Weer pittig, maar droog......... - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Louis - WaarBenJij.nu Weer pittig, maar droog......... - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Louis - WaarBenJij.nu

Weer pittig, maar droog.........

Door: Louis Kriesels

Blijf op de hoogte en volg Louis

17 Oktober 2015 | Spanje, Sarria

Sabados, 17 oktober, 34e wandeldag.
Hoi allemaal, wat later dan gewoonlijk, maar het was weer pittig. Dus ik weet niet hoe lang vandaag het verhaal wordt. Ik heb wel de foto's van gisteren kunnen plaatsen. Die van vandaag houdt je tegoed.

Ik zit om half acht beneden, de moeder van de hotelbaas heeft ochtenddienst. Beetje sikkeneurig menske, maar ik krijg een stapel geroosterd brood wat ik niet op kan. Cash afrekenen en geen nota. Maar de rekening valt weer een tientje mee. Dus who cares ?. Acht uur buiten en stik donker, koude wind en weersverwachting wisselvallig. 10 minuten later buiten het dorp en nog stik donkerder want hier zijn geen lantaarnpalen.

Ik zie wat lichten van zaklantaarns en sluit me daar maar bij aan. Veel vroege jeugd op pad. Je kunt via twee routes naar Saria. Eentje via meer historie en de andere voor de natuur. De eerste is 5 km langer, dus we worden allemaal natuurliefhebbers.
Na een half uurtje lopen vallen er druppels regen. De meesten uit de karavaan stoppen om plastic om te doen. Ik wacht de bui maar even af net zoals wat andere ouderen.

Het eerste stuk van het pad komt me niet bekend voor. Pas nadat we bij een monument komen zie ik waar ik ben. We hebben een fikse klim achter de rug, maar de vorige keer was het pad slechter in mijn herinnering. Nu ligt er wel een dik tapijt van afgevallen kastanjes en hun schillen. De weg golft op en neer en de groep vroegvertrekkers valt uiteen. Ieder zijn eigen tempo. Er staat een vervelende wind, maar die houdt het verder wel droog.

Paden en landschap wel weer vol afwisseling, maar omdat het donker weer is lijkt het toch anders. Ik loop en tijdje op met drie Koreanen, twee meisjes en een jongen. Ze spreken wel Engels, maar je moet de woorden er uit trekken. Ze zijn drie dagen onderweg en vliegen de 26e oktober weer terug. Weten niet waarvandaan, dat krijgen ze nog te horen. Ze lopen zo langzaam dat zelfs ik ze kwijtraak. Dan loop ik weer een paar uur praktisch alleen. Bij een koffiestop zie ik weer wat mensen, maar binnen de kortste keren is alles weer weg. Vandaag geen koeien op de weg, maar wel iemand die te paard naar Santiago op weg is.

Verder vandaag weinig spectaculairs. Wel af en toe een vervelende afdaling waarbij ik mijn stokken hoognodig heb. Ik ben die schoenmaker uit Burgos erg dankbaar dat hij mijn ene stok kunnen maken heeft.
Daarbuiten natuurlijk ook onze Lieve Heer, want het blijft droog en op sommige stukken waar ik nu doorheen loop was het de vorige keer dramatisch slecht. Nat en glad.
Ook vandaag weer voorbij een hippie gemeenschap gekomen. Grote boerderij, veel volk van alles te koop.

De laatste vier km naar Saria zijn weer erg saai. Duren dan ook erg lang. Ik meld me redelijk moe om 13.30 uur bij Pension O Camino in Saria. Aardige eigenares, inschrijven, betalen en ze geeft me de nodige info. Dan is ze foetsie met achterlating van een telefoonnummer voor noodgevallen. Ze belt nog wel even naar mijn slaapadres vor morgen om te zegen dat ik,zeker kom.

Riedeltje, plat en later om een pint en boterhammetje. Vanavond weer een mis voor Lieske in Roosendaal. Dus ik zoek ook even een kerkje op. Mis is om 18.00 uur. Ik moet bijna een uurtje wachten. Dus maar even café in en voetbal kijken.

Dan kerk, kaarsje en mis bijwonen. Er zit minimaal 90 procent pelgrims in de kerk. Waarvan ik er onderweg al veel gezien heb. In tegenstelling tot O Cebreiro, is deze pastoor wat behoudender. Zijn preek in het Spaans is te lang, iedereen zit te gapen want de meesten snappen er geen aap van.

We krijgen de zegen en nokken af. Ik ga meteen wat eten. Koop nog een fles water en dan naar mijn kamertje.
Beetje saaie dag vandaag. Wel pittig om te wandelen maar verder niks. Morgen weer 22 km. Vertrek pas om 8 uur want het is nog wel erg donker.
Ik stop er even mee. Tot morgen hopelijk ook weer droog en foto's.








  • 18 Oktober 2015 - 17:18

    Peter En Ria:

    Hoi Louis,

    Het gaat toch gestaagd verder, wat wij erg knap vinden.
    Je hebt natuurlijk ook de hele tijd je engeltje in gedachte bij je.
    Wij zijn blij dat het nog steeds goed gaat.
    Het einde komt dan ook in zicht.
    Als je terug bent kom je maar eens een goede Ricard drinken die heb je dik verdiend.

    Groetjes
    Peter en Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louis

Hallo allemaal, Welkom op mijn site. Hierin komt de info die ik onderweg naar Santiago de Compostela regelmatig zal bijwerken. Ik hoop hiermee mijn familie, vrienden en bekenden op de hoogte houden van de wetenswaardigheden.

Actief sinds 19 Jan. 2011
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 360420

Voorgaande reizen:

07 April 2024 - 11 April 2024

18 Stedentripje Londen

07 September 2023 - 12 September 2023

17 Verona stedentrip

05 Mei 2023 - 27 Mei 2023

16 Zuid Spanje en wat zwerven

22 November 2022 - 26 November 2022

15 France et Nice, la vie en rose......

06 Mei 2022 - 30 Mei 2022

14 Spanje El Norte en wat zwerven...

10 Februari 2022 - 10 Maart 2022

13 Langs wat Spaanse steden....

23 September 2021 - 31 Oktober 2021

12 Wandelen van Porto naar Santiago de Compostela

15 Juli 2021 - 02 Augustus 2021

11 Frankrijk op herhaling juli 2021

08 Oktober 2019 - 23 Oktober 2019

10 Spanje, stedentrip herfst 2019

02 September 2019 - 06 September 2019

9 Even de zinnen verzetten in Frankrijk.......

06 Mei 2019 - 28 Mei 2019

8 Van Porto tot Napels

30 April 2018 - 30 Mei 2018

7 blik op Frankrijk en Spanje Mei 2018

22 Oktober 2017 - 10 November 2017

6 Door Frankrijk met de auto langs gebaande paden.

04 Mei 2017 - 25 Mei 2017

5 Spanje van Madrid naar Alicante mei 2017

25 September 2016 - 30 Oktober 2016

4 Wat zwerven in Noord Spanje sept. 2016

06 September 2015 - 31 Oktober 2015

3 We gaan weer naar Santiago de Compostela

09 September 2012 - 17 September 2012

2 reis naar Rusland m/n Moskou en St Petersburg

11 April 2011 - 17 Augustus 2011

1 Te voet naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: