Wind, wind, wind......... - Reisverslag uit Viana de Duero, Spanje van Louis - WaarBenJij.nu Wind, wind, wind......... - Reisverslag uit Viana de Duero, Spanje van Louis - WaarBenJij.nu

Wind, wind, wind.........

Door: Louis Kriesels

Blijf op de hoogte en volg Louis

17 September 2015 | Spanje, Viana de Duero

Donderdag 17 september, 8e wandeldag.
Dag allemaal, gisteren door wat teveel wijn geen tijd meer gehad, om mijn verslag bij te werken, dus daarstraks gedaan.
Nu na een eenvoudige maar lekkere hap toch weer even tijd om naar de actualiteit te gaan.
Ik zit ondertussen in Viana, een paar km voor Logrono, een leuk hotel om me even te verwennen na de eenvoud van yesterday. Nu dus in Hotel Palacio de Pugadas in Viana. Google kan het niet goed vinden. Dus de juiste locatie volgt nog.
Afgelopen nacht uiteraard redelijk geslapen, maar om vijf uur wakker.liggen draaien tot 6, en toen toch maar der naast gaan staan. Inpakken, douchen en pootje verzorgen. Blijft toch een beetje een zorg, maar niet klagen maar dragen.
Om 7 uur beneden, maar het beloofde barretje is niet open voor ontbijt. No problem, ik leg de sleutel op de toog en ga naar de concurrent. Die helpen me graag en om 7.45 uur sta ik weer aan het begin van de route van vandaag. Er staat een koude wind op kop. Het is vandaag niet zover. Een kleine 21 km, en dat zou toch moeten kunnen.
In de gids is aangegeven dat de route niet erg moeilijk zou zijn, maar er zitten fikse klimmekes in. Net voor mij is weer een Frans koppel gestart, al meer gezien, en de man heeft zeer korte pootjes. Hij waggelt en beetje over de weg en toch gaat hij net iets sneller als ik. Dus we halen elkaar alleen maar in bij een koffiestop of rustpauze. Ondanks de stevige westenwind kunnen we aardig doorstappen. De zon die achter ons opkomt zorgt voor lange schaduwen van de wandelaars.
Ook nu weer alleen maar ouderen onderweg op dit tijdstip. De jeugd staat laat op denk ik. Ook vandaag zit ik er weer even neffe. Denk in een bepaald dorp te zijn, ben ik er nog net niet. Dus weer twee keer kosten, vanwege dubbele stop. Na delaatste stop zegt mijn boekje voorlopig geen plaatsen meer om te ravillitaieren. Ik wordt weer ingehaald door het clubje Amerikanen met onze Brabander uit Haren. Er is nu zelfs en twee nederlander, sterkte vandaag en tot de volgende. Iets verderop een paar zigeuners die koekjes aanbieden en fruit en wat flesjes water bij hebben. Ook zit er een dame accordeon te spelen, en dat
waar je bijna niet kunt komen vanuit de normale weg. Ik pak niks aan van de dames en ook de accordeoneuse laat ik maar met rust. Ondanks dat ze roept om wat geld voor de "musica".
Ik wil eigenlijk terug zeggen dat ik liever van viool houd, maar ik verwacht dat men dan via mij, mijn moeder ivm zal brengen met het oudste beroep ter wereld, en dat wil ik haar dan liever ook niet aandoen. Het loopt buiten verwachting en op een gegeven moment zie ik een bordje Viana nog 3.8 km. Dus nog even mijn banaantje en mandarijntje soldaat maken. Om niet langer op mijn rug te hoeven dragen. Een paar bochten omhoog en naar beneden en ik zie Viana al liggen, maar dat is wel anders dan er al zijn. Ik loop uiteindelijk het dorpje in en vraag dan direct de weg. Om 13.00 uur sta ik met de kamersleutel in de hand. Uitpakken, uitkleden en uitwassen, dat is mijn credo in deze dagen.
Ik trek de hangkast open en zie een waszak liggen, bel naar de balie en vraag wanneer een eventuele was klaar kan zijn. Binnen drie uur terug bij u op de kamer, bueno.ik heb een patalon die stinkt naar alles wat met het buitenleven te doen heeft. No problem, maar het tarief is per waszak dus hoe meer u meegeeft hoe beter voor u, U betaald altijd dezelfde prijs.
Dus alles schoon of niet geef ik mee. Dan douchen en siësta. Daarna bedje in Logrone opzoeken.razend druk ivm fiestas en ferias. Dus naar de balie om hulp en advies.
Aardig kind, behulpzaam en spreekt ook redelijk Engels.
Binnen No time hotels geregeld tot na het weekend. Ze maakt ook nog een afspraak bij de kapper voor me.
Dus nog wat drinken, naar de kapster en dan wat eten. Stik druk, want alles is voor de rest dicht ivm feesten die er geweest zijn.
Ik drink er eentje aan de toog, doe niet moeilijk over de nog te serveren gerechten en neem aan de toog nog een koffieke. Beetje small talk met de ober en ik moet een tientje, all in afrekenen. Het verdwijnt in zijn broekzak.
Dan terug naar hotel, het is koud geworden. Voel,een drupke en drink nog wat in de bar om dit verslag te completeren.
Morgen en nieuwe dag, afspraak met Herman en Marivi in Logrono, waar een uitgaans buurtje is speciaal voor Tapas.
Ik laat me graag verrassen. Dus hasta luego.
Foto's uploaden is een probleem,heel traag, maar ik blijf proberen. Anders zie Google en tik in Navarra. Pracht gebied.
Maar ik moet verder en trek morgen de Rioja streek in.


  • 17 September 2015 - 23:06

    Jeanne En Gé Nollen:

    Hallo Louis,

    Wij staan er elke verkeerd weer versteld van hoe jij die prachtige verslagen opstelt. Zo te lezen gaat het allemaal toch wel redelijk volgens schema. Alle succes weer toegewenst met goed weer !! Groeten van Jeanne en Gé

  • 18 September 2015 - 07:26

    Annie:

    Hoi Louis,

    Geweldig zo je schrijft. Je loopt gewoon met je mee. Leuk dat je Herman en Marivi weer ziet.
    En dat in de Rioja streek. Geniet er van.
    Veel succes en de groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louis

Hallo allemaal, Welkom op mijn site. Hierin komt de info die ik onderweg naar Santiago de Compostela regelmatig zal bijwerken. Ik hoop hiermee mijn familie, vrienden en bekenden op de hoogte houden van de wetenswaardigheden.

Actief sinds 19 Jan. 2011
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 359183

Voorgaande reizen:

07 April 2024 - 11 April 2024

18 Stedentripje Londen

07 September 2023 - 12 September 2023

17 Verona stedentrip

05 Mei 2023 - 27 Mei 2023

16 Zuid Spanje en wat zwerven

22 November 2022 - 26 November 2022

15 France et Nice, la vie en rose......

06 Mei 2022 - 30 Mei 2022

14 Spanje El Norte en wat zwerven...

10 Februari 2022 - 10 Maart 2022

13 Langs wat Spaanse steden....

23 September 2021 - 31 Oktober 2021

12 Wandelen van Porto naar Santiago de Compostela

15 Juli 2021 - 02 Augustus 2021

11 Frankrijk op herhaling juli 2021

08 Oktober 2019 - 23 Oktober 2019

10 Spanje, stedentrip herfst 2019

02 September 2019 - 06 September 2019

9 Even de zinnen verzetten in Frankrijk.......

06 Mei 2019 - 28 Mei 2019

8 Van Porto tot Napels

30 April 2018 - 30 Mei 2018

7 blik op Frankrijk en Spanje Mei 2018

22 Oktober 2017 - 10 November 2017

6 Door Frankrijk met de auto langs gebaande paden.

04 Mei 2017 - 25 Mei 2017

5 Spanje van Madrid naar Alicante mei 2017

25 September 2016 - 30 Oktober 2016

4 Wat zwerven in Noord Spanje sept. 2016

06 September 2015 - 31 Oktober 2015

3 We gaan weer naar Santiago de Compostela

09 September 2012 - 17 September 2012

2 reis naar Rusland m/n Moskou en St Petersburg

11 April 2011 - 17 Augustus 2011

1 Te voet naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: