Terug naar de bergen van .............West Brabant - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Louis - WaarBenJij.nu Terug naar de bergen van .............West Brabant - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Louis - WaarBenJij.nu

Terug naar de bergen van .............West Brabant

Door: Louis Kriesels

Blijf op de hoogte en volg Louis

01 November 2017 | Nederland, Roosendaal

Dinsdag 31 oktober 2017
Van Limoges naar Roosendaal

Hello Folks,
Om mijn blogje van de laatste tien dagen netjes af te ronden toch nog even het laatste relaas. Zoals eergisteren al gemeld had ik het eigenlijk wel een beetje gezien. In Limoges maandagavond nog even op mijn gemakje zitten tafelen en nagedacht wat wijsheid zou zijn.

In de winterperiode sluiten steeds meer locaties in de kleine dorpen in de wintermaanden hun deur. Er is voor hen n.l. geen droog brood te verdienen daar er dan geen mens langs komt. Natuurlijk zijn er in de grotere steden wel accommodaties, maar dat was niet mijn insteek. Ik wilde graag verblijven waar ik destijds ook geweest ben. Dus besloten om te stoppen en wie weet trek ik in het voorjaar weer wel die kant op.

Dus dinsdagochtend op mijn gemakje mijn ontbijtje genoten en dan de auto met zijn neus richting het Noorden gedraaid. TomTom ingesteld op Nationale wegen om niet te snel te gaan en mogelijk ook nog een oud chauffeurscafé (Routier) tegen te komen.
Die Nationale wegen zijn vwb vrachtverkeer ook zo rustig geworden dat er bijna geen chauffeurstent meer open is. Wat vroeger echt doorgaande wegen waren zijn bijna verworden tot lokale verbindingswegen. Bijna ook geen gewonde auto' op de weg. Dus het schiet allemaal lekker op.

Tot ik op een wegomlegging stoot waar verderop een vrachtwagen op zijn kant ligt. "Route Barree", dus er is een omleiding aangegeven.
Naar goed Frans gebruik worden we zo het bos ingestuurd zodat zelfs mijn TomTom het niet meer bij kan houden, zeker omdat je in de Franse dorpjes deels dwars door het kronkelige centrumtjes wordt geleid.
Dus een extra rondje rond de kerk komt regelmatig voor. Of even stilstaan zodat de TT zich kan orienteren.

Ook kan ik dan even een stop doen voor een koffieke voor een enkel barreke wat nog open is. Met wat tijdverlies komen we er toch doorheen. Per abuis kom ik toch weer op een Tolweg terecht en zit ik vrij snel weer bij Reims in de buurt. Beslis moment, nog een hotel zoeken of verder rijden.

Reims is natuurlijk een prachtige en gezellige stad, echter ik ben daar o.a met Lieske vaak geweest. Ik voel me nog redelijk fit en sta als ik nog een een paar uurtjes doortrap vanavond nog in Roosendaal.
Wel besluit ik om dan toch maar de Tolweg te nemen. Ten eerste kun je dan lekker door rijden en bovenal mijn oogjes worden ook een dagje ouder en heb ik wat last van nachtblindheid.
Zeker als je dan op Nationale wegen rijdt waar je telkens onverwachte situaties tegen kunt komen. De Tolwegen zijn dan een stuk aantrekkelijker omdat daar de verkeersstroom wat rustiger is.

Benzine tank geeft aan dat ik nog makkelijk in Roosendaal kan komen. Dus "en route". Ik pak toch de Lille route maar omdat er rondom Brussel altijd wel wat overhoop staat.

Rond zessen stop ik nog even bij een wegrestaurant om mijn eigen maagje te vullen. Het is echt vullen, want veel smaak zit er niet aan. Ik bel nog even naar de buren dat ze vanavond wat gestommel kunnen verwachten.

Dan weer verder. Het is half acht als ik bij Lille ben er is een rijdende file van kilometers lang. Ontzettend veel vrachtverkeer en autobestuurders die risico nemen door constant van rijstrook wisselen.
Maar we komen er ongeschonden doorheen. Ik merk wel dat mijn rij ervaring in die drukte en donkerte toch redelijk afgenomen is.

Ook zie ik dat het parkeerprobleem van vrachtwagens met hun chauffeurs die onderweg hun slaap moeten pakken echt een groot en gevaarlijk probleem is. Alle parkings staan mudje vol, dus men parkeert op op en afritten en waar maar plaats is. En het zijn echt niet allemaal Oost Europeanen.

Tegen tienen sta ik weer voor mijn eigen oprit. Mijn buren hebben het licht bij de voordeur aangedaan. Zodat ik niet in het donker thuis kom. Het zier er ook allemaal weer prima bijgehouden uit. Stikkes leutig mensen.

Normaal gesproken pak ik alles nog uit en doe nog een paar waskes. Nu beperk ik me tot uitpakken en sorteren.
Ik pak zelf nog een douchke om het reisstof er af t spoelen. Geniet nog van een pintje en zoek dan mijn eigen bedje weer op.

Vandaag woensdag het wasmachientje laten draaien, morgen strijken en dan weer orienteren op de komende tijd.

Allemaal nog bedankt voor jullie belangstelling, jullie leutige en vaak opbeurende reacties en tot de volgende zullen we maar zeggen.

Louis
















  • 02 November 2017 - 16:42

    Gé En Jeanne Nollen:

    Hallo Louis,
    "Welkom thuis" zou ik zeggen. Je bent er weer even tussenuit geweest!!!
    We hebben weer genoten van je reisverslagen.
    Bedankt en we zien elkaar wellicht snel.
    Groeten van Jeanne en Gé

  • 02 November 2017 - 20:38

    Josefien:

    Hè Louis,
    Jammer dat de reis niet geworden is wat je er van verwachtte. T is inderdaad erg triest als je die Franse dorpjes in t najaar doorgaat.
    Je hebt in ieder geval weer een prachtige blog geschreven, ik heb er volop van genoten.
    Tot kijk of tot schrijfs.....:-)
    Lieve groet Josefien en ook van ons Chiel

  • 03 November 2017 - 19:57

    Herman Roels:

    Hoy Louis,

    Heb de laatste dagen nogal druk gehad laatste weekend op park en Halloween enz.
    Zie dat je weer thuis bent, en dat je weer een reisje bij op je lange lijst kan plaatsen.
    Het mooie van op reis gaan is altijd weer het thuiskomen zeg ik mar.
    Nou de groetjes en ik stuur je nog wel een mailtje

    groetjes

  • 08 November 2017 - 21:59

    Gerrie:

    Hoi Louis, jammer dat het zo gelopen is. Wel een tegenvaller maar met jouw uitleg erbij ook best begrijpelijk.
    Dan het komende jaar in een betere periode op pad voor een 2de poging.

    We spreken elkaar t.z.t.
    Bedankt voor je verslagen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louis

Hallo allemaal, Welkom op mijn site. Hierin komt de info die ik onderweg naar Santiago de Compostela regelmatig zal bijwerken. Ik hoop hiermee mijn familie, vrienden en bekenden op de hoogte houden van de wetenswaardigheden.

Actief sinds 19 Jan. 2011
Verslag gelezen: 1400
Totaal aantal bezoekers 359189

Voorgaande reizen:

07 April 2024 - 11 April 2024

18 Stedentripje Londen

07 September 2023 - 12 September 2023

17 Verona stedentrip

05 Mei 2023 - 27 Mei 2023

16 Zuid Spanje en wat zwerven

22 November 2022 - 26 November 2022

15 France et Nice, la vie en rose......

06 Mei 2022 - 30 Mei 2022

14 Spanje El Norte en wat zwerven...

10 Februari 2022 - 10 Maart 2022

13 Langs wat Spaanse steden....

23 September 2021 - 31 Oktober 2021

12 Wandelen van Porto naar Santiago de Compostela

15 Juli 2021 - 02 Augustus 2021

11 Frankrijk op herhaling juli 2021

08 Oktober 2019 - 23 Oktober 2019

10 Spanje, stedentrip herfst 2019

02 September 2019 - 06 September 2019

9 Even de zinnen verzetten in Frankrijk.......

06 Mei 2019 - 28 Mei 2019

8 Van Porto tot Napels

30 April 2018 - 30 Mei 2018

7 blik op Frankrijk en Spanje Mei 2018

22 Oktober 2017 - 10 November 2017

6 Door Frankrijk met de auto langs gebaande paden.

04 Mei 2017 - 25 Mei 2017

5 Spanje van Madrid naar Alicante mei 2017

25 September 2016 - 30 Oktober 2016

4 Wat zwerven in Noord Spanje sept. 2016

06 September 2015 - 31 Oktober 2015

3 We gaan weer naar Santiago de Compostela

09 September 2012 - 17 September 2012

2 reis naar Rusland m/n Moskou en St Petersburg

11 April 2011 - 17 Augustus 2011

1 Te voet naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: