Sevilla, altijd een beetje thuiskomen......... - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Louis - WaarBenJij.nu Sevilla, altijd een beetje thuiskomen......... - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Louis - WaarBenJij.nu

Sevilla, altijd een beetje thuiskomen.........

Door: Louis Kriesels

Blijf op de hoogte en volg Louis

18 Oktober 2016 | Spanje, Sevilla

Dinsdag 18 oktober 2016.
Vroeg wakker, blijf nog even in bed. Pak mijn IPadje. Even mijn banksaldo opvragen, nog net geen anderhalve ton in het rood, dus de bank zal nog niet bellen. Dan valt wel de internet verbinding weg............ Potverdorie, dus ik draai me nog maar even om......

Nu eerst wat tapas anders wordt het koud.

Voor de liefhebbers, wat boquerones, een beetje jamon en wat queso manchegokaas zitten er weer in. Dus ik kan verder. Naast mij net een Spaanse familie die zich wat stoorde dat ik alleen aan tafel zat met mijn IPadje. Er werd een tafel bijgezet en ieder weer blij. Mij maakt het niet uit. Ook onze Spaanse mede europeanen nemen altijd de tijd om te tafelen.
En verder I am from Roosendaal, I know nothing

Negen uur uit bed, snel ......... aankleden want de dag is kort.
Tijdens het scheren mijn dagritme bepaald. Rustig aan dus. Ik heb de highlights van Sevilla na een bezoek of zes natuurlijk wel gezien. Het is echter ook een mooie stad om zo maar wat rond te dwalen. Ontbijtje in restaurant aan de overkant van het hotel. Lijkt wat duurder, maar dat blijkt maar twee kwartjes.

Dan op pad, richting VVV want ik wil kijken of er nog iets leuks in de muziek is de komende avonden. Ik heb mazzel, woensdagavond een klein klassiek gebeuren in een kerkje. Concertje van piano en viool. €. 6,00 entree dus daar val je geen buil aan. Ik ben niet zo klassiek geschoold, maar dit zijn krentjes in de pap. Straks even de locatie opzoeken.

Ik ga dit combineren met wat Museumbezoeken. Niet zozeer voor de museums, maar deze zijn vaak gevestigd in prachtige gebouwen wat al een belevenis op zich is.
Ik start waar ik het dichtste bij ben, de Archivo de India's, vlak naast de Kathedraal. Een gebouw waar al de geschreven stukken vanaf de ontdekking van Amerika worden bewaard. Tegenwoordig ook digitaal natuurlijk. Bij binnenkomst kun je een filmpje bijwonen over de geschiedenis van het gebouw. Gemaakt in de ikvorm, dus het gebouw vertelt zijn eigen verhaal.
Toch weer een net iets andere benadering, dus maakt de stof weer interessanter.

Dan verder, kom voorbij een kerk en loop binnen. Er is een mis bezig dus ik ga even zitten. Realiseer me dan dat er in Cartagena voor Spaanse begrippen weinig kerken waren. Ook waren er daar zeker in de buitenrand weinig cafés. Het heeft toch met elkaar te maken blijkbaar.

De oude pastoor hier heeft ook geen haast. Heeft wel genoeg brood om uit te delen, maar de wijn is schaarser. Dus die kopen we later zelf weer wel. Ik loop richting de locatie waar morgen het concertje is. Kom dan langs het Museo de Belles Artes.
Ook een pracht gebouw, even naar binnen, want ook in Spanje kennen ze een Nederlands woord. En dat is "gratis", betekent hetzelfde als bij ons dus.............

Niet alleen de buitenkant is mooi, maar er zijn ook prachtige patio's (binnentuinen). Ik kijk daar eerst naar en dan pas de collectie kunst. Veel religieus werk, van voor mij onbekende Spaanse kunstenaars uit vroeger eeuwen. Dus ik ben hier snel doorheen. Alleen bij een stilleven of huiselijk tafereel wil ik wat langer blijven kijken, maar dan meer voor de kleding van destijds of wat er aan eten op tafel werd gezet.

Hop verder. Ik ontdek het piano en viool recitalplek. Zie dat ik daar eerder ook binnen geweest. Leuke intiem kerkje, maar snel vol. Dus morgen op tijd zijn.
Op een pleintje, plek op terras, dus nu de inwendige mens.
Zie bij het voorgerecht iets met spinazie, dus gok en goed. Dan weer iets met inktvisjes. Ook nooit weg. Wijntje erbij.
Gemakje peuzelen en rondkijken. Leuke jonge serveerster, Brabants type, dus breed van onderen en smal boven. Ze kan dus goed zitten.

Beetje uitbuiken en dan sukkel ik maar richting hotel. In de vele smalle straatjes moet je toch opletten want je bent zo verdwaald. Ook hebben ze vaak de straatnamen wel op de kaart maar niet op de muur aangepast.

Maar ik kom thuis in mijn hotel. Even rusten en dan wil ik nog een bepaalde flamengobar opzoeken waar ik ook met Lieske en ook wel eens met Herman en familie ben geweest. De hotelman kan me niet helpen en ook is de naam die Herman me gegeven heeft niet wat ik bedoel. Dus next time.

Ik besluit om mijn huiswerk te gaan maken onder het genot van een hapje en drankje. Dat is nu gebeurd. Morgen verder dus jullie horen nog van me.

Hasta luego.













  • 19 Oktober 2016 - 20:20

    Janvanloon En Ine:

    nog een leuke laatste avond in Sevilla en voor morgen goede reis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louis

Hallo allemaal, Welkom op mijn site. Hierin komt de info die ik onderweg naar Santiago de Compostela regelmatig zal bijwerken. Ik hoop hiermee mijn familie, vrienden en bekenden op de hoogte houden van de wetenswaardigheden.

Actief sinds 19 Jan. 2011
Verslag gelezen: 569
Totaal aantal bezoekers 359098

Voorgaande reizen:

07 April 2024 - 11 April 2024

18 Stedentripje Londen

07 September 2023 - 12 September 2023

17 Verona stedentrip

05 Mei 2023 - 27 Mei 2023

16 Zuid Spanje en wat zwerven

22 November 2022 - 26 November 2022

15 France et Nice, la vie en rose......

06 Mei 2022 - 30 Mei 2022

14 Spanje El Norte en wat zwerven...

10 Februari 2022 - 10 Maart 2022

13 Langs wat Spaanse steden....

23 September 2021 - 31 Oktober 2021

12 Wandelen van Porto naar Santiago de Compostela

15 Juli 2021 - 02 Augustus 2021

11 Frankrijk op herhaling juli 2021

08 Oktober 2019 - 23 Oktober 2019

10 Spanje, stedentrip herfst 2019

02 September 2019 - 06 September 2019

9 Even de zinnen verzetten in Frankrijk.......

06 Mei 2019 - 28 Mei 2019

8 Van Porto tot Napels

30 April 2018 - 30 Mei 2018

7 blik op Frankrijk en Spanje Mei 2018

22 Oktober 2017 - 10 November 2017

6 Door Frankrijk met de auto langs gebaande paden.

04 Mei 2017 - 25 Mei 2017

5 Spanje van Madrid naar Alicante mei 2017

25 September 2016 - 30 Oktober 2016

4 Wat zwerven in Noord Spanje sept. 2016

06 September 2015 - 31 Oktober 2015

3 We gaan weer naar Santiago de Compostela

09 September 2012 - 17 September 2012

2 reis naar Rusland m/n Moskou en St Petersburg

11 April 2011 - 17 Augustus 2011

1 Te voet naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: