Málaga, eerste dag.... - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Louis - WaarBenJij.nu Málaga, eerste dag.... - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Louis - WaarBenJij.nu

Málaga, eerste dag....

Door: Louis Kriesels

Blijf op de hoogte en volg Louis

19 Oktober 2019 | Spanje, Málaga

Málaga, zaterdag 19 oktober 2019
Wakker, TV aangezet om wat geluid op de kamer te hebben. Ik kijk meestal naar zender 4 op de Spaanse TV om een beetje het nieuws bij te houden.
Er zijn maar zat zenders echter veelal ouwe zooi, soaps en kinderprut.
Ik lees eerst BN/Destem op mijn IPad voordat ik onder de douche ga.

Aantuigen en op ontbijtjacht. Het mooie barreke naast het hotel is gesloten.
Dus naar de concurrent wat verderop. Beetje apart volk achter de toog. Dus het zal bij één bezoek blijven. Er is hier keus zat.
Dan richting stad, ik loop langs de lange boulevard en houdt de bushaltes in de gaten waar mogelijk de expresbus naar het vliegveld stopt. Wel bussen, maar niet naar het vliegveld. Dus VVV binnen, info gevraagd en gekregen.

Ik herken nu weer diverse punten en ben vlak bij de kathedraal. Toch maar even kijken hier. Het krioelt van de mensen. Ik hoor ook veel Nederlands. Ik besluit om morgen naar de hoogmis te gaan. Kan ik ook meteen gratis de kerk van binnen weer eens bekijken. Ik dwaal een beetje rond en pak een koffieke op een
terras. Ik zit nu vlak bij de grote Mercado en met de gedachte bij Lieske ga ik toch maar weer even binnen kijken. Het blijft een fascinerend gezicht zoveel vers voer bij elkaar. Je zou er spontaan honger van krijgen.

Bij een kerk komt net een kersvers bruidspaar naar buiten. Iedereen op zijn paasbest en chique gekleed. Dat wordt een duur feestje zo te zien. De horeca is ondertussen weer bezig zich voor te bereiden op de middagdrukte. Met name in de zijstraatjes gaan ze nu pas open. Het loopt tegen tweeën. Ik zoek een barreke voor hapje en drankje. Ik bestel een klein broodje calamaris en eentje met morcilla (bloedworst). Ik eet maar de helft van het brood op om wat plaats voor vanavond te bewaren. Het wordt nu wel steeds drukker en buiten staan mensen te wachten tot er in de bar plaats vrij komt.
Aan de overkant een Irish pub waar veel volk buiten staat.

Dan verder, ik ga naar het museum Carmen Thijssen. Ze hebben ook een vestiging in Madrid. Er is buiten de normale collectie een aparte expositie van schilders die begin 1900 naar Noord Afrika zijn getrokken om het leven daar op doek vast te leggen. De flyer sprak me aan en mij niet alleen want het is best druk. En er is inderdaad veel mooi werk. Lichte kleuren daar houd ik van. Ook valt het op dat veel werk in het Rif gebied is gemaakt. Omdat het lekker koel is binnen bekijk ik nog een deel van de gangbare collectie en profiteer dus extra van mijn kaartje met 65+ korting.
Tegen vijven sta ik buiten. Nu is het weer erg rustig, winkels dicht en publiek weg. Ik besluit op mijn gemakje richting hotel te sukkelen. Even siesta en daarna weer klaarmaken voor fase twee. Kijken waar ik vanavond uit kom.

Goed acht uur sta ik weer fris buiten. Ik ga even in het centrum kijken om wat te eten. Het is voor Spaanse begrippen nog redelijk vroeg. Maar er staan nu al mensen in de rij bij sommige restaurants. Niks voor mij........
Ik heb gelukkig nog genoeg vet op mijn botten om terug te kunnen lopen naar het buurtje van gisteren bij mijn hotel. Ik doe nog een drankje op een terras en ga dan op zoek naar een plek dat me gisteren ook wel leuk leek. Jammer ook zij hebben een vrije avond. Op de terrassen veel buiten eters maar de meesten hebben geen Spaanse roots.

Ik passeer een restaurantje, “Casa Rafaël” redelijk vol maar nog wel plaats voldoende. Ook weer vis en schelpdieren. Één persoon, si signor. De baas wil me aan een hoge tafel zetten, maar dat vind ik niks. No problem, en ik krijg een lage tafel. Rondom mij alleen maar Spaanse mensen. Ik vraag om een menu maar dat is er niet. Men heeft een krijtbord waar de te verkrijgen eetwaar op staat. Weliswaar zonder prijzen er bij. Dus dat wordt een verrassingsrekening. Ik zeg dat ik niet veel honger heb naar wel iets vooraf wil. De baas heeft een tapa van rode pepers met vis. Ik wil ook bacalou met groenten, maar niet te groot. No problem u krijgt een halve ration. Biertje en wijntje er bij en alles smaakt best.

Bij de “postre” gaat het even mis. De baas adviseert taart van het huis. Maar dat is een veel te groot stuk wat ik niet op kan. Ik laat dan ook de helft staan.
Bij het afrekenen zegt de baas dat ik de taart gratis krijg. De rekening bedraagt €. 16,80 dus ook dat valt alles mee.

Buikje net lekker vol, op mijn gemak richting hotel. Het is nog 22 graden buiten en windstil dus heerlijk om nog even wat te wandelen.
Morgen is het zondag, dus kijken dan maar weer hoever en waar we uit komen......








  • 20 Oktober 2019 - 14:35

    Bianca Bogers:

    Hey Louis, wat een heerlijke reis is dit weer,zoveel mooie plekjes, zo relaxed ,wij genieten met jou mee!

    warme Groet, Bianca&Henry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louis

Hallo allemaal, Welkom op mijn site. Hierin komt de info die ik onderweg naar Santiago de Compostela regelmatig zal bijwerken. Ik hoop hiermee mijn familie, vrienden en bekenden op de hoogte houden van de wetenswaardigheden.

Actief sinds 19 Jan. 2011
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 361757

Voorgaande reizen:

07 April 2024 - 11 April 2024

18 Stedentripje Londen

07 September 2023 - 12 September 2023

17 Verona stedentrip

05 Mei 2023 - 27 Mei 2023

16 Zuid Spanje en wat zwerven

22 November 2022 - 26 November 2022

15 France et Nice, la vie en rose......

06 Mei 2022 - 30 Mei 2022

14 Spanje El Norte en wat zwerven...

10 Februari 2022 - 10 Maart 2022

13 Langs wat Spaanse steden....

23 September 2021 - 31 Oktober 2021

12 Wandelen van Porto naar Santiago de Compostela

15 Juli 2021 - 02 Augustus 2021

11 Frankrijk op herhaling juli 2021

08 Oktober 2019 - 23 Oktober 2019

10 Spanje, stedentrip herfst 2019

02 September 2019 - 06 September 2019

9 Even de zinnen verzetten in Frankrijk.......

06 Mei 2019 - 28 Mei 2019

8 Van Porto tot Napels

30 April 2018 - 30 Mei 2018

7 blik op Frankrijk en Spanje Mei 2018

22 Oktober 2017 - 10 November 2017

6 Door Frankrijk met de auto langs gebaande paden.

04 Mei 2017 - 25 Mei 2017

5 Spanje van Madrid naar Alicante mei 2017

25 September 2016 - 30 Oktober 2016

4 Wat zwerven in Noord Spanje sept. 2016

06 September 2015 - 31 Oktober 2015

3 We gaan weer naar Santiago de Compostela

09 September 2012 - 17 September 2012

2 reis naar Rusland m/n Moskou en St Petersburg

11 April 2011 - 17 Augustus 2011

1 Te voet naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: