Weer een grens gepasseerd ...... - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Louis - WaarBenJij.nu Weer een grens gepasseerd ...... - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Louis - WaarBenJij.nu

Weer een grens gepasseerd ......

Door: Louis Kriesels

Blijf op de hoogte en volg Louis

02 Mei 2018 | Spanje, Logroño

Woensdag 2 mei 2018
Logrono Spanje.

Hoi allemaal, wat fijn dat u ..........!!!!!
Gisteren geen of slecht werkend internet dus ik heb wat in te halen. Probeer natuurlijk zo snel mogelijk de zaak weer bij te werken. Voor zover natuurlijk mijn oude grijze massa mee wil werken. Ik zit nu al wel in Spanje.

Nou we zitten weer bij vandaag. Ik kan er nog even tegenaan. Het restaurant bij het hotel gaat om 21.00 uur open, ja Spaanse tijden maar ik ben daar zo aan gewend hoor.

Dus vanmorgen op mijn gemakje opgestaan. Douchke inpakken en alvast mijn bagage inladen. Ik kom een man in een korte broek tegen. Hij zegt het is nog frisjes buiten, maar ik begrijp pas wat hij bedoeld als ik zie dat mijn autoruiten bevroren zijn.

Gelukkig heb ik mijn krabapparaatjes bij. Koffer derin, TomTom programmeren en even om koffie. Ik zit nog zo vol als een ei na die maaltijd van gisteren. Dus na un grand café noir en een beetje water voor de pillekes trek ik mijn creditcard. De korting die ik op de kamerprijs kreeg staat niet in verhouding wat het maaltje eten kostte, maar ja ik was er op voorbereid en heb er van genoten. En in Spanje zijn de prijzen voor eten toch wat
vriendelijker.

Dan en route, de zon schijnt en achter glas is het gewoon lekker.
Het is wat drukker op de weg dan dinsdag en de Fransen hebben zoals altijd weer de nodige haast, tenminste als ze achter het stuur zitten. Ik moet vandaag toch een dikke vijfhonderd km. Heb daarom ook de tolwegen genomen, want binnendoor is het ongeveer even lang in km, alleen zit je dan wel twee uur langer en intensiever te sturen. En ik wil ook niet uitgeput aankomen.

In een half uurtje zit ik op de tolweg en kan lekker doorrijden. Net voor Bordeaux is het weer een gekkenhuis. Stilstaand en langzaam rijdend verkeer. Mijn Tomtommeke loods me er echter vlekkeloos doorheen. Ik heb de dame in de TomTom dan ook omgedoopt naar “Maria”, zij zorgt dat ik op de goede weg blijf en brengt me daar terug als ik onverhoopt een verkeerd pad op ga.
Zo zie dat lang achter het stuur zitten je ook op goede ideeën breng.

Na Bordeaux is aan de andere kant van de weg een ongeluk gebeurd. Tientallen kilometers file en honderden vrachtwagens achter elkaar. Ik heb medelijden met hen want wanneer kunnen zij weer door. Het is toch druk met vrachtverkeer wat uit de richting Spanje komt. Mogelijk ligt het aan de 1e mei dat er veel heeft stilgestaan.

De weg na Bordeaux voet deels door Les Landes een eenzame streek met weinig variatie ook als je er doorheen moet wandelen is mijn er wring van toen. Ik was blij dat op een gegeven moment de toppen van de Pyreneen zag want dat stuk duurde wel erg lang.

Om de .....tig km een tolpoortjes waar elke keer een paar euro van mijn creditcardje wordt afgetikt. Even een plas en koffiepauze bij een tankstation en weer verder. Ook hier is men flink aan de weg bezig want regelmatig moet je langzamer rijden, wat je maar beter kunt doen ook gezien de vele politiecontroles.

Rond 12.30 uur stoom ik Spanje in, geen enkele keer verkeerd gereden ondanks een twijfeltje toen ik eerder Logrono aangegeven zag staan dan dat Maria mij er op wees. Maar het kwam goed en tegen half drie Draaide ik Logrono in. Eerst even tanken bij een supermarche omdat het daar goedkoper is dan op de snelwegen en mijnhotel staat op zichtafstand.

Ik meld me aan de balie, aardige vent en we vullen elkaar aardig aan in talenkennis. Hij evenveel Engels als ik Spaans. Maar ik wordt geaccepteerd en om vier uur sta ik gedoucht aan de toog met mijn glaske pils.

Dan eerst even voorbereiden waar ik donderdag wil eindigen. Ik heb het stuk Spanje waar ik baar toega slecht voorbereid. Maar soms moet je wat riskeren. Ik bekijk mijn meegenomen krantenartikel, beetje googlen en de Anwb routeplanner erbij en ik heb een plan de campagne tot na het weekend.
Ik regel twee nachten in een Posada in San Martin Del Castanar en twee nachten daaropvolgend in Trujillo. Alles in de streek Extramodura. Daarna is even kijken hoe de pet staat of nog verder naar Merida of weer wat noordelijke net boven Madrid. Maar wie volgende week dinsdag leeft die dan zorgt....

Maar uiteindelijk zal ik natuurlijk ook altijd even in Zaragoza verblijven.

Wordt vervolgd en nu ga ik wat eten,

Spaanse keuken......mmmmmmmmmmmmm!