Wind, wind, wind......... - Reisverslag uit Viana de Duero, Spanje van Louis - WaarBenJij.nu Wind, wind, wind......... - Reisverslag uit Viana de Duero, Spanje van Louis - WaarBenJij.nu

Wind, wind, wind.........

Door: Louis Kriesels

Blijf op de hoogte en volg Louis

17 September 2015 | Spanje, Viana de Duero

Donderdag 17 september, 8e wandeldag.
Dag allemaal, gisteren door wat teveel wijn geen tijd meer gehad, om mijn verslag bij te werken, dus daarstraks gedaan.
Nu na een eenvoudige maar lekkere hap toch weer even tijd om naar de actualiteit te gaan.
Ik zit ondertussen in Viana, een paar km voor Logrono, een leuk hotel om me even te verwennen na de eenvoud van yesterday. Nu dus in Hotel Palacio de Pugadas in Viana. Google kan het niet goed vinden. Dus de juiste locatie volgt nog.
Afgelopen nacht uiteraard redelijk geslapen, maar om vijf uur wakker.liggen draaien tot 6, en toen toch maar der naast gaan staan. Inpakken, douchen en pootje verzorgen. Blijft toch een beetje een zorg, maar niet klagen maar dragen.
Om 7 uur beneden, maar het beloofde barretje is niet open voor ontbijt. No problem, ik leg de sleutel op de toog en ga naar de concurrent. Die helpen me graag en om 7.45 uur sta ik weer aan het begin van de route van vandaag. Er staat een koude wind op kop. Het is vandaag niet zover. Een kleine 21 km, en dat zou toch moeten kunnen.
In de gids is aangegeven dat de route niet erg moeilijk zou zijn, maar er zitten fikse klimmekes in. Net voor mij is weer een Frans koppel gestart, al meer gezien, en de man heeft zeer korte pootjes. Hij waggelt en beetje over de weg en toch gaat hij net iets sneller als ik. Dus we halen elkaar alleen maar in bij een koffiestop of rustpauze. Ondanks de stevige westenwind kunnen we aardig doorstappen. De zon die achter ons opkomt zorgt voor lange schaduwen van de wandelaars.
Ook nu weer alleen maar ouderen onderweg op dit tijdstip. De jeugd staat laat op denk ik. Ook vandaag zit ik er weer even neffe. Denk in een bepaald dorp te zijn, ben ik er nog net niet. Dus weer twee keer kosten, vanwege dubbele stop. Na delaatste stop zegt mijn boekje voorlopig geen plaatsen meer om te ravillitaieren. Ik wordt weer ingehaald door het clubje Amerikanen met onze Brabander uit Haren. Er is nu zelfs en twee nederlander, sterkte vandaag en tot de volgende. Iets verderop een paar zigeuners die koekjes aanbieden en fruit en wat flesjes water bij hebben. Ook zit er een dame accordeon te spelen, en dat
waar je bijna niet kunt komen vanuit de normale weg. Ik pak niks aan van de dames en ook de accordeoneuse laat ik maar met rust. Ondanks dat ze roept om wat geld voor de "musica".
Ik wil eigenlijk terug zeggen dat ik liever van viool houd, maar ik verwacht dat men dan via mij, mijn moeder ivm zal brengen met het oudste beroep ter wereld, en dat wil ik haar dan liever ook niet aandoen. Het loopt buiten verwachting en op een gegeven moment zie ik een bordje Viana nog 3.8 km. Dus nog even mijn banaantje en mandarijntje soldaat maken. Om niet langer op mijn rug te hoeven dragen. Een paar bochten omhoog en naar beneden en ik zie Viana al liggen, maar dat is wel anders dan er al zijn. Ik loop uiteindelijk het dorpje in en vraag dan direct de weg. Om 13.00 uur sta ik met de kamersleutel in de hand. Uitpakken, uitkleden en uitwassen, dat is mijn credo in deze dagen.
Ik trek de hangkast open en zie een waszak liggen, bel naar de balie en vraag wanneer een eventuele was klaar kan zijn. Binnen drie uur terug bij u op de kamer, bueno.ik heb een patalon die stinkt naar alles wat met het buitenleven te doen heeft. No problem, maar het tarief is per waszak dus hoe meer u meegeeft hoe beter voor u, U betaald altijd dezelfde prijs.
Dus alles schoon of niet geef ik mee. Dan douchen en siësta. Daarna bedje in Logrone opzoeken.razend druk ivm fiestas en ferias. Dus naar de balie om hulp en advies.
Aardig kind, behulpzaam en spreekt ook redelijk Engels.
Binnen No time hotels geregeld tot na het weekend. Ze maakt ook nog een afspraak bij de kapper voor me.
Dus nog wat drinken, naar de kapster en dan wat eten. Stik druk, want alles is voor de rest dicht ivm feesten die er geweest zijn.
Ik drink er eentje aan de toog, doe niet moeilijk over de nog te serveren gerechten en neem aan de toog nog een koffieke. Beetje small talk met de ober en ik moet een tientje, all in afrekenen. Het verdwijnt in zijn broekzak.
Dan terug naar hotel, het is koud geworden. Voel,een drupke en drink nog wat in de bar om dit verslag te completeren.
Morgen en nieuwe dag, afspraak met Herman en Marivi in Logrono, waar een uitgaans buurtje is speciaal voor Tapas.
Ik laat me graag verrassen. Dus hasta luego.
Foto's uploaden is een probleem,heel traag, maar ik blijf proberen. Anders zie Google en tik in Navarra. Pracht gebied.
Maar ik moet verder en trek morgen de Rioja streek in.

• 17 September 2015 - 23:06

Jeanne En Gé Nollen:

Hallo Louis,

Wij staan er elke verkeerd weer versteld van hoe jij die prachtige verslagen opstelt. Zo te lezen gaat het allemaal toch wel redelijk volgens schema. Alle succes weer toegewenst met goed weer !! Groeten van Jeanne en Gé

• 18 September 2015 - 07:26

Annie:

Hoi Louis,

Geweldig zo je schrijft. Je loopt gewoon met je mee. Leuk dat je Herman en Marivi weer ziet.
    En dat in de Rioja streek. Geniet er van.
    Veel succes en de groetjes.