is het je toch gelukt om je einddoel te bereiken.
    Je doorzettingsvermogen heb je mede te danken aan Lieske die vanaf boven met je meegelopen heeft.
    Rust een paar dagen lekker uit en je kunt vol trots naar Roosendaal terug reizen.

    Hartelijke groeten,
    Jeanne en Gé

  • 06 Mei 2012 - 19:31

    Nico Gabel:

    Proficiat Louis!!!

    Een geweldige prestatie,we zijn ontzettend trots op je!!
    Als je thuis bent nemen we zo spoedig mogelijk contact met je op.
    Vele groeten uit Bergen op Zoom!

    Coby en Nico

  • 06 Mei 2012 - 19:31

    Corrie En Ton:

    Louis,
    Geweldig wat een doorzettingsvermogen, wij zijn trots op Lies en jou.

  • 06 Mei 2012 - 19:56

    Hugo Truus:

    van harte gefeliciteerd in woord geweldig,en wat een prachtige verhalen
    lieske zal trost opje zijn en geertje ook
    tot ziens ,groetjes

  • 06 Mei 2012 - 21:06

    Marjolijn Hellemons:

    Hoi Louis, ik hoorde vanmorgen van Lian en Dennis dat je in SdC was aangekomen, geweldig !! Het zal nu zeker heel emotioneel en dubbel zijn, maar uiteindelijk zul je met veel trots en voldoening terugkijken op deze ervaring. Het is niet altijd gemakkelijk geweest en de onderbreking was natuurlijk dramatisch, maar je hebt het uiteindelijk wel volbracht!!! En net zoals ik zeker weet dat Pierre met mij meekijkt, ben ik er ook van overtuigd dat jouw Lieske weet hoe goed je dit hebt gedaan.
    Veel groetjes, Marjolijn Hellemons

  • 06 Mei 2012 - 21:15

    Annie:

    Hoi Louis,

    Ook al hebben we (Cor en ik) vanavond telefonisch contact met je gehad, ik wil je toch laten weten dat we ontzettend trots op je zijn. Geniet nog van je dagen in SdC en in Zarragozza.

    groetjes
    Annie

  • 06 Mei 2012 - 21:25

    Ria Appels:

    Amai mijnen frak, zeggen wij op zijn Bels.......wat een prestatie. Ja, daar moet op gedronken worden. Proficiat, zoveel kilometers in de benen. Een zeer belangrijke stap in het verwerkingsproces.... wat zal Lieske trots zijn.
    Nog even na bezinnen, denken over alle mooie momenten, uitgeven van je verhalen??, ah , we zien het wel dit is gewoon vol klasse gedaan.
    groeten Ria

  • 06 Mei 2012 - 21:34

    Ad En Jeanne:

    proficiat louis je hebt het gehaald geweldig man we wisten wel dat het je zou lukken fijn gevoel zeker dat je het hebt kunnen uitlopen je mag trots zijn op je zelf zijn hoor en als je weer in roosendaal bent dan horen we het wel groetjes ad en jeanne

  • 06 Mei 2012 - 22:10

    Joke:

    Je bent in een woord GEWELDIG !!!! PROFICIAT !!!! Louis je hebt het volbracht ondanks de tegenslagen, en met de verdrietige onderbreking van het verlies van je vriend geert ,dat je toch de reis weer opgepakt hebt ,CHAPEAU ,maar ik weet zeker dat zowel geert en lieske jou gesteund hebben ,en van boven uit zeer trots op jou zijn ,dat je ondanks alles je tocht toch volbracht hebt, laat alles maar even bezinken en kom even tot rust in SDC voordat je weer huiswaarts komt,
    Veel liefs en een dikke knuffel tot ziens
    groetjes jos en joke

  • 06 Mei 2012 - 22:17

    Peter En Elly:

    Hoi ,Louis Proficiat geweldig We zijn bijzonder trots op jou prestatie Gr.

  • 06 Mei 2012 - 22:23

    Joop En Heidi Jansen:

    Hallo Louis.
    Goed gedaan, je hebt waar gemaakt, wat je belooft hebt. In een woord uniek, zeker omdat je kort voor de eindstreep nog een zeer negatieve ervaring had en terug moest naar Nederland. Om dan de moed op te brengen alsnog terug te gaan en de reis af te maken, daarvoor is doorzettingskracht en moed nodig.
    Wij wensen je nog een fijn verblijf in Santiago de Compostela en een goede, veilige, thuisreis.
    Groet van heidi en joop

  • 06 Mei 2012 - 22:45

    Herman Roels:

    Hoi Louis,
    We hebben al contact gehad vía SMS, maar wil me ook toch ook via debe weg je van harte feliciteren
    Wat edén prestatie zeg, hier kun je met recht erg trots op zijn. Ik heb veel respect voor je, dat je dit hebt afgemaakt, ondanks de tegenslagen. Je weet dat je hier in Zaragoza welkom bent om enkele dagen uit te rusten. Ook van hier heb je rechtstreekse vlucht naar Charleroi, of met trein naar Barcelona/Madrid, en vandaaruit kun je overal heen. Maar je mote natuurlijk doen sacar jij sin in hebt.
    Louis nogmaals proficiat kerel, un abrazo, herman en marivi

    (mijn eerste schrijven op de iPad, vandaar enkele foutjes)

  • 07 Mei 2012 - 05:39

    Theo Maas:

    Louis,
    Gefeliciteerd met de enorme prestatie.
    Je hebt topsport geleverd met alles erop en aan. Veel emoties gehad. soms wat opstandig met ook wat uitglijders, rugklachten. Je rugzak onafscheidelijk. Onderbreking en jammer genoeg terug naar Roosendaal om afscheid te nemen van onze aller Geertje en tot ondersteuning van Annie. toch de moed weer gehad om je reis te gaan volbrengen en dat is volgens mij de kracht die Lieske jou gegeven heeft die je nodig had om deze Pelgrimstocht met haar volop in jou gedachte te kunnen volbrengen. Dit is knap van jou en nu maar hopen al zal het niet mee vallen dat je rust vind Je bent voor vertrek twee maal gezegend en ik hoop dat je nu ook gezegend terugkomt en dat je in het Roosendaalse straks weer je rust en ambitie hebt om jou leventje gezamelijk met jou vrienden weer op te pakken.Maar geniet van jou prestatie. Al zal er heel veel door je heen gaan. Nogmaals gefeliciteerd en het ga je goed

  • 07 Mei 2012 - 06:57

    Richard En Gerda:

    Louis,

    GEWELDIG!!!

    Van harte proficiat, je hebt het toch maar gedaan.

    Groetjes Richarda en Gerda.

  • 07 Mei 2012 - 07:08

    Ingrid En Peter:

    Van harte gefeliciteerd met deze prachtige prestatie. We hebben met je mee kunnen leven dankzij al je prachtige epistels. Lieske op haar wolkje heeft met je meegelopen en je kunt trots op jezelf zijn. Dat zijn wij ook. Heel veel groeten uit Noorwegen.

  • 07 Mei 2012 - 07:25

    Sjaak:

    louis,
    allereerst PROFICIAT en een hele diepe waardering voor jou prestatie.
    ik hoop dat je de komende dagen een heel goed verblijf hebt in sdc.
    weet louis dat je gedragen bent door lieske en geert om daar nu te mogen zijn.
    ik hoop en bid met je dat je daar de kracht en de moed mag ontvangen van de heilige jacobus die daar vereerd wordt om als je weer in roosendaal bent je een fijn gevoel en rust vind.
    nou geniet nog maar lekker even en zie je weer in roosendaal in de olvrouywe kerk op de kaai

    oudoe louis sjaak

  • 07 Mei 2012 - 07:58

    Cor:

    Hoi Louis
    Nogmaals proficiat met het volbrengen van de reis.
    Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken van de nu ontstane moeilijke gedachten.
    Wij hopen dat je nu snel terug naar Roosendaal komt en dat je dan de kracht bezit om wat geluk te gaan zoeken voor je verdere leven.
    Groetjes, Cor

  • 07 Mei 2012 - 08:21

    Frans Sperber:

    hallo Louis,
    Fantastisch. Je hebt het geweldig gedaan.
    Respect voor je prestatie!!
    Lekker genieten nou van deze bereikte mijlpaal.
    Ik zal je reisverslagen missen.
    frans

  • 07 Mei 2012 - 08:45

    Corry En Jac :

    Hoi Louis,

    Proficiat met de geleverde prestatie!!
    Zowel lieske als wij allen zijn trots op je!!
    Gegroet en tot ziens.
    De Bruintjes.

  • 07 Mei 2012 - 09:33

    Dennis En Lian:

    hoi louis,
    in een woord geweldig dat je dit hebt gehaald van harte gefeliciteerd hoor.
    ons lieske kan trots op jou zijn hoor.
    geniet nog maar van de dagen die je daar bent.
    ook al zal het niet mee vallen voor jou.
    we horen nog wel van je.
    groetjes dennis en lian.

  • 07 Mei 2012 - 09:40

    Jos En Margo Bogers:

    Dag Louis, allereerst van harte, letterlijk, GELUK gewenst met je aankomst in SdC. Het moet een hele belevenis zijn waar wij ons nauwelijks een voorstelling van kunnen maken. We wensen je daar nog mooie en inspirerende dagen en hopen je weer in Roosendaal te treffen als je terug bent. In de Mariamaand trekt het kapelleke op de Kapelberg, we zullen aan jou en Lieske denken hoor, als we een kaarsje branden! We gunnen je nog een mooie tijd in SdC, een voorspoedige terugreis en tot kijk weer! Hartelijke groet en...tot zoens! Jos en Margo.

  • 07 Mei 2012 - 11:11

    Frans Brouns:

    Proficiat Louis met je bijzondere oprestatie. Geniet ervan

  • 07 Mei 2012 - 11:16

    Frans Brouns:

    Hallo Louis,

    Ik heb de medaille gekocht in een souvenirsstand voor de kathedraal. Het is een kleine zilveren medaille met een doorsnee van pakweg een halve centimeter tot 0,7 cm. Er staat de afbeelding van Jacobus op De medaille is ook verkrijgbaar in de winkel in de kathedraal.
    Alvast bedankt voor het meenemen.


  • 07 Mei 2012 - 12:36

    A.Luijkx:

    Hallo Buurman Louis,
    Van harte gefeliciteerd met het behalen van het eindpunt van deze bijzonder zware tocht, waarbij je veel meer hebt meegedragen dan je rugzak kon bevatten.
    Ik weet zeker dat er een uitgever te vinden is, die van jouw reis een boeiend boek met prachtige foto's kan maken. Ik wens je nog fijne dagen toe in dit prachtige land en een behouden thuiskomst.
    (Haagse) buurvrouw Ans.

  • 07 Mei 2012 - 14:27

    Ad En Annie Schepers:

    Louis,

    Van Harte Gefeliciteerd met deze geweldige prestatie,

    groetjes, Ad en Annie

  • 07 Mei 2012 - 15:00

    Marc Uit Essen:

    Louis , ne dikke proficiat en wees niet verlegen uw emoties te uiten.
    Geniet in alle rust , overloop even alles en dit alles brengt een hoop nieuwe moed
    om in het leven verder te gaan en dit op een positeive wijze.

    Het allerbeste en tot één dezer dagen.
    Groeten Marc

  • 07 Mei 2012 - 16:34

    Mario En Marian:

    hallo louis,

    PROFICIAT KEREL wat goed dat je je reis helemaal afgemaakt hebt na al die tegenslagen, we zijn trots op je , en nu lekker genieten van je verdere leven.

    groetjes en tot ziens
    mario en marian

  • 07 Mei 2012 - 17:09

    Henk En Karin Jansen:

    hai Louis, van harte gefeliciteerd met deze topprestatie, je bent een KANJER!
    wat een mooi verslag heb je er weer van gmaakt, kon de emotie erin bijna voelen door het scherm heen. rust lekker wat uit en een goede terugreis gewenst.

    tot gauw in Roosendaal.

    lieve groetjes Henk en Karin

  • 07 Mei 2012 - 21:53

    Pluis En Guus :

    Wat een geweldige verhalen en wat een indrukwekkende foto's! Echt geweldig! Wat kun jij trots zijn Louis! Ik heb niet gereageerd de afgelopen tijd maar dat betekend inderdaad niet dat ik niet aan je heb gedacht. Ik heb af en toe een kaarsje voor je gebrand en een zonnedansje gedaan maar daar krijg je alleen maar meer regen van geloof ik. En dat is natuurlijk niet de bedoeling!
    Geniet er nog van de komende dagen en een hele goede reis terug.
    Tot gauw!

  • 08 Mei 2012 - 09:56

    Ria En Ria:

    Louis,

    Geweldig gedaan man.
    Tocht opnieuw gestart én VOLBRACHT. Je bent een kanjer kerel. Jouw Lieske is trots op je
    Geert ook, en wij ook natuurlijk.
    Je hebt er het laatste gedeelte niet echt goed weer op gehad, hier is het ook niet bijzonders
    alleen met koningennedag was het warm.
    Ga de komende dagen maar eens lekker ontspannen, dat heb je wel verdiend.
    Op tijd een lekker wijntje of een pintje "Proost pelgrimganger"

    lieve groetjes Ria's


  • 08 Mei 2012 - 11:48

    René En Marielle:

    Hey kanjer,

    PROFICIAT, wat mag je trots zijn op jezelf, ondanks alle tegenslagen heb je jullie tocht volbracht.
    GEWELDIG.
    Tot in Roosendaal.
    Groetjes René en Mariëlle Zagers.

  • 08 Mei 2012 - 17:03

    Ad En Frieda:

    Louis, wat een prestatie, van harte gefeliciteerd!!
    groet Ad en Frieda

  • 09 Mei 2012 - 09:37

    Karin Noorman:

    Beste Louis,
    Gefeliciteerd met je prestatie, heel knap. Je mag trots zijn op jezelf.

  • 13 Mei 2012 - 07:13

    Joke En Jan:

    Louis wat geweldig,dat je nu ter plaatsen bent,wat je in etappes is volbracht.

    Wij krijgen straks de vele verhalen nog te horen,als je weer hier bent in het "Dal der Rozen".

    Maak op het verlengde van je reis,nog mooie momenten mee,en vertel die later.

    Met groetzwaai,en....tot ziens.

    Joke en Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louis

Hallo allemaal, Welkom op mijn site. Hierin komt de info die ik onderweg naar Santiago de Compostela regelmatig zal bijwerken. Ik hoop hiermee mijn familie, vrienden en bekenden op de hoogte houden van de wetenswaardigheden.

Actief sinds 19 Jan. 2011
Verslag gelezen: 1016
Totaal aantal bezoekers 359120

Voorgaande reizen:

07 April 2024 - 11 April 2024

18 Stedentripje Londen

07 September 2023 - 12 September 2023

17 Verona stedentrip

05 Mei 2023 - 27 Mei 2023

16 Zuid Spanje en wat zwerven

22 November 2022 - 26 November 2022

15 France et Nice, la vie en rose......

06 Mei 2022 - 30 Mei 2022

14 Spanje El Norte en wat zwerven...

10 Februari 2022 - 10 Maart 2022

13 Langs wat Spaanse steden....

23 September 2021 - 31 Oktober 2021

12 Wandelen van Porto naar Santiago de Compostela

15 Juli 2021 - 02 Augustus 2021

11 Frankrijk op herhaling juli 2021

08 Oktober 2019 - 23 Oktober 2019

10 Spanje, stedentrip herfst 2019

02 September 2019 - 06 September 2019

9 Even de zinnen verzetten in Frankrijk.......

06 Mei 2019 - 28 Mei 2019

8 Van Porto tot Napels

30 April 2018 - 30 Mei 2018

7 blik op Frankrijk en Spanje Mei 2018

22 Oktober 2017 - 10 November 2017

6 Door Frankrijk met de auto langs gebaande paden.

04 Mei 2017 - 25 Mei 2017

5 Spanje van Madrid naar Alicante mei 2017

25 September 2016 - 30 Oktober 2016

4 Wat zwerven in Noord Spanje sept. 2016

06 September 2015 - 31 Oktober 2015

3 We gaan weer naar Santiago de Compostela

09 September 2012 - 17 September 2012

2 reis naar Rusland m/n Moskou en St Petersburg

11 April 2011 - 17 Augustus 2011

1 Te voet naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: