Soms zit het mee......... - Reisverslag uit Grimbergen, België van Louis - WaarBenJij.nu Soms zit het mee......... - Reisverslag uit Grimbergen, België van Louis - WaarBenJij.nu

Soms zit het mee.........

Door: louisoppad

Blijf op de hoogte en volg Louis

16 April 2011 | België, Grimbergen

Hoi allemaal.
Ik heb gemerkt dqt ik in de vorige brief wat steken in de tekst heb laten vallen. Dit komt omdat men in Belgie een andere opbouw heeft in hetv toetsen bord.Dus zie wat raars dan ligt het daaraan en aan mijn snelheid.
Nadat ik het laatste bericht geschreven had ben ik naar mijn B&B De Kriekepit in Ranst gegaan. Ook weer aardige mensen en een perfecte verzorging. Zij hadden plannen om zelf ook een keer naa SdC te wandelen. Ik heb ze advies gegeven om gewoon een datum te prikken want anders komt er niet van.
Omdat ik in de B&B niet kon avond eten heeft men een italiaans restaurant een smakelijke schotel laten bezorgen. Nog een koffietje en met de kippen op stok.

4e dag: donderdag april
Van Ranst naar Koninkshooikt

. Stralend weer. Perfect ontbijt, zelf lunchpakketje klaargemaakt en om 8.15 op pad.I.o.m de B&B mensen mijn route wat ingekort ivm het zeurende blaartje. Scheelt toch 2 uur lopen. Ik loop om 10.00 uur Lier in en ga in een cafe bij de Zimmertoren koffie drinken. Hier ben ik ook al met Lieske geweest, ik stuur even een smsje naar Cor hoe het met hem gaat. Als ik door het Begijnhof Lier uitloop heb ik het erg moeilijk bij de gedachte aan Lieske. Ook zoete herinneringen doen soms pijn. De wandelroute is afwisselend en het blaartje houdt zich rustig. Ik zoek een banlje om te lunchen maar niks te vinden, werk aan de winkel voor Peter Mies als project in de belgische natuur. Ik lunch tenslotte op een muurtje bij een brug en wandel dan een stukje verder. Tijd om de weg te vragen naar mijn volgende B&B. Omdat deze lullo het plattegrondje thuis had laten liggen net een beetje te laat. Ik ben er al 3 km voorbij. Daar gaat mijn tijdwinst van ingekorte route. Ik kan alleen maar boos zijn op mezelf en loop wat foeterend terug.Eenmaal bij de B&B Domus Sulva in Koningshooikt is het erg lux. Ik ben de enige gast en mag overal over beschikken. Douchen, onderbroekje en hemdje wassen en dan een uurtje plat. De gastvrouw maakt s,avonds een stoofschotel en ik eet mee. Vroeg naar bed met dat oude lijf, beetje puzzelen, tv en een gebedje uit het boekje wat ik van pastoor van Hees heb gekregen.

5e dag donderdag 15 april:
Van Koninkshooikt naar Mechelen

Ik word iets te laat wakker. Snel uit bed, douchen inpakken en hop naar het ontbijt. Het is weer erg goed verzorgd. De waard komt nog even kennis maken en we bespreken een alternatieve route om de doublure van gisteren niet weer opnieuw te hoeven lopen. Ze zijn erg geinteresseerd in mijn verhaal en het is zo 9.00 uur. Dus hop naar buiten en meters maken. Binnen een half uurtje zit ik weer op de goede route richting Mechelen. Om 10.00 uur loop ik Onze Lieve Vrouwe Waver in. Aardig plaatsje met een mooie kerk. Ik probeer een stempel te krijgen voor mijn credential, maar er is nioemand de me kan helpen. In de kerk steek ik een kaarsje op voor ieder die ik ken en ook dat er eens een paar wonderen mogen geschieden in Roosendaal voor een aantal erg zieke mensen die ik ken. Na de kerk tijd voor koffie en de waard komt even een klapke doen en zenst me veel succes. In het cafetje zit een ge,eente bode aan de Leffe, ik denk onwillekeurig aan Geert omdat hij dat ook graag lust. Ik stap op en moet even verderop oversteken. Men is aan de weg aan het werken en ik aarzel even. Een franstalige wegwerker ziet mijn stokken en denkt dat ik blind ben. Hij pakt mijn arm en brengt me naar de overkant. Merci bonhomme. Daarna weer de velden in en langs prachtige huizen, alleen iedereen loost alles nog direct in de sloot dus hier stinkt geld wel. mijn pootje begint wat op te spelen dus de rugzak wat losser gemaakt en dat scheelt weer even. Lunch in de vrije natuur op een bankje in de zon. Om 15.00 uur loop ik Mechelen in, direct naar het NH hotel. Ik heb bij de ontvangst eigenlijk direct al spijt dat ik geen B&B genomen heb en neem me voor nooit meer in een hotel keten te boeken. Het NH Hotel is verouderd en smoezelig. De blaar is weer opgekomen, vlgs mij ligt het aan een specifiek paar sokken Ik knap me eerst op en ga dan de stad in om steriele naalden, een paar andere sokken te kopen. Een internet cafe in de buurt is erg louche dus nodigt niet uit om daar binnen te gaan. Na de inkopen ga ik wat eten en drinken op de markt in de Brasserie waar we de laatste keer met het reisje van de Horeca Oude Markt zijn geweest. Ook Mechelen geeft weer herinneringen aan Lieske o.a aan het weekend met Aniie en Geert. Ik wil Mechelse Koekoek eten maar dat is er niet, dus dan maar ballekes in tomatensaus. Een paar pinten er op en ik kan weer naar bed. Slecht geslapen en erg last van mijn pootje, knie lijkt wel een speldekussen. Vlgs mij zit Pluis hier achter omdat ik niet gemasserd ben op vrijdag. Ik wil eerst een pijnstiller nemen maar stel dat uit en val alsnog in slaap.

6e dag, Vrijdag 16 april.
Van Mechelen naar Grimbergen

Vroeg wakker en niet uitgerust. Douchen, blaar verzorgt, inpakken en ontbijten. Het ontbijt is minimaal, maar ik mag een paar boterhammen en wat fruit meenemen als lunch. Ik loop nog even naar een kerk om en stempel maar de pastoor slaapt nog denk ik. Ik zal eens aan Fons van Hees vragen hoe laat hij op staat. Net buiten Mechelen een aanpassing in de route die ik niet doorgekregen heb. Er is een weg met verboden toegang, het is vroeg dus geen politie en daarom ben ik voor een keer burgerlijk ongehoorzaam. Goede zet want ik zit zo weer op de route.
Het landschap wordt al langzaam golvend mooi maar geen cafe te bekennen. Ik lunch op een bankje bij het Sas van Humbeek en zit bijna zonder water. Dus bij iemand die gras stond te maaien water gevraagd. Het was een spanjool die met een belgische was getrouwd, ik kon dus dierct al mijn spaans gebruiken. Adios polleke. Net voor Grimberegn een prachtige oude watermolen met een nog veel mooier terras. Ik popel eigenlijk om een dikke pint te pakken maar kan me beheersen. Me melden bij een B&B met drank op lijkt me niet goed. Een uurtje gerust en weer op pad. Iets zegt me om alvast de weg te vragen naar de B&B en dat is maar goed ook want ik ben er vlqk bij. B&B La Tortuga in Grimbergen, ik ben enige gast en plek zat.
Uitpakken, douchen, wassen en even liggen. Op advies van de waardin ga ik in een grote oude klooster boerderij eten. Wel druk maar een goed potje. Ik neem een lekkere Grimbergen en nog eentje. Dan terug naae de B&B want ik mag hun Pc gebruiken om mijn verslag bij te zerken. Dus bij deze. En NU naar bed en wordt vervolgd.......
Groetjes Louis

• 17 April 2011 - 07:42

Geert En Annie:

Leuk om weer zo'n gezellig verslag van je te lezen. Fijn dat je op veel plekken komt, waar je met Lies ook bent geweest, dat zijn goede herinneringen.
    Het is wel jammer dat je pootje en de blaar wat aan het opspelen zijn, hopelijk wordt dat snel beter.
    We wensen je heel veel succes verder en we kijken alweer uit naar je volgende verslag.
    Heel veel groetjes van Geert en Annie

• 17 April 2011 - 08:13

Jac De Bruijn.:

Mooi bericht.
    Als alles zo zal verlopen ( wat je dik verdient ) zal het een mooie trip worden.
    Veel succes en hou je haaks!
    Groetjes,
    Corrie en Jac.

• 17 April 2011 - 08:25

Mario En Marian:

Wat heb je weer een mooi verslag geschreven, als je het leest ben je gewoon bij je en even stil om wat je meemaakt. Erg jammer dat je zo,n last van je voet hebt verzorg het maar goed maar dat weet je wel, leuk al die mooie momenten met Lieske zo is ze toch bij je tijdens je reis, Louis denk ook aan jezelf en rust op tijd, we wachten je volgende verslag weer af.

Veel groetjes van Mario en Marian

• 17 April 2011 - 09:35

Ton:

Zoals ik lees gaat het goed.
    Ik hoop voor je dat veel wegwerkers je pad zullen kruisen dan kom er wel.
    groeten Ton en Wil

• 17 April 2011 - 10:51

Ella Hellemons:

Hallo Louis, ik ben blij te lezen dat het goed gaat met je.Buiten een paar mankementjes na .Het verslag wat je maakt, lees ik in een adem. Leuk om je zo te kunnen volgen. Veel succes verder en vele groetjes uit Nispen .We blijven je op de voet volgen.

• 17 April 2011 - 11:27

Gerrie Vd Meerendonk:

Hoi Louis,

Fijn om via jouw enthousiast verslag te lezen dat je het geweldig vindt. De blessures (baar en knie) baren natuurlijk wel zorgen, daar dit best al vroeg in het traject gebeurd.
    Goed ook om te lezen dat Lieske dicht bij je is, het is natuurlijk wel emotioneel maar zoals ik begrijp heb je er ook veel steun aan.

Succes weer met de volgende etappe(s) en tot schrijvens.

• 17 April 2011 - 12:45

Lian:

heel leuk verslag ook al is het even slikken voor ons maar zeker ook voor jou we vinden het ook fijn om te lezen dat je ook aan de zieke mensen hier in roosendaal denkt en we weten ook wie je hier mee bedoeld nou louis we wensen je veel succes en tot het volgende verslag.
    heel veel groeten dennis en lian.

• 17 April 2011 - 13:31

Joke Grispen:

Hallo kanjer ik weet zeker dat lieske heel trots op jou is,wel leuk dat je ook veel herineringen,met lieske tegen komt ,daarom merk je dat ze jou begeleid.
    Ik heb genoten van jouw verslag het lijkt wel of wij met je mee lopen, gezellig wel even jammer van je blaar en knie ,rust daarom op tijd ,ik kijk weer uit naar je volgende verslag .
    het ga je goed veel liefs jos en joke

• 17 April 2011 - 17:32

Henk En Tamara:

Beste Louis,
    Wat geweldig dat je al zover bent gekomen!
    Het is erg leuk om je verhalen te lezen en zo een beetje mee te kunnen lopen met jou.
    Fijn dat je vriendelijke mensen tegen komt die je helpen.
    Zorg goed voor jezelf en met Lies in gedachten ga jij zeker je doel halen!
    Heel veel suc6 en nog veel wandelplezier met mooi weer en mooie plaatsjes,groetjes Henk en Tamara.

• 17 April 2011 - 18:17

Ad En Hanneke:

Beste Louis,
    Jouw tocht, met héél véél herinneringen aan Lieske moet wel heel bijzonder zijn. Ik ben ervan overtuigd dat Lieske in jouw nabijheid is en er voor zorgt dat jij de eindbestemming van deze trip gaat halen.

Groeten,
    Ad en Hanneke

• 17 April 2011 - 18:38

Evert Van Lier:

Hoi Louis,
    Leuk te lezen hoe je reis verloopt. Zeker omdat je ook Lier even aandoet . Ook ik heb goede herinneringen aan die plaats en kom er regelmatig graag terug (wel met de auto). Jammer dat je wat onggemakken cq blessures hebt maar ik ken je niet naders als een mega-doorzetter dus daar kom je zeker overheen. Ook goed te lezen dat in gedachten "de goede oude tijden" herleven en zeker dat je ook nu ook nog kunt genieten van lekker eten en een goede pint bier. Goede reis en geniet elke dag.

groeten

Evert

• 18 April 2011 - 07:20

Jan En Tonny:

Wij volgen met veel belangstelling jouw reis en wensen je veel succes en hopen je misschien tijdens onze vakantie nog ergens onderweg tegen te komen.

groeten van Jan en Tonny Blommers

• 18 April 2011 - 07:31

Jos En Margo Bogers:

Hoi Louis, wat is het toch leuk om jouw tocht op deze manier te kunnen volgen. Gisteren in de Kapelberg voor Lieske en voor jou een kaarsje gebrand, en voor iedereen die dat nodig heeft.
    Goede reis verder, we blijven je volgen hoor! Tot zoens, Jos en Margo

• 18 April 2011 - 17:39

Fenny Groffen:

Hallo Louis wat fijn te horen dat het goed gaat hou vol en wij denken aan jou veel liefs van je nicht

• 18 April 2011 - 19:09

Peter En Ria:

Hoi maat,
    Wat een leuk vers;ag alweer.
    Wij hopen dat de blaar gauw zal stoppen je te pesten zodat je weer gewoon kan doorstappen ( ik dacht dat jij alleen van wijn hield i.p.v.grimbergen)
    Louis het gaat je goed tot de volgende keer
    Groetjes van Peter en Ria

• 18 April 2011 - 22:03

Michel:

Beste Louis.

Stik leutig jouw reisverslag! Het leest ook leutig en het is alsof we er allemaal bij zijn en met onze gedachten zijn we dat ook. Geniet er van, pak je rust en vooral blijven schrijven !!! Zet 'm op.
    Leutige groeten, Samantha en Michel.

• 18 April 2011 - 22:59

Ad En Jeanne: