Arriveer zondag in Cargilesse - Reisverslag uit La Châtre, Frankrijk van Louis - WaarBenJij.nu Arriveer zondag in Cargilesse - Reisverslag uit La Châtre, Frankrijk van Louis - WaarBenJij.nu

Arriveer zondag in Cargilesse

Door: Louis

Blijf op de hoogte en volg Louis

10 Juni 2011 | Frankrijk, La Châtre

Hoi Hier ben dan en weer wat verder dan gisteren. Ik heb zojuist de post gelezen, allemaal bedankt voor de lieve en opbeurende woorden hoe jullie met me meeleven. Tweede pinksterdag blijf ik ook in Cargilesse met een rustdag om mijn planning voor de komende weken vast te stellen. Het zou natuurlijk geweldig zijn om Anneke en Piet en Marga en Cees te ontmoeten. We gaan eens kijken hoe ver we dan zijn.
Ook zal ik in het xeekend even kijken wanneer mijn bestelling postrestant kan worden opgestuurd.

59e dag 8 juni 11
Van Charenton Du Cher naar Relais De Foret Vieille (langs de route)

Ook in hotel La croix d,Or wzijn de kamers gehorig en met veel reizigers gaan de toiletten al vroeg lopen. Hop naar het ontbijt. Niemand te zien en zelfservice. Vandaar dat we gisteravond moesten afrekenen. Als er iemand weggaat komt een dametje even de tafel schoonvegen en weg is ze weer. De bakker heeft geen sandwiches dus koop ik maar wat extar koeken. Ik heb voor vanavond in een Pelgrimsopvang moeten reserveren ergens in the middle of nowhere omdat de afstand naar de volgende plaats te groot was en er verder niks voor te slapen was. Het was het laatste adres wat ik voor die hele week vast moest leggen omdat ik ook mey Pinksteren zekerheid van onderdak wilde hebben. Toen ik de dame van het pelgrimshuis aan de telefoon kreeg zij ze dat ze woensdag wegens omstandigheden uitzonderlijk gesloten waren. Ik zij dat ik dan een groot probleem had ivm de afstand en dat ik alles al had vastliggen voor de komende week. Ik voelde dat zij er ook mee zat. Liet daarom een beetje de oplosiing bij haar liggen. Wilt u om 18.00 uur terugbellen zij ze. Naturellement madam. Teruggebeld en ze zij dat ze de deur van de opvang open zou laten en alles klaar zetten dat ik ook iets te eten kon maken. GROTE MERCI natuurlijk. Maar je weet het nooit vandaar wat extra koeken.
Vanuit het hotel zit ik zo op mijn routre en de afwiseling is gelukkig groot. Ook is het vandaag druk op de wandelweg. Ik loop eerst een oude Fransman tegen het lijf die vanuit Parijs richting Perigeuex loopt. Hij loopt wat langzamer dan iik dus ik loop door. Een halfuurtje later wordt ik ingehaald door drie nederlandse fietsers uit St Oedenrode en Culemborg. Even een praatje en weer verder. Dan weer twee waalse belgen op de fiets die even stoppen voor een babbel.

Een km of drie voor mijn slaapadres ,Relais De Foret Vieille, loop ik onverwacht tegen een bar/ restaurantje aan.Het is bijna 12.00 uur. Ik denk als ik nu alvast warm eet heb ik het vanavond wat gemakkelijker. Dus ikke naar binnen. Er is al wat volk en als ik vraag om een plaatsje zegt de madam, dat kan samen met die 2 andere wandelaars. Ik had die nog niet zien zitten. Blijkt het een koppel te zijn dat gisteravond ook in het hotel was, maar niet als wandelaars herkenbaar.
Wij aan tafel en het blijken amerikanen te zijn, Donna en Greg uit Virginia USA. Zij spreken wel frans, maar hebben moeite met de benamingen op de menukaart. Ik geef ze wat tips wat eea is, maar wel dat ik niet weet hoe het klaargeaats is want dat wisselt nogal. No Problem zij zijn blij met mij en ik vind het ook gezelliger dan, alleen eten. Zij zijn in Vezelay vertrokken en lopen met twee tussen pozes naar SdC. Ze gaan nl ook nog naar spaanse vrienden en verblijven ook nog een week in Parijs. Het blijkt dat we elkaar de komende dagen meer zullen zien want ze hebben diverse adressen gereserveerd waar ik ook ben. We zijn net klaar met eten als de oude fransman binnenkomt. We zeggen goedendag en afcheid. Greg en Donna moeten nog 12 km en ik nog 3.
De pelgrimsopvang is vlgs afspraak open en alles staat gereed. Ik neem een douchje en zoek een bedje uit op zolder en leg alles klaar. Beetje wassen en buitenhangen om te drogen.
Dan hoor wat en denk eerst aan de ezel die vlak bij in een wei staat, maar het blijkt de oude fransman. Hij is via via aan het telefoonnummer van de zoon van het pelgrimshuis gekomen en die heeft hem doorgestuurd met de mededeling dat ik er ook al moest zijn. No problem, plek zat e n hij neemt een bed aan de andere kant van de zolder. Hij heet Jacques en is een aardige prater. Ook eigenlijk pas de eerste fransman waar ik mee spreek en die zich zorgen maakt over de leegloop van het platteland en dat alles daar zo verpaupert. Hij past zich een beetje aan vwb mijn kennis van het frans en we drinken een biertje. Tegen vijf uur vraag ik of hij een keuze wil maken uit de blikjes eten. Non Non, hij heeft een koude schotel bij het resraurantje besteld toen hij daar was en om 19.30 uur komen ze die brengen. Goede gedachte en omdat hij het tel. nummer heeft bel ik op of ze ook voor mij kunnen zorgen. Maar natuurlijk en we laten ons verwennen. Het is zoveel dat we de zoon die even verderop woont vragen om maar mee te eten. Graag natuurlijk. De zoon heet Francois en is wat spastisch, maar een heel aardige vent die zich heeft gespecialseerd in compostering en alternatieve landbouw. Na het eten drinken we nog wat en als het zacht begint te regenen ga ik naar bed, want ik wil morgen vroeg vertrekken.

60e dag 9 juni 11
Van Relais De Foret Vieille (langs de route) naar Chateaumeillant

Ik ben om 5.00 uur wakker, gewekt door de zon en de vogels. Jacques ligt nog te slapen. Ik draai wat, maar besluit op te staan en zo zacht mogelijk te doen. Ik sluip naar beneden, douchen en zo zacht mogelijk mijn rugzak inpakken. Het lukt allemaal wonderwel. Beneden zet ik de koffie aan en dek de tafel. Er is stokbrood van gisteren en wat bruin brood wat dan toch lekkerder is. Ook eet ik een koek op die ik had gekocht. Als ik klaar sta om te vertrekken komt Jacques naar beneden. We nemen afscheid en tot de volgende want hij loopt ook en beetje in mijn richting mee,alleen veelal via de GR 654. Hij zegt dat hij nu ook stukken van mijn route gaat volgen omdat deze wat directer is. Het is koel, routje loopt geweldig, afwisseling en ik wordt ook vandaag weer begeleidt door tientallen vlinders. Raar is dat als ik stil sta om er een foto van te maken zij ook gaan zitten en bijna niet te zien zijn. Ik denk aan Lieske en aan een gedicht wat ik thuis op een lankaart heb geplakt en over een geliefde gaat. Het luidt ongeveer zo.
"Ween niet mijn lief omdat ik je achterlaat, maar neem als een vlinder plaats op mijn rugzak en je zult steeds bij me zijn".

Tegen 11.00 uur ben ik al een aardig eind op weg. Dan komen weer twee fietsers achter me aan. Ze stoppen omdat ze mijn klompjes op mijn rugzak hebben gezien. Hollandais ??
Zij komen uit het Limburgse Geleen. Sjeng en Sara zijn eind mei vertrokken. Ik zeg dat mijn maat Cor blij zal zijn dat ik een paar Limburgers heb ontmoet. Hoihoi de limburgse groet en weg zijn ze weer.
Tegen 13.30 loop ik Chateaumeillant in waar bij B&B madame Chambert het bedje wacht. Alle winkels zijn nog dicht, maar dan hoor ik LOUIS LOUIS roepen en de amerikanen zitten op een bankje bij het gemeentehuis te wachten. Zij slapen bij dezelfde B&b als ik. Durfden eigenlijk niet verder omdat het nog zo vroeg is. De regel is eigenlijk dat je pas rond vier uur aankomt. Maar ja regels zijn er om overtreden te worden dus ik neem ze mee op sleeptouw. Vriendelijk mens en geen probleem. Mogelijk heeft de eerste doucher koud water zegt ze want de boiler staat nog maar net aan. Ik offer me op omdat ik nog wil internetten, maar het water is gloeiend heet. Daarna internetten en even om shampoo want ik heb mijn potje ergens laten staan. Drink nog een pilsje en koop een koek extra omdat de B&B wel op de route ligt maar wel wat ver uit het centrum om morgen terug naar de bakker te lopen.
Dan retout B&B om te dineren. Als ik binnen kom zegt de bazin dat ik net op tijd ben voor het aperitief. Vilgs mij zat ze te wachten omdat ze zelf dorst heeft. De amerikanen komen erbij en we drinken een cocktail die de bazin zelf heeft samengesteld. Op basis van fruitsap zegt ze, maar ook hier heeft de hoeveelheid rum die is toegevoegd duidelijk de overhand.
We worden er een beetje lollig van en even later aan tafel blijkt de bazin die zelf mee-eet heel goed is in het vertellen van anecdotes met pelgrims. Bijtijds naar bed, nog wat lezen en dan slapen.

Ik ben u weer redelijk bij met mijn verslagen dus tot de volgende..... en ...........ik ben met elke reactie hoe kort ook geweldig blij

Louis

• 10 Juni 2011 - 13:48

Theo Maas:

Louis, Ik wil je langd deze weg prettige Pinksterdagen toewensen en rust maar even lekker uit. Maar ik heb me laten vertellen en ik weet niet of dat voor Pelgrims ook telt dat wielrenners op de rustdag ook nog gaan trainen. Heb gisteren een verslag gezien van al de mensen die met een hele rugzak vanuit hun omgeving meerdere malen de Alphe Dues opgeklommen zijn en die daardoor miljoenen bij elkaar hebben gefietst voor de Kankerbestrijding. dit was heel, heel indrukwekkend.
    Verder gaat het hier goed. De groetjes van ons en tot schrijfs.

• 10 Juni 2011 - 15:04

Henk Snoeijers:

Hoi Louis,

Het is elke keer weer genieten van jouw verhalen en ik sta versteld hoever je al bent (en dat met die korte beentjes). Je had het een tijdje geleden over een groepje uit Namen dat je ontmoet hebt en dat ze foto's van je genomen hadden. ik heb die site bekeken maar de eerste de beste foto was van een heel groot varken. Leek me toch niet zo sympathiek van die belgen maar de foto bleek van een andere groep te zijn. Later kwam ik wel de juiste foto's tegen en die oude Belg was echt een ouwe peej.
    Louis veel succes de komende tijd, doe rustig aan dan kom je er vanzelf.
    grt Henk

• 10 Juni 2011 - 17:21

Virginia Giovanni:

hier ga alles goed ..de tuin is nog niet klaar. ik hoop volgen de week. giovanni heeft in bed geverft .het kleurtje was bruin .. en heel de slaapkamer ruikte er naar .en hy is ook nog weg gelopen in het logeehuis .maar het ga goed hoor.wel leuk dat je mense uit virginia ontmoet heb .wat zy u ik heb een nichtje .die zo heet .het is wel warm daar he .dus binnen een uurtje is je was wel droog he .de fotos zyn ook heel mooi .ik wensje een leuk pinksterdagen toe doei groetjes

• 10 Juni 2011 - 17:42

Jos Hack:

Hoi

• 10 Juni 2011 - 17:43

Jos:

Was die reactie kort genoeg Louis of moet de volgende nog korter?

• 10 Juni 2011 - 17:52

Corry En Jac:

Prettige rustdagen toegewenst!!
    Zowel Lieske als wij zijn trots op je!!!
    Corry en Jac.

• 10 Juni 2011 - 22:18

Petra En Dim :

Louis het is nu 1 uur s'nacht dat ik je verslag lees weer heel goed zeg . hier is alles goed in roosendaal wij zijn trots op je .
    Dim en Petra

• 11 Juni 2011 - 06:25

Chiel En Josefien:

Hallo Louis,

Ik ben altijd weer blij als er een nieuw bericht binnen komt met de link van weer een nieuw verslag van jou.
    Wat schrijf je toch gezellig en oprecht, net of we er zelf bij zijn.
    Ondertussen doen we ook aardig wat tips op voor onze vakantie via Frankrijk naar Spanje.
    Louis, t aller allerbeste weer, goeie reis en fijne Pinksterdagen. Lekker even uitrusten, je hebt t verdiend.

Lieve groetjes Chiel en Josefien

• 11 Juni 2011 - 12:11

Gerrie Vd Meerendonk:

Hoi Louis,
    Fijn dat het je steeds lukt om ergens te kunnen internetten, zodat wij redelijk bijblijven met jouw ervaringen tijdens deze tocht.

Ik hoor ook geen klachten meer over allerlei kwaaltjes. Heb je die niet meer of ben je er zo aangewend dat het niet noemenswaardig meer is?

Succes weer met je kilometers.

• 11 Juni 2011 - 12:51

Marian Schijvenaars:

zo wat kan jij goed opschrijven wat je meemaakt,mooi om te lezen wat er in je omgaat als je aan het lopen bent.
    en ook je foto s zijn erg mooi!
    ik geniet van je verslagen en kijk er altijd naar uit om ze te lezen.
    groet van marianne(vrouw van leo)

• 11 Juni 2011 - 14:01

Joke:

hoi louis
    wij hebben weer genoten van je verslag geweldig wij lopen in gedachten met je mee, ik hoor je niet meer klagen over je rug of voeten ? hopelijk blijft dit zo ,want er is niets zo erg dan lopen met pijn wij wensen je van harte een paar fijne rust dagen, zodat je erna weer flinke conditie op gedaan hebt om weer verder te gaan,ook nog de complimenten voor je mooie foto's en fijne pinksterdagen toegewenst ,en een dikke knuffel en veel liefs joke en jos

• 11 Juni 2011 - 14:04

Mario En Marian:

louis wat zijn je verslagen weer mooi en wat heb je weer leuke dingen meegemaakt, je foto,s zijn ook erg mooi lukt je aardig goed he om ze te plaatsen.
    we wachten op je volgende verslag

groetjes mario en marian ( de muggen )hahaha

• 13 Juni 2011 - 08:07

Hugo:

he lou het gaat je goed lees ik prima touch iklees je prachtige verhalen en lag in een deuk met het verhaal over je poot prachtig je gaat lekker .hou vol zo en leutig dat er zoveel mensen meeleven en wat denk je van lieske die je regelmatig bij staat . ondertussen ken je alweer veel herbergiers .ik ga er mee eindige en wens je veel loop genot en blijf je prachtige verhalen volgen en hou je poot soepel de groertjes hugo

• 13 Juni 2011 - 08:50

Toon Broumels:

Hoi Louis!

Ik sprak jullie Toon en die vertelde me van je reis.
    Knap zeg oude trucker!
    Elke dag de franse keuken!
    Ik ben jaloers op je.
    Veel sterkte op je tocht toegewenst.

Je heel oude buurman Toon

• 13 Juni 2011 - 08:59

Peter En Ria:

Hoi Louis,
    Geweldig wat je allemaal te vertellen hebt en wat je meemaakt,Wij hopen dat je een beetje uitgerust bent voordat je weer aan de volgende fase begint.
    Ik zie op de fotos dat je ondanks het eten van de vele koeken, lekkere maaltijden,en de broodnodige drankjes er goed uit blijft zien.
    Maat weer succes deze week,lieske zal waarnodig wel weer bijsturen.

• 14 Juni 2011 - 06:39

Karin Noorman:

Ik lees je verslagen allemaal en met veel plezier Louis. Ik krijg de indruk dat, zoals voorspeld, je wandelconditie verbeterd naarmate je onderweg bent. Hou alles heel en veel succes op het vervolg van je reis.