Verder in de hitte..............................?? - Reisverslag uit La Coquille, Frankrijk van Louis - WaarBenJij.nu Verder in de hitte..............................?? - Reisverslag uit La Coquille, Frankrijk van Louis - WaarBenJij.nu

Verder in de hitte..............................??

Door: Louis

Blijf op de hoogte en volg Louis

26 Juni 2011 | Frankrijk, La Coquille

Dag volgers,

Hier weer even een aanvulling op het verslag dus ik ga even terug naar de vorige dag. Ik weet niet hoe lang ik op de Pc mag, want ik zit op een toerisme infopunt van de provincie in La Coquille die toevallig open is. En de info dame geeft straks een seintje als ze zelf weer moet werken.

77e dag 26 juni 11
Van Chalus naar La Coquille

Ik ben al vroeg wakker, douchen en rugzakje inpakken. Er kan vlgs mij toch weer eea achter blijven maar dat zoek ik in de volgende B&B wel uit. Als ik beneden kom staat de koffie al klaar en neemt de hoteleigenaar mijn waterflessen om ze met koud water te vullen. Ik krijg nog een tipje om 500 meter te winnen en dan naar de bakker om koeken. Dan op pad en echt koel is het al niet meer. Het begint weer met een klimmetje en dan gelukkig weer het bos in. Ik pak vandaag het tweede stuk van een route omdat het in één keer lopen teveel was en ik de route heb opgeknipt. Vandaag 17,5 km. Het loopt goed en wisselt veel n terrein af langs meertjes en door bossen. Een mix van zand en asfalt wat goed is vor mijn knookjes. Het wordt warmer en zelfs de honden zijn te lui om te blaffen. Eén keer bijna de verkeerde kant uit, maar een oplettend boertje wat mij ziet corrigeert me snel. Ik wil eerst nog in discussie met de man, maar zie dan dat hij gelijk heeft en dat kan natuurlijk niet anders als je al jaren van die kwibussen met een zak op hun rug als ik voorbij ziet trekken. Het golft op en neer en ik denk regelmatig aan Piet. Rond 10.30 uur twijfel ik aan de routekaart en het blijkt dat er weer iets is aangepast. Ik neem maar even een koek en waterpauze en ga dan maar af op de pijlen. Vlgs mij is de nieuwe route meer bos en minder beton en dat is alleen maar goed zeker in die hitte. Ik had eergisteren nog evenmet de B&B dame gebeld die verhindertwaren en kreg het nieuwe adres van hen door. Ook weer engelsen die een B&B begonnen zijn in Frankrijk. Als ik La Coquille inloop is het een geel huis vertelde men mij en de dame heet Tina Burnet.
Om 11.30 bel ik bij haar aan. Ik ben vroeg vanwege de hitte zeg ik, maar dat vindt ze alleen maar goed. Ik krijg direct een liter koud water en een grote brandschone kamer. perfect geregeld. Om 19.30 uur diner en en ik fris me op en doe mijn daglijkse onderbroek en hemd wasje. Dan op zoek naar een pint en pc. De pint vind ik pas later als ik mijn dagboekje zover bijgewerkt heb en het dorp nog een keer doorkruis. Echt alles dicht op zondag het lijkt Tholen wel. gelukkig vind ik tegenover de supermart die ook dicht is een bakkertje die van alle sverkoopt, ook bavaria blikken bier. Ik gooi mijn prncipes overboord voor een blikje en een broodje. Ik koop ook nog wat koekwerk voor maandag want als ik vertrek is alles nog dicht en onderweg geen garanties. Terug naar de B&B en siesta. Om 19.00 uur wodt ik gewekt want het eten staat klaar. Smakelijk potje, maaar ik zit wel alleen te eten dus minder smaak. Tina komt regelmatig vragen of ik nog bier wil, maar morgen gaat om 5 uur de wekker want ik wil om 6.00 uur ontbijt en omhalf zeven weg ivm de hitte, men verwacht 40 graden. Ik zeg zet maar wat klaar, maar daar wil Tina niets van weten. Ik ben er bij om je uit te zwaaien zegt ze. Ik vraag de rekening en moet all in 35 Euro betalen. echt beschamend weinig vind ik als ik op bed lig en besluit om dit morgen even recht te trekken. Met de TV aan en de gedachten bij Lieske val ik in slaap.



Groetjes

Louis

  • 26 Juni 2011 - 16:20

    Frans En Leny Raats:

    Hoi Louis jammer dat je van de ps af moet, maar ja we hebben toch weer een beetje mee kunnen leven.
    Bij ons in het Roosendaalse was vandaag de Marathon of eigenlijk is hj nog bezig.Voor de lopers is het niet zo'n geweldig weer want het is erg benauwd.Maar de markt is weer vol dus....... het komt weer wel goed.Leuk dat je ff met Piet hebt kunnen ouwe hoeren want ons lijkt het toch wel erg eenzaam. We hebben allemaal verschrikkelijk veel bewondering voor je en hopen dat je het naar je zin hebt.Heel veel groetjes van alle vrienden/kennisen uit de Raatskelder in het bijzonder ons gezinnetje.

  • 26 Juni 2011 - 17:38

    Geert En Annie:

    Hoi Louis,

    Wat fijn dat het weer beter met je gaat. Piet Geleijns is inderdaad op het juiste moment gekomen. Jammer dat het maar twee dagen waren, maar dat is niet anders. Ik krijg trouwens wel honger en dorst van jouw verslagen, wat dat betreft zou ik wel met je willen meelopen!. Zoals jij dat allemaal beschrijft, zie ik het zo voor me.
    Het is hier vandaag ook warm weer, maar bij jou is het volgens mij stikheet. Doe maar rustig aan, dan maar wat langer er over doen. Maakt niks uit. Louis, we wensen je weer heel veel wandelplezier, kijk uit voor de zon en tot ziens.
    Groeten van Geert en Annie

  • 26 Juni 2011 - 18:43

    Henny En Mia:

    Hoi Louis
    Vol bewondering lezen wij elke keer weer je verslag. Doe het vooral rustig aan met die hitte en wij blijven je volgen tot het bittere eind.
    Groetjes Henny en Mia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louis

Hallo allemaal, Welkom op mijn site. Hierin komt de info die ik onderweg naar Santiago de Compostela regelmatig zal bijwerken. Ik hoop hiermee mijn familie, vrienden en bekenden op de hoogte houden van de wetenswaardigheden.

Actief sinds 19 Jan. 2011
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 365334

Voorgaande reizen:

03 Mei 2024 - 29 Mei 2024

19 Weer even naar Spanje..

07 April 2024 - 11 April 2024

18 Stedentripje Londen

07 September 2023 - 12 September 2023

17 Verona stedentrip

05 Mei 2023 - 27 Mei 2023

16 Zuid Spanje en wat zwerven

22 November 2022 - 26 November 2022

15 France et Nice, la vie en rose......

06 Mei 2022 - 30 Mei 2022

14 Spanje El Norte en wat zwerven...

10 Februari 2022 - 10 Maart 2022

13 Langs wat Spaanse steden....

23 September 2021 - 31 Oktober 2021

12 Wandelen van Porto naar Santiago de Compostela

15 Juli 2021 - 02 Augustus 2021

11 Frankrijk op herhaling juli 2021

08 Oktober 2019 - 23 Oktober 2019

10 Spanje, stedentrip herfst 2019

02 September 2019 - 06 September 2019

9 Even de zinnen verzetten in Frankrijk.......

06 Mei 2019 - 28 Mei 2019

8 Van Porto tot Napels

30 April 2018 - 30 Mei 2018

7 blik op Frankrijk en Spanje Mei 2018

22 Oktober 2017 - 10 November 2017

6 Door Frankrijk met de auto langs gebaande paden.

04 Mei 2017 - 25 Mei 2017

5 Spanje van Madrid naar Alicante mei 2017

25 September 2016 - 30 Oktober 2016

4 Wat zwerven in Noord Spanje sept. 2016

06 September 2015 - 31 Oktober 2015

3 We gaan weer naar Santiago de Compostela

09 September 2012 - 17 September 2012

2 reis naar Rusland m/n Moskou en St Petersburg

11 April 2011 - 17 Augustus 2011

1 Te voet naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: