1 dag voor cargilesse - Reisverslag uit Neuvy-Saint-Sépulchre, Frankrijk van Louis - WaarBenJij.nu 1 dag voor cargilesse - Reisverslag uit Neuvy-Saint-Sépulchre, Frankrijk van Louis - WaarBenJij.nu

1 dag voor cargilesse

Door: Louis

Blijf op de hoogte en volg Louis

11 Juni 2011 | Frankrijk, Neuvy-Saint-Sépulchre

Hoi allen,
Hier ben ik weer. Zit nu in het hotel waar ik vannacht slaap in Neuvy Saint-Sepulchre. Hotel Le Duche. De naam is prachtig en het hotel is eeeecht Frans 1954. Later ook niets meer aan verandert !!!!!!. Maar vriendelijke mensen en ik heb weer een dak boven het hoofd. Heb ondertussen van verschillende mensen gehoord van de problemen met RBC. Jammer, ik ben geen voetbalmens maar gun iedereen zijn clubje. Als het een beetje tegenzit heeft Roosendaal weer wat minder te bieden. En maar uitdragen dat we zo een mooie stad hebben met zulke mooie faciliteiten. Ligt het nu aan ons als bewoners of aan onze bestuurders. Wie het weet mag het zeggen.

Ik krijg ook vragen over mijn pootje omdat ik niet meer klaag. Ik ben daar mee gestopt omdat ik daar ondertussen een haat/liefde verhouding mee heb. Ik heb er vorig jaar onzettend veel tijd en moeite ingestoken om hem zo optiamaal mogelijk te krijgen, maar hij blijft vervelen. Dus ben ik die poot gaan beschouwen als een vervelend kind, ik hou er even veel van als van de rechter, maar schenk er minder aandacht aan. Hij mag mee onder de douche en krijgt ook een sok en schoen aan en daar is het mee gezegd. Ik zie hem regelmatig voorbij komen als mijn rechterbeen naar achter gaat en dat is voor mij voldoende. Zodra hij stopt en er af valt horen jullie het van me.
Ik moet ook nog wat rechtzetten over mijn lichaamsverzorging, ben vorige keer bij de pedicure in Nevers onze huispedicure Adrienne vergeten te vernoemen. Dat is natuurlijk niet correct van mij omdat ze al jaren onze voetjes verzorgt. Ik zou graag weten hoe het met haar gaat, ik weet dat ze ziek is teruggekomen van vakantie.

En bij echt persoonlijke boodschappen heb ik natuurlijk ook nog mijn gewone mailadres die ik regelmatig raadpleeg. l.kriesels@home.nl

En dan nu verder met mijn verslag

61e dag 10 juni 11
Van Chateaumeillant naar La Chatre.

Op mijn verzoek is het ontbijt om 7.30 uur en de amerikanen sluiten daarbij aan. Er is geen thee en de Donna durft er eigenlijk nietv om te vragen. Dus even regelen No Problem. Het is gaan miezeren, dus vooralle zekerheid regenjas aan en hoesje rugzak. Ik ga eerst weg want ik wil mijn eigen tempo lopen. De anderen staan nog wat te moeilijken met hun regenjassen. De route begint met een fikse klim en gaat over in een dalend en klimmend parkoers. Als ik op heuvel stya zie ik de Greg en Donna een 600 meter achter mij. De routebeschrijving wordt echter lastiger met veel graspaden en minder goede bewegwijzering. Je moet de tekst in het boekje echt goed lezn anders ben je zo gezien. gelukkig helpt Lieske regelmatig door bij twijfel mij even stil te laten staan tot tekst en kaart duidelijk zijn. Het blijft regenachtig en ik zweet me rot in mijn regenpakkie, voel ook wat schrijnen op mijn onderrug. Blijkt later dat mijn hemd wat dubbel zat dus schaafplekkie. Het routje loopt verder goed en tegen 12.00 uur lunch ik in een dorpje op een bank t/o een ouide kerk. Een monument, maar ook weer gesloten. Ik lunch bijna 3 kwartier, maar de amerikanen zie ik niet meer. Dat wordt dan s,avonds, want ze zitten weer in hetzelfde hotel als ik. Kan bijna ook niet anders want zoveel keus is er niet in die dorpjes.
Ik meld me korte tijd later in mijn hotel Café Le Commerce in La Chatre.
Aardige kamer, niet groot maar alles er in en schoon. Ik fris me op, pleisterje op mijn rugje en ga internetten. Daarna wat drinken en op de koop. Ik had nl een sneldrogend shirt gekocht net voor ik uit Roosendaal vertrok, maar ondanks goed aan de prijs valt de kwaliteit tegen. Het is een paar keer gedragen en gewassen, maar er vallen allemaal haken in. Net of er een kat in gehangen heeft. Ik zal mijn leverancier Koen hier dan ook op aanspreken als ik terug ben. In een sportzaak een nieuw sneldrogend shirt gekocht. Ook aan de prijs maar zeker kwaliteit zegt de verkoper want het is eigenlijk een golf-shirt.
terug in het hotel kom ik Greg en Donna tegen? Donna is helemaal uitgewoond van vermoeidheid. Ze blijven 2 dagen om uit te rusten en zij ziet verdergaan eigenlijk niet zitten. Ze eten niet, maar gaan direct naar bed. Dus zit ik alleen te eten in een verder leeg restaurant. Bijtijds naar bed, want ik kan al om 7.00 uur ontbijten. Om 23.00 uur wakker. het staat te stortregenen. Om 2.00 uur weer wakker, want de bakker aan de overkant is begonnen met zijn voorbereiding te gaan bakken. Verderop is een discotheek en het dreunt lekker dooor de nacht.
Viva la France.

62e dag 11 april 11
Van La Chatre naar Neuvy Saint Sepulchre

Ik ben de eerste ontbijter. krijg mijn koffie stokbroodje/croissantje voorgezet. De waardin is zo lief om even een Stokbroodje saucisson voor
tussen de middag. Ondertussen loopt de zaak vol met marktkooplui want het is zaterdagmart. Daarna afrekenen en ik koop nog snel twee kersenkoeken bij de bakker. Dan op pad lekker koel en opgefrist weer. Het gaat goed tot ik een 7 km onderweg ben. De hemel trekt dicht en het gaat druppelen. Ik kijk nog even smelend naar boven, maar Lieske beslist anders, dus pakkie aan en verder want als je helemaal nat bent is ook geen pretje. Weer volop afwisseling in paden en wegen en dat is goed voor mij dan kan ik me focussen op de route en minder tijd om te prakkizeren. Toch krijg ik het nog even te kwaad als ik aan pinksteren denk. Pinksteren stond bij ons niet allen voor een christelijk feest, maar ook voor het begin van de Sinksenfoor in Antwerpen. ........tig jaren zijn we naar die kermis gegaan om te kijken of er nieuwe kermiszaken waren. De man een zak friet, Lieske met tartaar en ik met pikkels. Daarna een fris bolleke bij cafe de Congo. Eenvoudige dingen waar we ook van konden genieten. Het voelt niet goed dat dat niet meer terug komt.Ik focus me weer op mijn routje en neem om 11.00 uur een rustpauze op een muurtje bij een oud Cistencienzer klooster. Er komen 2 fransen een praatje maken en dat leidt weer wat af. Dan verder en rond 13.00 uur loop ik Neuvy Saint Sepulchre in en meldt me bij hotel Le Duche en waar ook een mooie basiliek is. Vanavond naar de mis, want in Roosendaal wordt en mis voor Lieske gelezen en dan ben ik er toch een beetje dichter bij. Ik ga al vast wat inkopen doen voor zondag, want dan moet ik 24 km en de waard zegt dat ik v/a 7.00 uur kan ontbijten + zorgt hij voor mijn twaalf uurtje.
Kijken wat vanavond de pot schaft.

Smakelijk gegeten in een verder vrij rustig restaurant. Omdat ik vroeg wil vertrekken morgenochtend toch nog even met de waard gepraat over ontbijt uur. Zijzelf zijn om 5 uur paraat, dus als ik naar beneden kom wordt er vor me gezorgd zegt hij.

Klasse, alvast rugzak zover mogelijk inpakken en naar bed.

• 11 Juni 2011 - 15:11

Theo Maas:

Ha loike. Ik heb altijd gedacht dat jij van voetballen hield. En dat eene pootje ,ik weet het niet of dat allemaal waar is. Hij zet volgens mij evenveel passen als de andere en je komt er maar eens mooi mee verder en het is natuurlijk een Pelgrimstocht. Wij deden vroeger ertjes in onze schoenen als we met de K.A.J. naar het kapelleke gingen. Dus niet klagen he manneke. Dat doen ze in Roosendaal al genoeg.Maar Uitdragen dat Roosendaal zo een mooie stad is dat wordt volgens mij steeds minder. Er is natuurlijk genoeg te beleven. Maar dat zijn natuurlijk geen Regionale uitschieters. die moetje natuurlijk wel hebben.
    Het ligt niet alleen aan de bestuurders, maar er worden ook mensen beter van. als het een ander maar organiseerd, dan liften wij wel mee. (kassa) Nou Louis nogmaals fijne Pinksterdagen en wij gaan nogeven naar de Hap Stap. Maar het weer is niet zo lekker. Het ga je goed en blijven lachen hee als doet je gezicht nog zo zeer. AUWDOE

• 11 Juni 2011 - 17:31

Ton:

Hai Louis.
    Het gaat goed het is zoals je ziet gewoon de ene voet voor de andere zetten en ge komt vooruit.Ik heb net nog via google earth voor de deur gestaan bij het hotel deze nacht lig de droog want er zit een dak op.Nu nog 24 km en ge kunt weer een dag uitrusten niet teveel pinten want die drink ik vanavond wel voor jou op hier op de camping.
    Groeten van mij en Wil

• 12 Juni 2011 - 06:53

Piet En Riet:

Hoi buurman: Ik hoor en lees dat we weer de oude Louis aan het woord hebben, niet meer klagen over de ongemakken maar er voor gaan waar je aan begonnen bent.Je moet maar zo denken een oude diesel prutteld in het begin ook altijd tegen, maar als ie helemaal loopt blijft ie lopen. Maak af waar je aan begonnen bent. Je hebt veel steun van boven en hier beneden staan we ook allemaal achter je en hebben hel veel respect voor je. Thuis ziet er alles weer spik en span uit met dank aan Geert en Cor die hebben af gezien we hebben Geert zien zweten en bij Cor stond het water in zijn oren zo erg dat zijn oorapparaat uit viel. De groetjes Piet en Riet

• 12 Juni 2011 - 09:20

Joke&Wesley Mulders:

Hoi Louis,
    Leuk weer van je te horen. Laat je pootje maar goed verzorgen daar eej. Ik vind het echt een prestatie dat je al zo ver bent gekomen. Ik zou t nooit volhouden denk ik. Ik vetrek zelf naar Grienkenland met het vliegtuig, lopen is mij iets te ver. :) Hoop dat alles goed blijft gaan tijdens je tocht. Veel groetjes en tot snel weer. Joke en Wesley Mulders.

• 12 Juni 2011 - 13:23

Pické Jean En Jeanne:

proficiat Louis ! je zeit in miden van frankrijk , het basilique is ok in Jérusalem,
    wij heben ok in de zelfde café een biertche gedronken, ULTREA
    Jean en Jeanne

• 14 Juni 2011 - 06:28

Hugo:

he louihet gaat je goed aan jou fantastise verhalen telezen ik houze allmaal bij .ik heb een berichtje gestuurd 1este pink dag gaat goed met je poot is hij er nog steeds bij prachtig verhaal je maakt wat mee heen je hulp lieske is ook van de partij omjou te steunen.gaat zo door geweldig en audoe