De eerste dagen...... - Reisverslag uit Ranst, België van Louis - WaarBenJij.nu De eerste dagen...... - Reisverslag uit Ranst, België van Louis - WaarBenJij.nu

De eerste dagen......

Door: louisoppad

Blijf op de hoogte en volg Louis

13 April 2011 | België, Ranst

1e Dag:
Maandag 11 april
Van Roosendaal naar Heide Kalmthout.

Hartverwarmend was om mee te maken hoeveel vrienden afscheid kwamen nemen op maandagochtend. ik denk dat door de spanning bij mij de emoties pas onderweg kwamen.De zegen van pastoor Fons van Hees en zijn passende geschenken geven aan hoeveel ieder met meemeeft.Meteen buiten Roosendaal al een ontmoeting met iemand die vroeg wat ik ging doen. Dus ik stond direct al stil. De tweede verrassing kwam onderweg bij het ingaan van Essen. Een oude Conmpostela ganger Marc uit Essen had beloofd me ook uit te komen zwaaien. We zouden samen koffie drinken. Echter beide koffietenten waren gesloten en Marc had daarom zelf een potje koffie meegebracht die we buiten op een bankje hebben poàp^gedronken. Hij gaf me buiten de beste wensen ook nog een steentje mee om in Spanje op een bekende plaats achter te laten. Daarna op mijn gemakje verder naar Heide naar het eerste B&B. Il Divino. Geweldige ontvangst met italiaanse wijn door de eiegenaar die tevens wijnen importeert uit italie.Meteen een afspraak gemaakt dat ik bij terugkomst met Wil en Piet een keer ga proeven omdat zij italiekenners zijn.Na een goed diner naar bed want ik wil zeker de eerste dagen voldoende rust ne,en.Uiteraard wel even mijn interlockje gewassen en opgehangen.

2e dag.Dinsdag.
Van Heide kalmhout naar Schoten

In deochtend om 8.15 uur vertrokken. Lunchpakketje mee en op pad. Ik merk dat ik door het kaartlezen afgeleid wordt van mijn linkse pootje klachten en ik ga voortvarend vooruit. Het gaat te goed want ik vergeet een rustpauwe in te lassen en ben al om 12.00 uur in het park vqn Brasschaet. Ik ga lunchen bij het cafeetje bij de kanovijver en denk aan Lieske omdat we daar samen veel vertoefd hebben. Ik ben net weer op pad als de lucht betrekt en ik een hagelbuitje mag trotseren. Gelukkig had ik mijn regenpak al aan. Daarna richting Schoten waar ik redelijk op tijd de weg ging vragen naar de B&B. Snel gevonden en rugzakje af en onder de douche. De was opgehangen en ik zie wat ik eigenlijk al voelde dat ik een blaar gelopen heb. Die heb ik eigenlijk nooit maar nu wel. Gelukkig heb ik op internet een handleiding uitgeprint hoe die te behandelen.En met hulp van Lieske die ik even aangeroepen had ivm haar EHBO diploma de blaar doorgeprikt en gefixceerd met pleisters. Nu maar hopen dat het goed gaat. Omdat ik in de B&B De Groene Oase in Schoten niet kon avondeten ben ik naar het kasteel van Schoten gelopen en daar gedineerd. Daarna terug en vroeg naar bed.

3e dag:
Woensdagochtend 13 april
Van Schoten naar Ranst

Een stralende lucht, ontbijt en lunchpakket maken en om 8.15 uur weer op pad. Ook hier weer ontzettend aardige en belangstellende mensen in de B&Bw. De blaar valt mee tot nu toe en ik loop lekker door. Om 10.00 uur ben ik in het Rivierenhofpark een mooi kasteel. Dus tijd voor koffie met koek. Ze hebben alleen kruimelvlaai met advocaat. Dus om de dienster te plezieren dat maar genomen.Onderweg heb ik weer met diverse mensen gesproken die naar Man bijt Hond kijken en daar ook de Compostela ganger volgen. Ik hoef ook maar even stil te staan en mensen vooral ouderen vragen of ik de weg zoek. Ik krijg veel goede wensen mee. Onderweg in Wommelgem wil ik steriele gaasjes kopen bij een Apotheek. Er zitten er 40 in een doos en dat vind ik wat veel. Ik pak er 10 uit en zeg dat men de rest maar aan Polen moet sturen. Men vraagt waar ik naar toe ga en als ik zeg Compostela krijg ik de gaasjes gratis. Ik beloof om vooor hen een kaarsje te branden als ik er ben.
Ik ben vroeg in Ranst en zoek een internetcafe. Als ik de bieb zie vraag ik of ik mag interneten. Geen probleem een ook nog gratis.Ik stop nu even want mijn lever vraagt om vocht dus een skijken of er en staminee in de buurt is.
Groetjes Louis

Ik heb wat fotos maar kan deze hier niet uploaden omdat ik op een Pc in de bieb van Ranst zit en men een Pc Netwerk heeft en dus geen aansluiting voor mijn foto toestelletje.

• 13 April 2011 - 14:17

Ingrid/Peter, Norge:

Fijn om te horen dat iedereen meeleeft. Hadden graag bij je vertrek willen zijn maar hebben hier zeer zeker aan jou en Lieske gedacht. Ook leuk om te lezen wat er onderweg zoal gebeurd. We zien je volgende verslag en je foto's graag verschijnen. Groetjes van ons.

• 13 April 2011 - 15:37

Geert En Annie:

Hoi Louis
    Dat is nog eens de moeite, dat verslag van jou. We zijn blij dat het allemaal goed gaat en de mensen overal zo aardig zijn voor jou. De vele reacties die je gekregen hebt moeten je ongetwijfeld erg veel goed doen.
    Het allerbeste en heel veel wandelgenot. Groetjes Geert en Annie

• 13 April 2011 - 15:51

Kees En Monique:

Hoi louise, goed om te lezen dat het goed met je gaat en dat Lieske bij je is. Leuk dat je al zo veel verschillende mensen hebt ontmoet. We kijken uit naar je volgende verslag.
    Groetjes, Kees en Monique vd broek

• 13 April 2011 - 17:03

Antoine Van Aalst:

Louis veel succes en ik zal je tot het eind blijven volgen groeten Toine

• 13 April 2011 - 17:04

Jac De Bruijn:

Mooi verslag Louis.
    Veel sterkte toegewenst.
    Corry en Jac.

• 13 April 2011 - 17:21

Willem En Bea Vlask:

Louis leuk dat het allemaal goed gaat met je we blijven je volgen.
    Met veul leut groeten van Bea Willem.

• 13 April 2011 - 17:22

Karin:

Een mooi verslag. Ik volg je met grote belangstelling. Die blaar heeft je niet van je stuk gebracht dus het gaat goed. Fantastisch.

• 13 April 2011 - 19:25

Toon:

Goed verslag jongen, hebben ze ons vroeger op de MULO toch nog wat bij gebracht al twijfelen een hoop mensen daaraan. Ga zo door, je gaat het beslist halen.

• 13 April 2011 - 20:56

Gerrie Vd Meerendonk:

Hoi Louis,

Fijn om te horen dat de eerste 3 dagen al zo goed zijn verlopen. Een goed begin is het halve werk.

Evenals de anderen vind ik het een mooi verslag van je belangrijkste gebeurtenissen tijdens je dagtochten.
    Ik weet niet of het kan, maar het zou mij ook enig idee geven hoeveel kilometer je iedere dag loopt en een indicatie hoeveel je er in totaal moet lopen.

Ik probeer je gelopen kilometers terug te zoeken op de kaart en hoop dat ik dat terug kan vinden, dat geeft mij een idee van jouw route.
    Hopenlijk gaat de blaar niet opspelen.

Succes met het vervolg.

• 14 April 2011 - 07:44

Jos En Imelda :

Ha Louis. Leuk verslag van de eerste dagen en heel fijn om te lezen dat je een flitsende start hebt gemaakt en dat je onderweg al zoveel contacten hebt gelegd. Wij blijven je volgen en wensen je ontzettend veel goeds met dit enorme avontuur.

• 14 April 2011 - 08:52

Marc Adriaansen :

hier de Marc met de beste koffie uit Essen. Ik ben blij u ontmoet te hebben bij het binnenkomen van Vlaanderen. De verwelkoming en tevens het afscheid gaf me innerlijke vreugde. Veel succes en tot wederhoren. Dank voor het meenemen van ons steentje met al onze intenties.
    Groeten en tot wederhoren
    Marc Adriaansen uit Essen

• 14 April 2011 - 11:14

Jacqueline:

Wat een mooi verhaal zeg en fijn om te horen hoe het met je gaat ... en wat een lieve mensen toch allemaal die je helpen en aardig zijn voor jou

Jammer dat je een blaar hebt gekregen en hopelijk gaat het goed met het lopen

Ik wens je nog veel wandel plezier en hopelijk lukt het de volgende keer om de foto's erop te zetten

We zien er naar uit!!

Dikke knuffel van ons allemaal en toi toi toi toegewenst van uit Epe

• 14 April 2011 - 15:18

Piet- Riet Linders :

Hoi buurman ik lees dat het naar omstandigheden goed gaat hou vol het zijn maar 149 dagen meer. Louis de groetjes van Piet en Riet en de rest van de buren.

• 14 April 2011 - 17:28

Jos En Joke Grispen:

Hoi Louis
    ik heb net je eerste bericht gelezen, jammer van je blaar ik hoop dat dit je eerste en ook je laatste blaar is, daar zal lieske jou wel mee helpen ,maar wat een mooi verslag , gelijk al in de eerste dagen al zulke leuke contacten ik zal iedere keer uitkijken naar je verslag ,en ik hoop dat er nog veel zullen volgen
    Kanjer ga zo door, ik kijk al uit naar je volgende verslag veel geluk en gezondheid
    veel liefs joke

• 14 April 2011 - 18:05

Jos En Margo Bogers:

Louis, we wensen je een mooie wandeltocht en kijken al uit naar de volgende verslagen. Je bent een kanjer! Tot zoens!

• 14 April 2011 - 18:07

Ans Luijkx:

Hoi buurman, Ook ik volg je reis op de voet en ik blijf het geweldig vinden. Per auto is het al een zware reis. En natuurlijk is Lieske bij je, want je draagt haar in je hart mee. Maar toch krijg je van mij nog eens een goede raad. Vertroetel je voeten want zij moeten het zwaarste werk doen. Probeer op je vrije dag (!) naar zee te gaan en loop met je blote voeten in de zee. Als dat echt niet mogelijk is, koop dan zeezout en neem een koud voetenbad daarin. Vergeet je rustpauzes niet en na een paar weken zit je helemaal goed in je ritme en dan lach je om die euveltjes. Geitenwollen sokken doen het ook goed. Sterkte en groetjes van buurtje Ans.

• 14 April 2011 - 18:30

Herman Roels:

Hoi Louis,

Leuk je eerste verslag, jammer dat je de fotos niet kon oploaden, maar ja je bent in België he?
    Ik volg je hier vanuit Spanje. Als het even kan zal ik proberen je aan de Spaanse grens op te wachten als het zover is. Dat is van mij thuis vandaan ongeveer 300 km, en met de auto !!! dus dat is niets vergeleken met wat jij aan het doen bent. Ik zal een tortilla de patatas, gemaakt door Marivi meebrengen, om die tesamen op te eten, met een flesje wijn uiteraard. En geen Franse, maar van Rioja !! Dus je hebt weer een extra stimulans nu hahaha!!
    Houd vol en wens je op zijn minst lekker weer.

Un abrazo Herman

• 15 April 2011 - 07:38

Frans En Leny Raats:

Hoi Louis jammer van je blaar gelukkig ben je een volhouder. We vinden je verslag geweldig en ik zal het uit printen zodat ze je op de markt ook kunnen volgen. Leutig dat je zo'n belangstelling krijgt, het is dan ook wel een hele onderneming dus hopelijk geniet je er met volle teugen van. Groetjes en liefs van iedereen in de Raats

• 15 April 2011 - 10:04

Theo Maas:

Loike,
    Het gaat goed met jou lees ik en je vordert gestaag.
    Ik zou alleen ergens een helm op de kop zien te tikken i.v.m. de hagelstenen die je misschien nog krijgt. We volgen jou natuurlijk en vinden het fijn om over je te lezen. Het is goed dat je ook een prater bent dan kun je tenminste al jou belangstellende onderweg te woord staan. Loi het ga je goed en geniet ervan en volhouden hoor. tot horens

• 15 April 2011 - 12:00

Patrick Wezenbeek:

Louis,

Goed om te lezen dat het goed gaat. We leven allemaal met je mee en wensen je succes. Hou ons op de hoogte.

Groetjes Patrick, Gerda en Sara

• 16 April 2011 - 05:46

Pluis:

Nou je bent goed bezig Louis!! Hartstikke leuk om dit te lezen. Fijn te lezen dat het goed gaat. Hier ook alles z'n gangetje, vrijdag middag viel ik wel een beetje in een gat dus ben ik maar een nieuw bankstel gaan kopen voor als de verbouwing straks klaar is en ik dacht dat vind Louis vast goed dat ik dat doe in zijn tijd.
    Zet m op he er word hier in ieder geval aan je gedacht!! Lieve groetjes van Pluis

• 16 April 2011 - 08:02

Virginia:

hallo hoe ga het met je loopen en metje voet en hoe is het weer daar van je zus kryg je de groetjes en heel veel sterkte en kusjes en van ons allemaal heel veel sterkte en groetjes virginia richard en de kids en ons ma en jan

• 16 April 2011 - 08:32

Mario En Marian:

hallo louis,
    Wat een mooi verslag van je eerste dagen toppie, we leven helemaal met je mee, we hopen dat je mooi weer blijft houden in je verdere tocht, we wensen je nog veel loopplezier en tot horens , en denk aan je voeten.

veel groetjes van Mario en marian

• 16 April 2011 - 11:14

Peter En Ria:

Hoi louis,prachtig verslag we zijn blij dat het goed gaat en zijn erg benieuwd naar de foto's.
    De vooruitzichten van het weer zijn gelukkig ook gunstig dus zal ik zeggen geniet ervan en tot de volgende keer.
    groetjes

• 19 April 2011 - 10:46

Cor Sperber:

Hoi Louis.
    Je zal wel denken waar blijft de reactie van Cor maar ik heb een goed excuus: Te veel feesten in de familie.
    Nu heb ik dan eindelijk tijd om te reageren. Ik maak me een beetje zorgen om jouw pootje en die vervelende blaar. Hopenlijk gaat het allemaal goed de volgende dagen en je weet, indien nodig, kom ik je halen.
    Fijn dat je zo vriendelijk en gastvrij overal ontvangen wordt. Maar dat zijn wij niet anders gewend van onze zuiderburen.
    Zondag was ik in de St.Jozefkerk te Roosendaal waar de Johannespassie werd gezongen en gespeeld. Er waren daar veel bekenden van jou die dan ook allemaal aan mij vroegen hoe het met je gaat. Van Pastoor van Hees moet ik je de hartelijke groeten doen en hij zei dat hij veel aan je dacht.
    Ook van Piet en Wil en van Frans de Groen de beste groeten.
    De uitvoering van de passie was fantastisch en ik heb daarvan echt genoten.
    Vandaag heb ik afscheid genomen van Willem en Carla die enkele weken naar hun dochter in Dubai gaan.
    Straks ga ik naar Dim en Petra die mij ook gevraagd hebben je te groeten.
    Heb jij trouwens mijn smsje ontvangen?
    Louis dit was het voor even, tot de volgende keer. Het gaat je goed.
    Cor.

• 19 April 2011 - 11:51

Jan En Liesbeth:

Beste Louis
    het is een genoegen om jouw reisverslag te lezen. Zoals we je kennen met de nodige humor.

Liesbeth en ik zijn blij dat het allemaal goed gaat.
    Fijn de reacties onderweg die je krijgt

we zulllen je verslag blijven volgen

het allerbeste

• 20 April 2011 - 20:40

Eugene Jansen:

Dat reisverslag van jou wordt de bestseller van het jaar. Knap hoor dat je er toch aan begonnen bent. Ik doe het je niet na. Goed uitkijken bij het wandelen en luister ook naar je lichaam. Een dag extra rust kan heus geen kwaad. Succes met je verdere tocht en ik blijf je reisverslag lezen.