Zon en cultuur in Cartagena....... - Reisverslag uit Cartagena, Spanje van Louis - WaarBenJij.nu Zon en cultuur in Cartagena....... - Reisverslag uit Cartagena, Spanje van Louis - WaarBenJij.nu

Zon en cultuur in Cartagena.......

Door: Louis Kriesels

Blijf op de hoogte en volg Louis

16 Oktober 2016 | Spanje, Cartagena

Zondag 16 oktober 2016
Ben redelijk vroeg op. Moet ook want vandaag heb ik nogal wat cultuur op te snuiven. Ik moet mijn overgebleven kaartjes zoveel mogelijk op zien te maken. Dus rondje badkamer, de te bezoeken plaatsen nog even op loopvolgorde logisch ingedeeld en om half tien loop ik al buiten. Om tien uur gaat de eerste locatie open en onderweg zoek ik wel een ontbijtadresje.
Was het eerst buiten wat grijs, nu staat de zon al redelijk hoog aan de hemel.

Iets voor tienen op de eerste locatie, nog gesloten maar er tegenover een bar/ restaurant met terras. Er zit al volk dus ik sluit graag aan. Mijn favoriet ontbijtje besteld, het duurt even, maar het wachten waard. Vers gemaakte tomatenprut.
Ik heb mijn toast bijna op als er vier Engelse heren plaats nemen. Ze zien er wat shabby uit. Even later hun dames, twee van hen op chique en de andere twee, beiden nogal uitgezakt, en gekleed in de hobbezak mode uit 1972. Ze zijn wat luidruchtig, dus ik loop naar binnen om af te rekenen.

Ik steek over naar het museum wat ondertussen is opengegaan.
Het voert te ver om alles wat ik bezocht te beschrijven, maar even wat locaties, Muralla Punica, Casa de la Fortuna, Augusteum, Museo del Teatro Romano, Bario del Foro Romano.

Gisteren had ik al Ascensor Panoramic, Castilla de la Conseption en Refugio Museo de la Geurre Civil gedaan.
Zowel gisteren als vandaag allemaal wat kleinere locaties, dus na een half uur heb je dat dan wel gezien.
Maar het ziet er allemaal perfect uit met vaak een uitleg waarbij met virtuele beelden wordt gewerkt. Zodat je echt een beeld krijgt hoe het vroeger is geweest. Met name de Casa de la Fortuna vond ik echt heel treffend. (zie Google)

Ook het Teatro Romano is geweldig. Je wordt er van binnen uit met roltrappen omhoog gevoerd en kunt dan via de zitplaatsen weer naar beneden, werkelijk heel mooi opgezet.
Er ligt nogal wat historie in Cartagena door zijn strategische ligging en is door vele culturen bezet geweest dus heeft er ook veel bloed gevloeid.

Om half drie ben ik cultureel verzadigd. De rondvaartboot en de toeristenbus laat ik zitten. Ik stort me nu op de eet en drinkcultuur. Eerst een pintje met tapatje en dan een terras om wat te eten. Het s echter razend druk, alles zit vol.
Ik loop toch wel een kwartier rond eer ik op een wat achteraf pleintje een terrasje tref. Op het menu Arroz con mariscos, dus rijst met zeevruchten. Dat wordt het dus. Ik neem er nog een lichte salade bij, maar die is zo groot dat ik driekwart laat staan.
Wijntje er bij en koffieke na en hop richting siesta. Twintig minuten lopen is goed voor de spijsvertering.

Vanavond loop ik niet ver meer weg. Morgen naar de volgende locatie en tevens de voorlopig laatste. Ik heb gisteravond nog mijn vlucht naar Nederland geboekt voor donderdag vanuit Sevilla. En uiteraard ook nog mijn nachtverblijf daar. Hotel Puerto de Sevilla. Dus nog even sfeer en andere smakelijke zaken proeven en vrijdag a.s weer thuis om boodschappen. Maar we hebben nog even..................

De Spaanse pillen hebben ondertussen hun werk gedaan dus ik ben op een kuchje na weer de oude. (Ook uiterlijk)

Na mijn schoonheidsslaapje nog even naar beneden, in de hotellobby gezeten. Blog bijgewerkt onde het genot van een pintje en boccadillo Jamon.
Niks spannends meer voorbij zien komen. Wel dat er tot laat op de avond nog gasten aankomen.
En aan het bord op de deur te zien zit alles gewoon weer vol.

Ik kan weer een vinkje zetten op mijn Bucketlist achter Cartagena. Aardig stadje, veel mooie historische zaken te zien als je daar van houdt. Maar op twee dagen tijd kun je alles wel zien.
En voor degenen die wat minder graag lopen, die boekt beter een hotel wat dichter bij het centrum.

Dan nar boven, de bullekes moeten ook weer mee en wat uurtjes plat, morgen weer een tijdje de bus in.

Tot dan









  • 16 Oktober 2016 - 20:11

    Gé En Jeanne Nollen:

    Hallo Louis,
    Fijn dat je weer wat bent opgeknapt. Vakantie en verkouden kan echt niet!!
    Je bent wel een cultuurmens hé: eetcultuur, drinkcultuur, wandelcultuur, slaapcultuur enz. Lekker genieten en doen waar je zin in hebt.
    Lees ik nu goed dat je vrijdag weer thuis bent? Het gaat allemaal zo vlug maar je hebt nog een kleine week.
    De komende dagen nog véél plezier gewenst.

    Groeten van Jeanne en Gé

  • 17 Oktober 2016 - 13:23

    Annie:

    Hoi Louis,

    Fijn voor je dat je in Sevilla de weg kent. Hoef je daar geen tijd aan te besteden. Alleen maar eten, drinken en genieten. Veel plezier de laatste dagen van je vakantie en alvast goede reis.
    Tot ziens en groetjes
    Annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louis

Hallo allemaal, Welkom op mijn site. Hierin komt de info die ik onderweg naar Santiago de Compostela regelmatig zal bijwerken. Ik hoop hiermee mijn familie, vrienden en bekenden op de hoogte houden van de wetenswaardigheden.

Actief sinds 19 Jan. 2011
Verslag gelezen: 532
Totaal aantal bezoekers 359190

Voorgaande reizen:

07 April 2024 - 11 April 2024

18 Stedentripje Londen

07 September 2023 - 12 September 2023

17 Verona stedentrip

05 Mei 2023 - 27 Mei 2023

16 Zuid Spanje en wat zwerven

22 November 2022 - 26 November 2022

15 France et Nice, la vie en rose......

06 Mei 2022 - 30 Mei 2022

14 Spanje El Norte en wat zwerven...

10 Februari 2022 - 10 Maart 2022

13 Langs wat Spaanse steden....

23 September 2021 - 31 Oktober 2021

12 Wandelen van Porto naar Santiago de Compostela

15 Juli 2021 - 02 Augustus 2021

11 Frankrijk op herhaling juli 2021

08 Oktober 2019 - 23 Oktober 2019

10 Spanje, stedentrip herfst 2019

02 September 2019 - 06 September 2019

9 Even de zinnen verzetten in Frankrijk.......

06 Mei 2019 - 28 Mei 2019

8 Van Porto tot Napels

30 April 2018 - 30 Mei 2018

7 blik op Frankrijk en Spanje Mei 2018

22 Oktober 2017 - 10 November 2017

6 Door Frankrijk met de auto langs gebaande paden.

04 Mei 2017 - 25 Mei 2017

5 Spanje van Madrid naar Alicante mei 2017

25 September 2016 - 30 Oktober 2016

4 Wat zwerven in Noord Spanje sept. 2016

06 September 2015 - 31 Oktober 2015

3 We gaan weer naar Santiago de Compostela

09 September 2012 - 17 September 2012

2 reis naar Rusland m/n Moskou en St Petersburg

11 April 2011 - 17 Augustus 2011

1 Te voet naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: