De eerste trainingskilometers in de benen....... - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Louis - WaarBenJij.nu De eerste trainingskilometers in de benen....... - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Louis - WaarBenJij.nu

De eerste trainingskilometers in de benen.......

Door: Louis

Blijf op de hoogte en volg Louis

21 December 2011 | Nederland, Roosendaal

Hoi allemaal,
Om toch af en toe wat van me te laten horen en mijn website in de lucht te houden zal ik af en toe melden hoe het met trainen gaat.
Dus vorige week woensdag 14 dec j,l de eerste +/- 8 km gelopen naar Essen. En vandaag 21 dec +/- 12 km naar station Wildert.Ook mijn trainingen van begin dit jaar liep ik dit traject langs de spoorlijn Roosendaal - Antwerpen omdat je om de 4 km een stationnetje hebt waar ik weer op de trein naar Roosendaal kan stappen. Ik heb nl een hekel aan rondjes lopen. Het is toch weer even wennen ondanks dat ik voorlopig even met een klein rugzakje loop met wat eten en drinken en mijn regenpakkie.
Ik heb tot nu toe geluk met het weer. Elke keer als ik smorgens thuis vertrek stopt het met regenen.
Ik beschouw dit als teken dat ze ook hier boven accoord zijn dat ik weer ga wandelen en dat Lieske de regenwolken de andere kant uit stuurt. Ik ga om ongeveer 9.00 uur op pad omdat het dan weer licht genoeg is dat ze me zien lopen. Het zijn allemaal wel rustige binnenwegen, maar je hoeft maar één snelheidsmaniak tegen te komen en ik kan het vergeten. Ik heb mijn vaste koffiestop in Essen (cafe Trapke Op) weer met wat bezoeken vereert en ze waren blij dat ze me zagen. Vandaag had ik ook weer een mooie ontmoeting met mijn Belgissche vriend Marc die net over de grens in Essen woont. Hij had vorige week een reactie op de site gegeven en vandaag kom ik hem al tegen. Even een klapke gedaan over de ervaringen en tot de volgende.
Ik ben ondertussen op mijn gemakje ook bezig de uitrusting op orde te brengen. Gisteren een paar nieuwe wandelschoenen gekocht. Met de oude heb ik ruim 3000 km (incl. training) gelopen, dus de rek is er wel uit. Ik moet wel de oude veters van Lieske nog in de nieuwe schoenen rijgen. Ook mijn rugzak al ter revisie weggebracht en mijn goede vriend Ton jooren is de stok van Lieske aan het repareren zodat ik hem straks ook weer me kan nemen.
Leutig ook dat er weer veel mensen met me meeleven omdat ik de wandeling toch weer oppak. Veel reacties op de site, maar ook via mijn gewone mail en sms. Ook van oude collega's die reageren omdat ik mijn verhaal in het seniorenblad van Essent heb mogen plaatsen.
Veel mensen hebben me ondertussen ook aangeraden om mijn verhaal in boekvorm te gieten. Ik was hier eerst wat huiverig voor, maar heb gisteren toch met vriend Jos Hack die journalist is gesproken en van hem de nodige tips gekregen hoe ik dat het beste op kan zetten. Hij zal me ook ondersteunen dus heb ik weer een uitdaging om de winter door te komen. Ik ga echter eerst kijken of ik er iets boeiends van kan maken en beslis dan pas definitief.
Ik hoor het wasmachine piepen want ik heb mijn nieuwe wandelsokken eerst maar gewassen om geen blaren te lopen. ik kom op korte termijn weer met wat nieuwtjes voor de geinteresseerden. En aan allen die alweer gereageerd hebben "stik bedankt".

Louis.

Kreeg weer en signaaltje van mijn netwerkbeheerder. Dus er komt zsm aanvulling op mijn trainingsverslag


  • 22 December 2011 - 08:12

    Theo Maas:

    Louis, Goed om weer wat van je te lezen en dat je de moed weer bij elkaar geschraapt hebt om jou tocht af te gaan maken. Ook al is jou rugzak weer meer gevuld en draag je Geertje ook mee. Hopelijk kijken zij van bovenaf op jou prestatie neer en genieten er van. Ik zie ze al zitten samen.
    Is het albekend wanneer je gaat vertrekken en hoe je naar het punt gaat waar je was gestopt. Daar aangekomen zul je waarschijnlijk wel een opkikkerdje nodig hebben. Maar volgens mij zal het ook weer voldoende kracht geven om de reis te gaan voltooien. Nou in elk geval veel succes met je training en je hoeft niet terug te komen voor de Taptoe want dat verhaal hebben we af moeten blazen. Veel succes. fijne Kerstdagen en een voorspoedig nieujaar. Groetjes

  • 22 December 2011 - 09:19

    Peregrinofrans:

    Beste Louis,

    Ik vind het zeer dapper dat je je pad spoedig gaat vervolgen.
    Ik heb een leuke link voor je.
    Ga naar Rtve.es en vul bij buscar (bovenaan) het volgende in:

    Nuestros Caminos a Santiago

    Geniet van de prachtige beelden!

    vriendelijke groet,

  • 22 December 2011 - 09:27

    Peregrinofrans:

    Een paar woorden voor de laatste 300 km naar SdC.

    ¿Cómo está(s)? Hoe gaat het? (koomoo estas)

    -Bien = goed
    -Muy bien = heel goed (moej bjen)
    -Fenomenal = fenomenaal
    -regular = normaal (g/good)
    -Asi asi = zo zo
    -Mal = slecht
    -Fatal = heel slecht
    -De mal humor = slecht gehumeurd (de mal oemor)

  • 22 December 2011 - 10:26

    Corry En Jac.:

    Hoi Louis,
    Veel voorspoed toegewenst!

  • 22 December 2011 - 11:25

    Chiel En Josefien:

    Hallo louis,

    Heel veel succes gewenst met de voorbereidingen.Super.
    Dat boek gaat er vast en zeker komen, je hoeft niet bang te zijn dat er niks boeiends in komt te staan, zoals jij zegt. Je schrijft zo ontzettend mooi, veel humor, een lach en een traan!

    Alvast fijne kerstdagen en een heel goed 2012 gewenst. je hebt t verdiend.

    lieve groetjes, Chiel en Josefien

  • 23 December 2011 - 15:26

    Ingrid En Peter:

    Heel veel succes gewenst en we zullen je belevenissen zeker weer gaan volgen. Hartstikke leuk. Vanuit Noorwegen wensen we jou fijne kerstdagen en heel voorspoedig 2012 toe.

  • 23 December 2011 - 21:25

    Piet En Anneke:

    Louis,

    Wat goed dit te lezen 1
    Dat getuigt van moed en vertrouwen. Niet bij de (zware)pakken neerzitten.Maar jouw lich. conditie is dermate goed dat je die trainingskilometers niet echt nodig hebt. Wel interessant natuurlijk, die ontmoetingen net over de grens en cafe Trapke OP. Daar maak je met plezier een wandelingetje naar toe !
    Maar Louis, alle succes en het moreel om weldra in Sp[anje jouw monstertocht te bekronen.

    Als wij één wens voor jou mogen uitspreken dan is dat deze wel.
    Alle succes, dankbare herinneringen aan Lieske en Geert gaan met jou mee en brengen jou naar de
    kathedraal in Compostella.
    Dat staat vast !
    En mocht je nog scheerspullen n odig hebben op het laatste moment : Ik kom ze brengen !!!

    Piewt Geleyns.

  • 24 December 2011 - 11:36

    Henk En Karin:

    Louis
    Toppie dat je het weer oppakt. Eigenlijk had ik niets anders verwacht. Ook al eens met Ton over gehad en ik heb altijd gezegd die gaat de klus zeker nog een keer afmaken. We kijken uit naar de verslagen maar voor nu veel succes met het trainen.

    Groet Henk en Karin

  • 27 December 2011 - 23:20

    Eugene Jansen:

    Louis,

    Jij hebt hele goede voornemens gemaakt voor 2012 lees ik. De laatste 300 km naar Santiago de Compostella gaan lopen en dat je weer in training bent hiervoor. Geweldig hoe je dit allemaal aanpakt. Hier kunnen veel mensen een voorbeeld nemen aan jou. Jij gaat er voor om jouw wandeltocht alsnog tot een goed einde te brengen. En dat gaat je zeker lukken, met al die mensen die jou steunen met woord en daad. Heel veel succes.

    Groet,

    Eugene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louis

Hallo allemaal, Welkom op mijn site. Hierin komt de info die ik onderweg naar Santiago de Compostela regelmatig zal bijwerken. Ik hoop hiermee mijn familie, vrienden en bekenden op de hoogte houden van de wetenswaardigheden.

Actief sinds 19 Jan. 2011
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 364251

Voorgaande reizen:

03 Mei 2024 - 29 Mei 2024

19 Weer even naar Spanje..

07 April 2024 - 11 April 2024

18 Stedentripje Londen

07 September 2023 - 12 September 2023

17 Verona stedentrip

05 Mei 2023 - 27 Mei 2023

16 Zuid Spanje en wat zwerven

22 November 2022 - 26 November 2022

15 France et Nice, la vie en rose......

06 Mei 2022 - 30 Mei 2022

14 Spanje El Norte en wat zwerven...

10 Februari 2022 - 10 Maart 2022

13 Langs wat Spaanse steden....

23 September 2021 - 31 Oktober 2021

12 Wandelen van Porto naar Santiago de Compostela

15 Juli 2021 - 02 Augustus 2021

11 Frankrijk op herhaling juli 2021

08 Oktober 2019 - 23 Oktober 2019

10 Spanje, stedentrip herfst 2019

02 September 2019 - 06 September 2019

9 Even de zinnen verzetten in Frankrijk.......

06 Mei 2019 - 28 Mei 2019

8 Van Porto tot Napels

30 April 2018 - 30 Mei 2018

7 blik op Frankrijk en Spanje Mei 2018

22 Oktober 2017 - 10 November 2017

6 Door Frankrijk met de auto langs gebaande paden.

04 Mei 2017 - 25 Mei 2017

5 Spanje van Madrid naar Alicante mei 2017

25 September 2016 - 30 Oktober 2016

4 Wat zwerven in Noord Spanje sept. 2016

06 September 2015 - 31 Oktober 2015

3 We gaan weer naar Santiago de Compostela

09 September 2012 - 17 September 2012

2 reis naar Rusland m/n Moskou en St Petersburg

11 April 2011 - 17 Augustus 2011

1 Te voet naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: