Mooi ritje van Avila naar Zaragoza........ - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Louis - WaarBenJij.nu Mooi ritje van Avila naar Zaragoza........ - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Louis - WaarBenJij.nu

Mooi ritje van Avila naar Zaragoza........

Blijf op de hoogte en volg Louis

13 Mei 2018 | Spanje, Zaragoza

Zondag 13 mei 2018
Dag beste volgers.
Allereerst even een bedankje aan iedereen die op wat voor manier dan ook gereageerd hebben op de diverse verslagen.Altijd leutig om te merken dat ik (soms ook) kritisch gevolgd wordt, don’t worry, ik kan daar wel tegen en ben zelf ook altijd niet degene met de zachtzinnigste opmerkingen.

Maar terug naar vandaag, weinig spannends te vermelden dan dat het een reisdag was. Gisteravond nogeven met de hostalbaas overlegd over hoe en wat van vertrektijd. Hij zegt datie om halftien aanwezig is, wil ik eerder weg no problem laat de sleutel op de kamer. Ik heb echter zondag tijd zat. En wil eerst nog ontbijten aleer ik ga rijden.

Dus vroeg maar goed uitgeslapen wakker. De vrienden van mijn stamcafé beginnen pas om 9.30 uur. Ik moet nogal wat foto’s uploaden en dat kan ik mooi doe in dit vroege uur, als er nog niet veel mensen van WIFI gebruik maken.

Dus tusssen de vesrschilende stadia van scheren, douchen, aankleden en verder inpakken elke keer een bestandje opgestart. Ik ben nog niet geheel bij, en moet nog wat controleren. Echter voor ik op ontbijtjacht ga heb ik weer wat verwerkt.

Buiten schijnt de zon, maar de strakke wind maakt het koud. Ik ben op mijn voorwerk geweest, wel t-shirt maar ook korte mouwen. Mijn koffieadres is nog niet open er loopt wel volk binnen maar niemand maakt aanstalten om de deur open te gooien.
Op de andere hoek van het plein is nog een koffietent. Daar wel volop activiteiten. Met name oudere dames die daar verzamelen voor denk ik een processie, want velen hebben grote en kleine spandoeken bij met afbeeldingen van Santa Theresa. Ook wordt er verderop het plein zwaar vuurwerk afgestoken. Het zal de kwade geesten moeten verjagen.

Ik bestel een koffie om mijn geest helder te houden en een tostas marmelade. Beetje zoet mag ook wel eens. Twee leuke jongemeiden hebben het er maar druk mee om iedereeen naar wens te helpen. Maar ze zijn het wel gewend. Ik zie het vredig geweld allemaal van afstand aan en geniet van mijn ontbijtje. Dan afrekenen, koffie, tosti, glas pillekeswater en een brede smile van de dienster, €. 2,60. Daar wordt je toch alleen maar blij van

Dan terug naar Hostal om bullen op te halen. De Hostaldame staat me boven al op te wachten. Ze was blij mij als gast te hebben zegt ze en mogelijk zien we elkaar nog wel eens. Ze wenst me goede reis en geluk en zwaait me uit.

Ik sjouw mijn spullekes naar de openbare parking waar de auto staat. Ik heb de parkeerplaats via de Hostal vastgelegd. De hostaldame heeft gezegd dat de parkeergarageman van mijn komst weet en de slagboom open zal doen. Ik heb geen ticket nodig zo gezegd zo gedaan, ik rij nadat ik mijn karretje ingeladen heb naar de uitgang.

De parkeerbaas staat uitgebreidt te communiceren met een andere man. Hij ziet me en zegt dat ik de ticket voor de uitrij controle unit moet houden. Ik geef aan geen ticket te hebben, naar dat eea geregeld is via de Hostal. Zuchtend begeeft hij zich naar zijn kotje. Haalt een lijst en bril tevoorschijn en geeft aan dat ik wat achteruit moet rijden want hij kan mijn kenteken niet zien op zijn monitor. Ik doe wat hij aangeeft, maar achter mij staan ondertussen al een viertal andere auto’s die ook weg willen, de eerste claxon gaat al.

De man neemt de tijd en doet of er tweehonderd Nederlandse nummerborden op zijn lijst staan. Uiteindelijk knikt hij en doet de slagboom open. Om 10.15 uur verlaat ik de garage en rij richting uitgang Avila.Binnen een tien minuten zit ik op de grote weg richting Zaragoza.

Ik heb gekozen voor de tolweg, omdat binnendoor wel iets korter is maar anderhalf uur langer sturen, de binnenweg is intensiever rijden en er zijn nogal wat radar snelheidscontroles.

Het is ruim vierhonderd km naar Zaragoza, maar het is droog en zonnig dus heerlijk rijweer. Maria wijst me de weg, eerst richting Madrid waar ik via deze gekozen weg langs moet komen.

Het eerste stukje tolweg kost een tientje, ik denk dat als al die vierhonderd km zo gaat is mijn vakantiegeld zo op. Het valt verder volgends mij voor de rest allemaal wel mee. Nog twee keer mijn creditcardje gebruiken en dan bijna driehonderd km geen tolpoortjes meer gezien. Een flink eind rijden, maar wel door het prachtig afwisselend landschap van Spanje, stijgen, dalen, groen dan weer rotsen of bergmassieven in de meest mooie kleuren.

Ik zie ook regelmatig een hogesnelheidstrein langs flitsen. Bedenk dan dat ik dit traject al diverse malen heb afgelegd met die trein, maar het is toch een heel verschil of je dit landschap door de zijruit van de trein ervaart of door de voorruit van je auto.
Het laatste heeft dan toch wel even mijn voorkeur waarmee niet is gezegd dat mijn volgende trip weer met de auto is.

Uiteraard is het rond Madrid met de vele kruisingen van wegen redelijk druk. Ik was daar toch wat gespannen om, niet vanwege dat verkeer, maar wist niet goed hoe de Maria (TomTom) zou reageren, het is al een wat ouder beestje, wat ivm een te klein geheugen niet meer door TomTom onderhouden wordt. Maar ondanks deze geheugen beperking waar ikzelf ook wat last van krijg komt het allemaal goed. Na Madrid nog een kleine driehonderd km die ik met mijn autoke fluitend doorsta.

tegen kwart voor drie rij ik Zaragoza in. Ook niet de kleinste stad met 700.000 inwoners. Hier wel hectisch druk verkeer en Maria heeft moeite me meteen naar mij hotel te loodsen ivm de vele eenrichtingswegen.

Veel komt mij bekend voor, maar nu moet ik ook zelf in de gaten houden waar mijn hotel zit aan de drukke avenida. Plots zie ik het staan, draai meteen aan mijn stuur om er weer niet voorbij te rijden. Er wordt nogal getoeterd, maar ik ga er van uit dat dat bekenden van mij zijn............

ik zet mijn auto even dwars voor een uitrit met de alarmlichten aan, meteen het “ Hotel Cesaraugusta” in om te vragen waar mijn gereserveerde parkeerplaats is en vijf minuten later word ik door de wat oudere receptioniste naar mijn plekje in de parkeergarage geloodst. Eind goed al goed, inschrijven, sleutel van een ruime schone kamer en maar weer uitpakken.

Hier ben ik weer. Zojuist de melding gekregen dat er geen signaal meer wordt verstuurd naar volgers als ik aan een nieuw verslag heb gewerkt. Ik denk dat het aan de provider ligt. Die is met een update bezig voor deze site. Mogelijk heeft het daarmee te maken. Ik heb eea ondertussen aan de provider gemeld.

Daarstraks nog even contact gehad met Heman en voor maandag een afspraak gemaakt. Vanavond even rustig aan, vroeg naar bed. Ik ben toch wat vermoeid van de lange autorit.

Daarstraks wel even naar een restaurantje geweest om nog iets te eten. Het was niet de beste ervaring van de laatste weken.
Om niet in mineur te eindigen zal ik maar zeggen dat het stokbrood in ieder geval vers was. Soms zit het mee en soms tegen.

Morgen weer een nieuwe dag ..........

De rust.


  • 13 Mei 2018 - 21:16

    Herman Roels:

    Hoi Louis, lees net dit verslag, ja ik ben vandaag heel de dag op park geweest
    Ben alleen, wat “directie” betrefd. Patrick is in
    Lissabon en Marivi in Alicante
    Dus moest ook een beetje de churreria
    In de gaten houden.
    Weet intussen dat je hier bent, van je
    Berichtje.
    Nou we praten morgen wel bij
    Bienvenido en Zaragoza !!

  • 13 Mei 2018 - 21:18

    Annie:

    Hallo Louis,

    Geniet samen met Herman van je laatste dagen in Spanje.
    gr Annie


  • 13 Mei 2018 - 21:27

    Cor Sperber:

    Hoi Louis, bedankt voor jouw condoleance mailtje en verder wil ik je vertellen dat wij hier in Nederland genieten van de gouden groente, asperges. Dat zal je in Spanje wel niet kunnen krijgen denk.
    Ze zijn dit jaar weer heerlijk en ik geniet er al een paar weken van. Misschien zijn ze er nog als je weer thuis bent. Overigens bedankt voor je dichterlijke verslagen , het doet ons goed zo'n poët in ons midden te hebben. Ik heb trouwens na veel gerommel met mijn p.c. jouw verslagen van de eerste dagen toch kunnen lezen en dank je daarvoor, best boeiend en vermakelijk.
    Vandaag is het Moederdag en dat doet toch weer even pijn als je begrijpt wat ik bedoel.
    Nogmaals wens ik je veel plezier en goede reizen.
    Houdoe , Cor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louis

Hallo allemaal, Welkom op mijn site. Hierin komt de info die ik onderweg naar Santiago de Compostela regelmatig zal bijwerken. Ik hoop hiermee mijn familie, vrienden en bekenden op de hoogte houden van de wetenswaardigheden.

Actief sinds 19 Jan. 2011
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 359704

Voorgaande reizen:

07 April 2024 - 11 April 2024

18 Stedentripje Londen

07 September 2023 - 12 September 2023

17 Verona stedentrip

05 Mei 2023 - 27 Mei 2023

16 Zuid Spanje en wat zwerven

22 November 2022 - 26 November 2022

15 France et Nice, la vie en rose......

06 Mei 2022 - 30 Mei 2022

14 Spanje El Norte en wat zwerven...

10 Februari 2022 - 10 Maart 2022

13 Langs wat Spaanse steden....

23 September 2021 - 31 Oktober 2021

12 Wandelen van Porto naar Santiago de Compostela

15 Juli 2021 - 02 Augustus 2021

11 Frankrijk op herhaling juli 2021

08 Oktober 2019 - 23 Oktober 2019

10 Spanje, stedentrip herfst 2019

02 September 2019 - 06 September 2019

9 Even de zinnen verzetten in Frankrijk.......

06 Mei 2019 - 28 Mei 2019

8 Van Porto tot Napels

30 April 2018 - 30 Mei 2018

7 blik op Frankrijk en Spanje Mei 2018

22 Oktober 2017 - 10 November 2017

6 Door Frankrijk met de auto langs gebaande paden.

04 Mei 2017 - 25 Mei 2017

5 Spanje van Madrid naar Alicante mei 2017

25 September 2016 - 30 Oktober 2016

4 Wat zwerven in Noord Spanje sept. 2016

06 September 2015 - 31 Oktober 2015

3 We gaan weer naar Santiago de Compostela

09 September 2012 - 17 September 2012

2 reis naar Rusland m/n Moskou en St Petersburg

11 April 2011 - 17 Augustus 2011

1 Te voet naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: