Klimmen en dalen - Reisverslag uit Bazancourt, Frankrijk van Louis - WaarBenJij.nu Klimmen en dalen - Reisverslag uit Bazancourt, Frankrijk van Louis - WaarBenJij.nu

Klimmen en dalen

Door: louisoppad

Blijf op de hoogte en volg Louis

02 Mei 2011 | Frankrijk, Bazancourt

Ik zit nu in Bazancourt, een 18 km voor Reims. Het hotelletje Le Moderne heeft een heel aardige uitbaatster en dus mag ik op haar eigen Pc tje mijn verslag bijwerken dus hier komt het vervolg.

19e dag 29 april 11.
Van Rocroi naar Aubigny les Pothee

Aan het ontbijt tref ik Clement de belg die op weg is naar Rome. De
nederlanders komen later zegt hij.
Ik bestel nog een belegd
stokbroodje voor onderweg en ga langs de bakker om een paar krentenkoeken. Dan loop ik Rocroi weer uit. ik ben zo een eindje op weg. De regen van de afgelopen nacht heeft alles weer opgefrist en ik loop een bos in. Een gigantisch alg wandelpad door het groen waar je geen kip tegenkomt. Ik bedenk dat ik bijna geen foto,s maak en omdat mijn prive japannerke Lieske in de hemel is zal ik het toch echt zelf moeten doen. Ik loop na een paar uur het bos uit en voel de warmte weer op me neer dalen. Bijna lunchtijd dus plekje zoeken waar ik kan zitten en regenpak uit wat ik voor alle dan zekerheid had aangetrokken. Ik loop een dorpje in, geen cafe maar wel een oorlogsmonument uit 1914-1918 met een trapje precies op hoogte. Ik ga ziten kanbbelen en er komt een vrouwtje uit een huis vragen waar ik naar toe ga. Bijgepraat en meteen water gevraagd omdat mijn flessen bijna leeg zijn. Ik zit tegenover een kasteeltje en wat toeristen maken foto,s ook stiekem van mij. Als ik net aan het lopen ben twee donderklappen en het begint te gieten. Ik vlucht onder de poort bij het kasteeltje om de bui verder af te wachten. Er komt een oud vrouwtje naast me staan met haar neus bijna op de grond. Ik groet haar en vraag of het lang zal regenen. Binnen 5 minuten droog zegt ze en ze heeft nog gelijk ook. Wij stadsmensen zijn toch veel verleerd merk je dan. Verder maar weer. De weg klimt en daalt sterk en met het wat broeierige weer slaat de vermoeidheid toe. gelukkig komt het dorpje Aubigny les Pothee in zicht en moet ik mijn B&B Le Refuge zien te vinden. Vaak worden in de gids wel namen en telefoonnummers vermeld maar geen adres voor de privacy ??. Ik loop naar de kerk en bel op. De mevrouw zegt als je schijn oversteekt ben je er. gelukkig want vaak nag je nog een kilometer of wat. Ook hier weer vriendelijke ontvangst, zitten en eerst wat drinken. De eigenares vraagt waar ik de andere avond slaap, maar dat weet ik nog niet. Ze waarschuwt me voor de 1 mei viering in Frankrijk. Dan kan het wel eens druk zijn omdat alle fransen uit de stad naar het platteland gaan en omgekeerd. Dus planning aanpassen. We bekijken samen een aantal mogelijkheden en zij gaat bellen. Binnen een kwartier heeft ze onderdak voor drie nachten geregeld. Ik moet dan wel mijn routjes aanpassen maar beter dat dan in de wei slapen. een van de adressen waar ik onderdak zal vinden is in Signy l abbaye in een hotelletje Auberge Signy l Abbay waar ik een aantal jaren geleden ook met Lieske een wandelweekend heb doorgebracht. Ik had hier eigenlijk voorbij willen lopen, maar het lot heeft anders beschikt. Dus kijken maar hoe dat gaat.

Ik moet stoppen want het hotelletje gaat bijna sluiten. Ik meld me zsm

Hier ben ik weer. het is vandaag vrijdag 6 mei en ik ben deze ochtend teruggekomen naar Reims vanuit Conde sur Marne, omdat ik dit weekend bezoek krijg uit Roosendaal. Het is de bedoeling dat ik zondagavond weer terugga en maandag weer verder trek. Zus Ine en vriend jan en de overige vrienden Annie ,Geert en Cor komen in Reims even bijpraten en champagne drinken. Ze komen na de middag dus heb ik even tijd om mijn verslagen bij te werken.

Ik ga even verder met de 19e dag en begin dan een nieuw hoofdstuk. Zoals geged is de uitbaatster van de B&B alervriendelijkst. Ze doet samen met haar man de B&B ik denk meer als hobby dan om van te leven. Ze hebben vroeger een slagerij gehad, die verkocht en hij is toen bij Olida gaan werken een grote vleesverwerker in frankrijk. Hij heft zijn zoon een tuindersbedrijf gegeven en werkt daar een beetje mee? We drinken samen een aperitief en dan komen er nog 6 gasten, Freansen uit Normandie. De mannen zijn dienstmaten die in een naburige stad daar gelegerd zijn geweest en doen nu een soort reunie. Aardige lui die van een dikke Leffe houden. Om 19.00 uur gezamenlijk aperitief en dan aan tafel met zijn allen. Gezellig en de verhalen van de mannen komen los al naar gelang de wijn vloeit. Aan de gebaren en lachen te zien hebben de mannen niet alleen in de kazerne vertoeft, maar ook de bloemen buitengezet. Ik hoor ze vragen aan de uitbater naar bars met welluidende namen zoals Cabaret en Pussy Cat waar zoals ik begrijp niet alleen bier geschonken werd maar ook gemasseerd. De dames kijken af en toe wat besmuikt naar mij? maar ik doe net of ik er niets van begrijp en houdt me van de domme. Wat dus voor mij niet zo moeilijk is. We krijgen nog een borrel van de uitbater, volgens mij pure alcohol, maar hij zegt sterke appelsap, booooing. Dan is het voor mij bedtijd, maar ik hoor hen nog lang lachen en praten. Ik laat vannacht het gordijn open om morgen door de zon gewekt te worden en inkijk is er alleen van de sterren.










  • 02 Mei 2011 - 18:51

    Theo Maas:

    Hee loike
    Ik weet niet waarin jij wil veranderen. Maar zie geen reisverslag.
    Je hebt toch geen last van het klimmen en dalen. Of zit je aan een pint.
    Ik zie het wel verschijnen.
    Het ga je goed en optijd naar bed. Maar eerst je onderbroek wassen.
    Groetjes

  • 02 Mei 2011 - 19:30

    Ben Poschkens:

    Ik heb deze tocht samen met mijn vrouw 11 jaar geleden gelopen.Dus weten wij waar het om gaat.Voor ons een geweldige ervering lief en leet aangehoord en ook wij konden ons verhaal kwijt.En ook veel vrienden aan over gehouden.Mijn vrouw en ik wensen je nog een hele fijne tochtwi wij zijn erg blij met jouw verhaal omdat wij het bij het lezen zelf ook weer een beetje mee maken.

    Bon camieno. Joke en Ben

  • 02 Mei 2011 - 20:16

    Jos :

    Ha sportieveling. Wat mij betreft kom je nu al in aanmerking voor de titel Sportman van het Jaar. Trouwens, sportieve problemen zijn er genoeg in Roosendaal. RBC dreigt failliet te gaan. Uitgerekend een jaar voor het 100-jarig bestaan. Misschien zijn ze er niet meer in september. Woensdag weten we meer over ons clubke. Zo zie je maar Louis, je bent nog maar amper van huis en er gaat hier meteen vanalles mis.
    Wat je tocht betreft: ik denk dat jij wel een beetje het postuur hebt van een goede klimmer. Zet de schoenen in de juiste versnelling en hup omhoog. En als het kan de binnenbochten nemen. Scheelt weer een paar meter..........

    Veel succes !

  • 02 Mei 2011 - 21:46

    Coby Brasser:

    Ha Pelgrim Louis,
    Heerlijk om je verslagjes te lezen. Er komen zoveel herinneringen boven aan mijn eigen tocht naar SdC.
    Geniet van alles dat er op je pad komt. En hulp is er altijd op het juiste moment van de mensen in het heden maar ook van boven. Ik wens je een mooie reis.
    Ultrea
    Coby

  • 02 Mei 2011 - 22:26

    Joke:



    Hoi kanjer
    Wat heb ik bewondering voor jou, het gaat je goed vooral nu lieske met jou mee reist weeral een gezellig verslag houwen zo, wij kijken weer uit naar je volgende verslag,jij geeft ons het gevoel alsof wij met je mee lopen zo mooi jij je belevenissen op papier zet .
    Veel liefs
    Joke en Jos

  • 03 Mei 2011 - 07:01

    Joke&Wesley Mulders:

    Heej Louis, leuk om weer van je te horen. Hoop dat je nu geen regen meer krijgt hoor. Al dat regenpakkengedoe is ook niet alles he. We weten in ieder geval dat je voor 3 dagen voor een bedje hebt gevonden. :) Ook handig.
    Veel plezier en suc6 verder. We hopen snel weer van je te horen. Groetjes, Joke en Wesley Mulders.

  • 03 Mei 2011 - 11:34

    Richard En Gerda.:

    Hoi Louis,

    Je moet toch wel hele lekkere kuiten krijgen van al dat klimmen en dalen.
    Hoop ze een keertje te zien zodra je terug bent in Roosendaal. Toi, toi, toi, en hou het vol.

    Groetjes Richard en Gerda.

  • 03 Mei 2011 - 12:42

    Adriënne:

    Ik ben net ziek terug uit Indonesie ,en eindelijk de fut gevonden om je verslag te lezen.
    Zo telezen gaat het je goed ,en je bent al erg ver ,voor een leek in lange afstanden lopen.
    Ik blijf je volgen ,zorg goed voor je voeten geef ze af en toe ook maar een biertje.
    groetjes Adriënne

  • 03 Mei 2011 - 13:09

    Ad En Jeanne:

    hallo louis ik snap niet hoe je het voor elkaar krijgt zo ver te lopen in een paar weken ik zou er al een hele dag over doen om naar roosendaal te lopen geweldig dat je dat kunt ze vinden jou toch overal wel een goeie vent als ik zo eens lees hoe ze je allemaal helpen met eten drinken en plaatsen om te slapen geweldig leuk hoorje krijgt het zelfs voor elkaar dat hier iedereen nieuwschierig genoeg blijft om zodra ze wakker worden de computer aan te zetten om je te volgen leuk he groetjes ad en jeanne

  • 03 Mei 2011 - 18:10

    Peter En Ria:

    Hoi Louis.
    Wij waren blij je afgelopen zaterdag ontmoet te hebben het was misschien kort maar wel zeer gezellig het was net als in je verslagen je bleef vertellen (geweldig),
    Maar als je naar jou toe komt besef je pas hoe ver iemand al is weg gewandeld, en dan hebben wij nog veel snelweg gedaan.
    Louis weer veel sterkte voor de rest en we houden contact.
    Groeten van Peter,Ria en Mark.

  • 04 Mei 2011 - 17:27

    Mario En Marian:

    hallo Louis,
    Je bent echt een kanjer met wat je allemaal meemaakt ,je bent een man met een echt karakter, wat goed dat je al zover bent, ongelofelijk wat loop je ver, we houden je verslagen in de gaten omdat het een lust is om te lezen, Louis wandel lekker verder en tot snel weer.

    veel groetjes Mario en Marian
    p.s waar blijven je foto's ( grapje)

  • 04 Mei 2011 - 18:47

    Corry En Jac:

    Hoi Louis,
    Al ben je nog zo groot en sterk,
    het blijft een zwaar werk.
    Het blijft klimmen en dalen,
    maar jij zal het zeker halen.
    Blijf in je zelf geloven,
    dan komt alle kracht naar boven.
    Soms lachen, soms grienen,
    denk dan ook aan je vrienden.

    Alle sterkte toegewenst.
    The Bruno´s


  • 12 Mei 2011 - 09:35

    Jan En Joke:

    Beste louis,
    Het is weer even geleden,dat wij ons melden,maar uit de verslagen,die jij ons door geeft,gaat het naar wens.
    Wij blijven je volgen,maar gaan nu even uit beeld,omrede niet aanwezig.
    Louis,met heel respect,tot de volgende mail.
    Met groetzwaai,van Joke en mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louis

Hallo allemaal, Welkom op mijn site. Hierin komt de info die ik onderweg naar Santiago de Compostela regelmatig zal bijwerken. Ik hoop hiermee mijn familie, vrienden en bekenden op de hoogte houden van de wetenswaardigheden.

Actief sinds 19 Jan. 2011
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 361614

Voorgaande reizen:

07 April 2024 - 11 April 2024

18 Stedentripje Londen

07 September 2023 - 12 September 2023

17 Verona stedentrip

05 Mei 2023 - 27 Mei 2023

16 Zuid Spanje en wat zwerven

22 November 2022 - 26 November 2022

15 France et Nice, la vie en rose......

06 Mei 2022 - 30 Mei 2022

14 Spanje El Norte en wat zwerven...

10 Februari 2022 - 10 Maart 2022

13 Langs wat Spaanse steden....

23 September 2021 - 31 Oktober 2021

12 Wandelen van Porto naar Santiago de Compostela

15 Juli 2021 - 02 Augustus 2021

11 Frankrijk op herhaling juli 2021

08 Oktober 2019 - 23 Oktober 2019

10 Spanje, stedentrip herfst 2019

02 September 2019 - 06 September 2019

9 Even de zinnen verzetten in Frankrijk.......

06 Mei 2019 - 28 Mei 2019

8 Van Porto tot Napels

30 April 2018 - 30 Mei 2018

7 blik op Frankrijk en Spanje Mei 2018

22 Oktober 2017 - 10 November 2017

6 Door Frankrijk met de auto langs gebaande paden.

04 Mei 2017 - 25 Mei 2017

5 Spanje van Madrid naar Alicante mei 2017

25 September 2016 - 30 Oktober 2016

4 Wat zwerven in Noord Spanje sept. 2016

06 September 2015 - 31 Oktober 2015

3 We gaan weer naar Santiago de Compostela

09 September 2012 - 17 September 2012

2 reis naar Rusland m/n Moskou en St Petersburg

11 April 2011 - 17 Augustus 2011

1 Te voet naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: