Twijfel over de weg.......... - Reisverslag uit Navarrete, Spanje van Louis - WaarBenJij.nu Twijfel over de weg.......... - Reisverslag uit Navarrete, Spanje van Louis - WaarBenJij.nu

Twijfel over de weg..........

Door: Louis

Blijf op de hoogte en volg Louis

31 Juli 2011 | Spanje, Navarrete

Hoi fijne volgers,
Ik ben vandaag in het dorp Navarrete aangekomen, het ligt midden in de Rioja streek waar die bekende Spaanse wijn vandaan komt. Ik heb mogelijk niet altijd evenveel nieuws, maar als ik een Pc-tje tegenkom rammel ik er alvast maar in wat ik weet, anders wordt het vaak wel erg veel.
Ik heb weer diverse goede reacties gekregen die mij weer puf geven om door te gaan.
En voor Piet even over het aantal dagen, deel maar globaal door 20 km per dag, uitgezonderd rustdagen. Ik denk zelf nog een dag of 40 nodig te hebben. maar pin me er ook niet op vast.

112e dag 31 juli 11
Van Viana naar Navarrete.
De wekker in mijn telefoontje maakt me om 5.30 uur wakker. ik wil weer vroeg weg, want men verwacht na de middag weer ruim 30 graden. Na het inpakken en voor ik wegga kijk/voel ik alles nog even na. Telefoontje, geldknipje en mijn hart met Lieske er in: Allemaal aanwezig, dus om 6.30 uur sta ik buiten. Het schemert nog, maar de Hostalman heeft gezegd dat er iets open zou zijn voor koffie etc. nergens brand licht, dus bij een bakker binnen, want die werken altijd zegt Pluisje. links naar de kerk roept een knecht, dus niente. terug en de baas zegt je moet iets naar beneden en hij heeft gelijk, Het barretje is open, maar het meisje achter de toog zegt we hebben alleen koffie en cakejes. Oke heb ik toch iets in mijn lijf de komende 2,5 uur tot de volgende stop in de stad Logrono. Er is verder niemand binnen, dus ik ben zo weer weg. Om 7.00 uur stap ik het dorp uit. Lekker koel en nog zeer rustig. En het blijft zo rustig de komende 2,5 uur dat ik op één man na bijna 2 uur niemand tegenkom. Ik denk dan ook een verkeerde route te hebben genomen, maar de pijlen staan er en wijzen de goede kant op vlgs mij. Dus ik kan niet anders dan doorlopen.
Net voor de stad Logrono staat een fietser bij een oud vrouwtje. Ik vraag hem even en hij bevestigt dat ik gewoon goed zit. Het oude vrouwtje verkoopt koffie en cakejes aan pelgrims. Je krijgt ook een stempel voor je credential als je dat wil en de bijdrage voor de koffie etc mag je zelf bepalen. haar moeder heeft dit altijd gedaan en zij heeft het overgenomen. Daarna verder en de stad Logrono in/door. Ik snap nog steeds niet dat ik niemand zie en twijfgel eigenlijk toch nog steeds. ik kom op een groot plein terecht en ga daar koffie drinken en een broodje eten als ontbijt: Ik zit zeer strategisch en kan iedereen voorbij zien komen. En er passeert van alles behalve gerugzakte pelgrims. Dan toch maar verder, in de stad Logrono is ook best wat te zien vwb St Jacques, maar ik heb me daar te weinig op voorbereid. Dat was altijd iets wat Lieske deed. De pelgrimsroute in de stad is iets gewijzigd en loopt niet meer door oude buitenwijken en industrie, maar door een mooi groot park Heel veel mensen besteden hun zondagochtend aan trimmen en wandelen en de groet "Bueno Camino" komen regelmatig mijn kant uit. Een oudere man geeft me een hand en zegt dat hij op die manier zijn zorgen aan mij meegeeft naar SdC. Oke, kan er nog best bij hoor. Het wordt weer warmer en gelukkig kom ik door een bos wat verkoeling geeft.
Wandelaars zie ik nog steeds niet, wel meer fietsers, maar niet echt caminigangers. Na een km of 6 kom ik op het eind van het pad waar een busje staat en een man met een grote grijze baard in een tentje zit: je kunt als caminoganger hier alles met hem bespreken. Goed dat er dit soort mensne zijn, maar voor mij is dat niks. Er zitten een paar mensen bij hem, ik groet en loop verder. Weer een wijnbouw gebied in richting een snelweg die ook in mijn beschrijving staat en ik een keer een gevaarlijke oversteek moet maken. Vraag is natuurlijk wanneer. Ik sta even stil om naar mijn gidsje te kijken en dan komt een jongeman aangestrompeld, de voertaal als je elkaar aanspreekt is meestal engels, hij is duitser heefteen knieprobleem en wil zsm naar bed om te rusten. We kijken samen naar het routje en we moeten toch goed zitten, ook hij heeft al twijfels gehad. We lopen even same op, maar bij een sanitaire stop van mij looptie door. No Problem mogelijk tot straks in Navarrete. Ik zie het al liggen, maar dat wil niet zeggen dat je er dan ook zo bent. Na een half uurtje wandelen loop ik Navarrete binnen en wordt net daarvoor ingehaald door 4 franse en 1 engels meisje. het is dan 13.00 uur. Voor mij geen slechte prestatie met een geplande wandeltijd zonder rust van 6,5 uur. Ik kijk op mijn lijstje naar overnachtingsadressen en zie een Hostal in het centrum. Vraag even verderop, maaar ze weten het niet. Ze pakken er Google even bij en ik wordt de weg gewezen. even daarna komt een meisje me achterop gelopen, ze hebben het niet goed gedaan het is dichterbij, ze loopt alvast vooruit om me de weg te wijzen. We wonen niet hier zegt ze maar in Bilbao, vandaar de vergissing. Ik bel aan bij " Hostal Ville de Navarrete" en heb binnen 5 minuten mijn bedje geregeld. En daar gaatie weer, uitpakken, douchen, lingerietje wassen en eerst even een uurtje plat op bed voor de rust: Ik sttur jan en ine nog een sms-je waar ik zit en doe een dutje. Ik ben net wakker als maat Toon Roest belt en me de laatste nieuwtjes van Roosendaal en de sportschool bijpraat: Ook heeft hij kaarten voor een ouwe rockers concert begin oktober geregeld. Nou dan zou ik onderhand wel terug moeten zijn.
Aankleden een pint en wat tapas en ik zie een Pc-tje staan dus......... ik kan het niet laten.
Na de Pc sessie even langsde winkel om water en ook wat contant geld uit de muur trekken want de meeste Hotals willen graag contant geld vangen. Ook de eigenaar van het Hostal heb ik niet meer gezien en ik moet nog betalen. Hij zal wel klaarstaan als ik weg ga morgen. Nog maar even gaan liggen want ik voel de kilometers en af en toe mijn rugje ook wel een beetje. Tegen achten naar buiten om te eten, komen net de twee engelse dames voorbij. Dus maar weer met hen gaan eten voor de gezellligheid: er cshuift ook nog een Duits vroeuwtje aan en het gesprek gaat al gauw over muziek uit de sixties: Iedereen heeft zo zijn eigen herinneringen en ik kan natuurlijk heel veel hits opnoemen toen Lieske en ik verkering kregen etc. Nog een pintje voor de dorst en dan naar bed, het is niet zo ver morgen, dus ik ga wat later op pad is het plan.

Louis

  • 31 Juli 2011 - 18:39

    Herman Roels:

    Hoi Louis,
    We zijn weer terug van weggeweest.
    We zijn in Tilburg, Delft, Gouda, Rotterdam, Haarlem, Volendam, Marken, Amsterdam, Veere, Middelburg en Bergen op Zoom geweest. Dus een hele rondtrip. De jongens hebben genoten, en ik ook, maar meer van de nieuwe haring, broodje martino enz. enz.
    Ik zie dat het lekker vlot gaat met jou, wat de route betreft. Estella is een kermis die ik altijd gedaan heb en nog steeds doe. Ook Logroño ken ik goed. Toen ik de titel las van deze reportage, schrok ik even, dacht dat je aan het twijfelen was, of je wel door zou gaan, maar dat is gelukkig niet het geval.
    Ik vond het erg leuk, je te zien de andere dag, jammer dat ik er zo snel vandoor moest, i.v.m. werkzaamheden.
    Nou sterkte voor de rest van de reis, en je weet ik ben altijd te bereiken, 24 uur, op mijn mobiel, mocht je iets nodig hebben.
    Bon route, Buen viaje, gr. Herman

  • 31 Juli 2011 - 19:12

    Cees/ Riet Dielemans:

    Hallo Louis alles goed vent ge maakt wel een reis van zeg ,dit is een levens ervaring potverdorrie ,ik hoop dat het je levens weg een beetje verlicht en maar denken da Lieske hebt meegekeken wat jij heb gepresteerd ,knap jongen ,zet nog even door en weer gezond terug dan kunnen we weer een pilske drinken ,ja morgen is het de draai maar ik zal morgen aan je denken en volgend jaar denk ik ook aan je. als ik kan tenminste ,nou nog veel sterkte de komende weken ,en in roosendaal was het weer ook niet best maar morgen zeggen ze 25 graden .hoi louis tot ziens .gr Cees en riet houdoe.

  • 01 Augustus 2011 - 12:49

    Dick En Marrianne:

    heyyyy ome louiske,
    Wij zijn weer terug van weggeweest,vakantie zit er weer op.
    Ik heb al je verslagen met veel plezier gelezen en heb enorme bewondering voor je,onvoorstelbaar je al zover bent
    je ken nu gaan aftellen...mooie (scrap)fotos ook bij je verslagen hihi
    nou heel veel sterkte de komende weken en hou vol he
    dikke kusssssssssssss en liefs

    Dick,Marrianne en de kids

  • 01 Augustus 2011 - 19:46

    Piet En Anneke:

    Louis het loopt geweldig !
    Wat kun je op een maand een eind komen ! Anneke doet het je niet na. Ze vindt jou helemaal top !
    Bedankt voor het tgoesturen van wat zon. De Draai treft het goed.
    Wat bevalt beter : La douce France of hedt land van de Rioja / over de wandelwegen zullen we het samen nog wel eens hebben.
    Voorlopig heb ik hier nog Ricard. En hoe zit dat in Spanje ?
    Louis hou vol, kijk uit voor loslopende stieren. Doe anders maar voor even dat rode halsdoekje af. Vindt Lieske wel goed.
    Courage, Confiance en groeten.

  • 01 Augustus 2011 - 21:46

    Gerrie Vd Meerendonk:

    Hoi Louis,

    Ik had forse achterstand opgelopen in het lezen maar heb het vandaag helemaal ingehaald en ben dus weer helemaal bij. Nog steeds erg leuke en pakkende verslagen en waar af en toe (logisch) ook wat emotie wordt getoond.
    Zover ik begrepen heb, zit er nu ruim 2/3 deel van je tocht op en ga je logischerwijs aan het aftellen. Knap dat je jezelf elke keer weer voldoende kunt oppeppen (motiveren) om weer van start te gaan. Ook verstandig dat je je eigen grenzen goed in acht neemt, zodat je jezelf niet voorbij holt.
    Door jouw inneemheid maak je best makkelijk contact en dat komt waarschijnlijk goed van pas, zodat je over je doel en motivatie kan praten met iedereen die je ontmoet.

    Veel succes weer met het volgende deel van je route. Ik hoop weer sneller met mijn reacties te kunnne komen.


  • 02 Augustus 2011 - 12:17

    Henk En Karin Jansen:

    hai, Louis.
    geweldig om je verhalen te lezen, wat een groot avontuur, joh! met een lach en een traan natuurlijk maar dat is alleen maar menselijk.
    Henk en Ton zijn gisteren naar de Draai geweest en hebben het heel gezellie en erg warm gehad .houd de moed er nog even in want de eindstreep is in zicht zullen we maar zeggen! veel succes weer op je verdere pad.
    groetjes Henk en karin.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louis

Hallo allemaal, Welkom op mijn site. Hierin komt de info die ik onderweg naar Santiago de Compostela regelmatig zal bijwerken. Ik hoop hiermee mijn familie, vrienden en bekenden op de hoogte houden van de wetenswaardigheden.

Actief sinds 19 Jan. 2011
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 364239

Voorgaande reizen:

03 Mei 2024 - 29 Mei 2024

19 Weer even naar Spanje..

07 April 2024 - 11 April 2024

18 Stedentripje Londen

07 September 2023 - 12 September 2023

17 Verona stedentrip

05 Mei 2023 - 27 Mei 2023

16 Zuid Spanje en wat zwerven

22 November 2022 - 26 November 2022

15 France et Nice, la vie en rose......

06 Mei 2022 - 30 Mei 2022

14 Spanje El Norte en wat zwerven...

10 Februari 2022 - 10 Maart 2022

13 Langs wat Spaanse steden....

23 September 2021 - 31 Oktober 2021

12 Wandelen van Porto naar Santiago de Compostela

15 Juli 2021 - 02 Augustus 2021

11 Frankrijk op herhaling juli 2021

08 Oktober 2019 - 23 Oktober 2019

10 Spanje, stedentrip herfst 2019

02 September 2019 - 06 September 2019

9 Even de zinnen verzetten in Frankrijk.......

06 Mei 2019 - 28 Mei 2019

8 Van Porto tot Napels

30 April 2018 - 30 Mei 2018

7 blik op Frankrijk en Spanje Mei 2018

22 Oktober 2017 - 10 November 2017

6 Door Frankrijk met de auto langs gebaande paden.

04 Mei 2017 - 25 Mei 2017

5 Spanje van Madrid naar Alicante mei 2017

25 September 2016 - 30 Oktober 2016

4 Wat zwerven in Noord Spanje sept. 2016

06 September 2015 - 31 Oktober 2015

3 We gaan weer naar Santiago de Compostela

09 September 2012 - 17 September 2012

2 reis naar Rusland m/n Moskou en St Petersburg

11 April 2011 - 17 Augustus 2011

1 Te voet naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: