22e dag Transferdag - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Louis - WaarBenJij.nu 22e dag Transferdag - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Louis - WaarBenJij.nu

22e dag Transferdag

Door: Louis

Blijf op de hoogte en volg Louis

25 Mei 2024 | Nederland, Roosendaal

22e dag Transferdag

Vrijdag 24 mei 2024

Van Barcelona naar Roosendaal

“Hotel Chez Moi”

Ik heb slecht geslapen, veel lawaai op straat, politiesirenes en blaffende honden. Ik zet voor alle zekerheid de wekker nog maar op half acht. Stel dat ik me verslaap als ik toch nog indommel. Maar ik ben op tijd wakker hoor. Laatste keer in Spanje onder de douche en mijn trollie is zo ingepakt. Uitchecken maar weer. Moet nog wel citytax betalen. Hotel was al betaald, maar dit is apart. Ik moet wel even zeggen dat ik alleen was. Ik tik €. 5,45 af en mag naar buiten. Aardige inkomstenbron voor de gemeente Barcelona met zijn miljoenen toeristen per jaar.

Ik wandel binnen tien minuten naar het station. Daar in de grote stationsrestauratie ga ik op mijn gemakje ontbijten. Lekker druk dus veel afleiding. Zeer geroutineerd personeel dat goed op elkaar is ingespeeld. Iedereen heeft zijn portie zo. Afrekenen aan de kassa….

Lieve meid, ziet mij wat onhandig met dienblad en trollie sukkelen. Ze neemt even de moeite om na het afrekenen mijn bladje op een vrijetafel te zetten.

Ik loop nog wat rond en haal uiteindelijk mijn treinticketje uit de automaat. De perrons 11 en 12 waar de aerporttrein vertrekt staan zeer duidelijk aangegeven.

Op die perrons waar ook treinen naar andere bestemmingen vertrekken geen info probleem welke trein binnenkomst. Zelfs met de verlichte indicatie Aerport.

Lange trein, dus plaats genoeg. Een dikke twintig minuten later en ik op het vliegveld. Koffie en nu mooi even de tijd om mijn verslagen bij te werken.

Ik krijg van Herman het bericht dat we gisteren “Speenvarken” hebben gegeten in plaats van het door mij vermelde geitenvlees, wat ook een specialiteit is. Ik hoop dat u me dat kunt vergeven. Ben soms de kluts kwijt van wat ik allemaal al gegeten heb deze weken. Wat er precies aan voorgerechtjes is geserveerd wist hij ook niet meer. Maar als ik de film terug draai vandaag weet ik het ongeveer weer. De amuse was een hoorntje gevuld met salade. Het eerste voorgerecht was met rauwe haring. voorgerecht twee vlees met een Japanse touch met een gembersausje en voorgerecht drie een soort dikke saus met knoflook en een zacht gekookt ei er in.

De eigenaresse gaf aan dat je het zachtgekookte ei er doorheen moest roeren voor een optimale smaakexplosie…… and she was right…

zie de foto’s van gisteren.

De incheckbalie gaat open, een echtpaar met dame in rolstoel mag voor. Een jonge ongeduldige vent vind dat eigenlijk maar niks.Hij moet echter de helft uit zijn rugzak achterlaten om zijn bagage in de cabine mee te mogen nemen. Natuurlijk weer met het nodige misbaar. Je hebt toch altijd weer raar volk rondlopen. ik ben er zo doorheen, anders gaat het bij de veiligheidscontrole, daar blijft het apparaat piepen als ik er doorheen stap. Maar ik heb alle metaal wat ik bij heb in het bakje gedaan. Mogelijk ligt het aan de nieuwe heup zeg ik. Even fouilleren niks op zak dus doorlopen.

Mooi op tijd om even in het restaurant van de vorige keer te eten. Het is nog dicht. Het personeel staat gezellig en uitgebreid bij elkaar te kletsen. Om twaalf uur komt een dame zeggen dat ze pas over twintig minuten open gaan want de keuken is nog niet klaar met de voorbereidingen…………..zo kan het dus ook gaan in Spanje

Dat wordt voor mij te laat, dus naar een andere tent voor broodje en drankje.

Gate 24 gaat open en we kunnen het vliegtuig in. Nieuwe methode waarin er eerst rijen worden gevormd. Ik sta in rij drie volgens mijn instapkaart met mensen zonder extra handbagage. Het waarom en voordeel ontgaat me even, want het instappen duurt volgens mij even lang. Beter hadden ze in mijn beleving de mensen zonder extra handbagage voor kunnen laten gaan.

We vertrekken een kwartiertje te laat, verder een relaxte ongestoorde vlucht. Om vier uur landen we op Eindhoven. Zoals gewoonlijk wil iedereen dan zo snel mogelijk het vliegtuig uit. De zin daarvan ontgaat me altijd. Bij de bagageband moet je toch weer wachten.

Als het moment daar is pak ik mijn trollie en loop even langs de Albert Heijn. Koop wat kaas voor het ontbijt morgenochtend. Nog niet thuis en je moet weer gaan zorgen. Door dit boodschapje mis ik net de transferbus naar station Eindhoven. Tien minuutjes later komt de volgende dus…..

Het loopt tegen half zes, dus net spertijd in het OV, mogelijk een mooi moment om even wat te eten op het station.Maar de ouderwetse stationsrestauratie is er niet meer. Fastfood als pizzapunten en hamburgers volop. De clientèle is 100 procent jeugd…. Dus ik laat het aan me voorbij gaan

Met wat mazzel heb ik de trein van tien voor zes. In Tilburg overstap met vijf minuten vertraging. In Roosendaal regent het pijpenstelen, maar ik kan zo de bus instappen. Ik had al besloten om in de cafetaria bij mijn winkelcentrum wat te eten. Ook dit lukt weer, half negen thuis, trollie uitpakken en kleding sorteren voor het wasmachientje. Maar wassen beperk ik even tot mezelf, de rest komt morgen……

ik bekijk de post, o.a. van een bekende instantie…..de belastingdienst….. ach ja met betalen ben ik er weer vanaf…..

Dank allemaal voor de leutige reacties en tot de volgende….. eind juni naar la bella italia..

• 25 Mei 2024 - 22:36

Gé En Jeanne Nollen:

Hé Louis,

Welkom thuis, zou ik zeggen.

We hebben weer genoten van je mooie en uitgebreide reisverslagen.

Tot binnenkort.

Groeten van Jeanne en Gé

• 26 Mei 2024 - 16:50

Josefien:

Welkom thuis Louis. Wat was weer leutig om jouw verhalen te lezen.

Groetjes Chiel en Josefien

• 29 Mei 2024 - 09:26

Gerrie:

Bedankt weer voor het delen van jouw reiservaringen en culinaire belevenissen. Het blijft leuk om die te volgen op de wijze zoals jij dit weergeeft.

Gelukkig maak je tegenwoordig wat vaker gebruik van foto's, waardoor we ook een mooi beeld erbij krijgen.

Alleen staat bij de presentatie links onder jouw opmerking en die valt vaak half weg door een hinderlijk symbool. Ik weet niet of jij daar iets aan kan doen, want dat is bets een beetje irritant.

We zien elkaar de 20e juni om Cees te bezoeken.