De drang om weg te gaan groeit weer.......... - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Louis - WaarBenJij.nu De drang om weg te gaan groeit weer.......... - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Louis - WaarBenJij.nu

De drang om weg te gaan groeit weer..........

Door: Louis

Blijf op de hoogte en volg Louis

24 Februari 2012 | Nederland, Roosendaal

Hoi allemaal,
Een tijdje niks van me laten horen en wel zodanig dat ik al reacties krijg of het allemaal nog wel doorgaat. Ik kan degenen die me weg willen hebben uit Roosendaal gerust stellen hoor. Ik ben al weer een tijdje in training en zit weer op mijn ruim 20 km niveau. Afgelopen weken 2 keer niet weggeweest, 1x vanwege de gladheid ( ik moet met mijn ouwe botten geen risico nemen) en 1x omdat ik het griepvirus niet voor kon blijven. Maar zoals gezegd afgelopen week de carnavalspinten weer uitgezweten. Wel een gezellig carnaval gehad, maar ook weer blij dat het voorbij is, want ook met carmaval komen veel goede herinneringen aan Lieske boven. Het motto "ziede sterre" deed me vaak naar de hemel kijken waar haar sterretje staat te twinkelen. Het was donderdag excellent wandelweer en ik wandel ook weer wat gemakkelijker. Zoals velen van u weten sukkel ik wat met een versleten werveltje en daar ben ik afgelopen winter voor in behandeling geweest. Heb nu een apparaatje met stroomstootjes wat samen met de massages van mijn personal trainster Pluis een goed effect geeft. Dus daar kan/mag het niet op misgaan.
Op mijn trainingstrajectje naar Station Heide kom ik ondertussen ook weer wat oude getrouwen tegen die hun dagelijks rondje doen.
En ook bij mijn koffiestop aan de Statie in Essen bij "Trapke Op" ligt de gazet klaar als ik binnenkom. Hoewel het nog vroeg in het jaar is zijn de eerste tekenen van het nakende voorjaar al te zien. Hier en daar al wat voorzichtig groen en een katjesstruik waar ik altijd langskom is al aan het uitbotten. De natuur vernieuwd zich weer en het geeft me een weemoedig gevoel. Het wordt voorjaar en in deze tijd kregen Lieske en ik altijd de drang om weg te trekken de wijde wereld in. Waarschijnlijk nog een uitvloeisel uit onze kermisperiode. Ook nu wordt het weer onrustig bij me en ben dan ook blij dat ik de voorbereidingen voor SdC weer op kan pakken. Heb dan toch een uitlaatkleppie om mijn energie in te stoppen. Ook de spanning stijgt natuurlijk weer omdat ik terug naar de plaats moet waar ik mijn tocht in zeer droeve omstandigheden af moest breken. Ik ga er echter nu van uit dat ik wat extra power van boven krijg en zal dat nodig hebben, want ik moet nog ruim 300 km in redelijk bergachtig gebied. Over zeven weken is het zover en ben ik weer vertrokken. Volgende week ga ik voor de eerste keer met volle bepakking lopen, zodat mijn rugzakkie weer een onmisbaar onderdeel wordt van mijn lijf. Heb ook nog nieuwe schoenen gekocht die ik aan het inlopen ben en ga de komende weken de rest van mijn uitrusting bij elkaar zoeken. Door ervaring wijs geworden zal mijn rugzakkie echt niet zwaarder worden dan echt nodig. Het spreekwoord "alles wat je thuis laat is meegenomen" bewijst zijn waarde.

Nou mensen dit was het weer even. Zodra ik weer iets te melden heb laat ik het wel horen.
Omdat ik wat vragen kreeg over mijn trainingsroutje en de spoorbaan waar ik langsloop heb ik wat sfeerfoto's toegevoegd.

Groet en tot mails/ziens
louis

  • 25 Februari 2012 - 11:30

    Marianne Van Amelsvo:

    Hoi Louis, Fijn om te horen dat je weer in training bent voor de rest van je wandeling. Het zal weer niet makkelijk zijn met al die herinneringen maar die mooie herinneringen zullen je helpen bij deze wandeling. Groetjes, Marian en Wim

  • 26 Februari 2012 - 11:07

    Gerrie Vd Meerendonk:

    Hoi Louis,

    Ik had het inderdaad al met Leo over gehad of je nog aan het trainen was. We vermoeden wel dat dit het geval was, maar ik wou het eigenlijk even telfonisch checken. Dat heeft zich nu achterhaald met deze boodschap op het intranet.

    Succes weer met de trainingen en voorbereidingen. Ik blijf je iig volgen. Laat tzt nog even weten wat de verwachte vertrekdatum gaat worden en de verwachte reistijd. Dan kan ik rekening houden met onze bijeenkomst in Den Bosch.

    Nogmaals veel loopplezier en je doel.

  • 26 Februari 2012 - 18:04

    Kees En Marga:

    Hallo Louis,

    Blij eindelijk weer eens iets van je te horen.
    Wat goed van je zeg, afmaken waar je vorig jaar aan was begonnen. We gaan je natuurlijk weer volgen en sturen je zoveel mogelijk positieve energie. We weten zeker dat je het eindpunt zult gaan halen.

    Groetjes Kees en Marga

  • 27 Februari 2012 - 09:40

    Ingrid En Peter:

    Hoi Louis

    Fijn om weer iets van je te horen.
    We zullen je weer met veel plezier en belangstelling volgen.

    Veel succes vanuit Øversjødalen

  • 28 Februari 2012 - 12:58

    Chiel En Josefien:

    Hallo Louis,

    We waren al op de hoogte dat je je tocht af zou gaan maken.
    We wensen je alvast hele gezellige trainingskilometers daar in t belgische, dat gaat vast lukken.
    ben nu al weer benieuwd naar je verhalen straks vanuit Spanje.
    Louis, sterkte en succes, Lieske en Geertje zullen je vast de weg wijzen.

    Lieve groetjes, Chiel en Josefien

  • 29 Februari 2012 - 11:01

    Jos En Margo Bogers:

    Ha Louis, we zaten al met spanning te wachten op jouw nieuwe avonturen. Fijn dat je, bijna letterlijk, de draad weer oppakt waar ie afgebroken was. Met twee sterren die je begeleiden heb je altijd wat om naar uit te zien. We wensen je een mooie tocht, geniet ervan, we vinden het fijn om je te volgen. Hartelijke groet en zoals gewoonlijk: tot zoens! Jos en Margo.

  • 31 Maart 2012 - 10:06

    Theo Maas:

    Hoy Louis,

    Ik ben er ook weer en heb jouw verslag gelezen. Ik ben blij dat ik ondanks alles weer contact met jouw kan opnemen en uit jou schrijven weer positieve dingen kan meenemen.
    Ik wens jou heel veel sterkte op de laatste zware kilometers. Ik ga nu slapen want ben ontzettend moe Groetjes Th. Maas.

  • 05 April 2012 - 14:05

    Frans Van Der Linden:

    Dag Louis,
    Wij hebbende intentie om te lopen vanaf Sahagun op 22 april.
    Misschien komen we elkaar nog tegen (of mee).
    We kennen elkaar van de sportschool in de Jan Vermeerlaan.
    Mochten we elkaar niet zien of tegenkomen alvast veel succes.
    Met vr. groet,
    Riky, Jan en Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louis

Hallo allemaal, Welkom op mijn site. Hierin komt de info die ik onderweg naar Santiago de Compostela regelmatig zal bijwerken. Ik hoop hiermee mijn familie, vrienden en bekenden op de hoogte houden van de wetenswaardigheden.

Actief sinds 19 Jan. 2011
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 365204

Voorgaande reizen:

03 Mei 2024 - 29 Mei 2024

19 Weer even naar Spanje..

07 April 2024 - 11 April 2024

18 Stedentripje Londen

07 September 2023 - 12 September 2023

17 Verona stedentrip

05 Mei 2023 - 27 Mei 2023

16 Zuid Spanje en wat zwerven

22 November 2022 - 26 November 2022

15 France et Nice, la vie en rose......

06 Mei 2022 - 30 Mei 2022

14 Spanje El Norte en wat zwerven...

10 Februari 2022 - 10 Maart 2022

13 Langs wat Spaanse steden....

23 September 2021 - 31 Oktober 2021

12 Wandelen van Porto naar Santiago de Compostela

15 Juli 2021 - 02 Augustus 2021

11 Frankrijk op herhaling juli 2021

08 Oktober 2019 - 23 Oktober 2019

10 Spanje, stedentrip herfst 2019

02 September 2019 - 06 September 2019

9 Even de zinnen verzetten in Frankrijk.......

06 Mei 2019 - 28 Mei 2019

8 Van Porto tot Napels

30 April 2018 - 30 Mei 2018

7 blik op Frankrijk en Spanje Mei 2018

22 Oktober 2017 - 10 November 2017

6 Door Frankrijk met de auto langs gebaande paden.

04 Mei 2017 - 25 Mei 2017

5 Spanje van Madrid naar Alicante mei 2017

25 September 2016 - 30 Oktober 2016

4 Wat zwerven in Noord Spanje sept. 2016

06 September 2015 - 31 Oktober 2015

3 We gaan weer naar Santiago de Compostela

09 September 2012 - 17 September 2012

2 reis naar Rusland m/n Moskou en St Petersburg

11 April 2011 - 17 Augustus 2011

1 Te voet naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: