Pittige dag naar Crozant ( ligt in de Creuse) - Reisverslag uit Crozant, Frankrijk van Louis - WaarBenJij.nu Pittige dag naar Crozant ( ligt in de Creuse) - Reisverslag uit Crozant, Frankrijk van Louis - WaarBenJij.nu

Pittige dag naar Crozant ( ligt in de Creuse)

Door: Louis

Blijf op de hoogte en volg Louis

14 Juni 2011 | Frankrijk, Crozant

Hoi Ik zit aan een mooi meer in Crozan. Hotel Du lac. De eigenaars zijn nederlandse mensen. En hun computer is service van de zaak.

Ik ga weer even terug naar gisteren om dze dag af te maken.

65e dag 14 juni 11
Van Cargilesse naar Crozant

Ik ben al vroeg wakker en doe zachtjes met douchen en de zak inpakken. Ik kan pas om 8 uur ontbijten en vindt dat eigenlijk laat. maar ja. Ik sta om 7.50 uur beneden en de waard is ook laat en is net bezig alles gereed te maken. Ik zie de bui al hangen, had ik toch gisteren maar afgerekend want hij staat nu alleen en dus moet hij alles alleen doen. Er komen ook fransen naar beneden en als de waard vraagt of er kaas bij het ontbijt moet komt er een heel verhaal waarom dat niet goed zou zijn bij het ontbijt. Ik neem natuurlijk wel een stuk. Als ik bijna klaar ben komen greg en Donna binnen en bij mij zitten. Donna is nog steeds erg moe en vansdaag gaan ze kijken of ze de 19 km kunnen halen en anders blijven ze onderweg. Ik vraagt de waard nog of er onderweg een bakker of zo, open is en hij denkt van wel in het eerste volgende dorpje 5,5 km verderop. Oké, want ik heb verder niets te eten bij me. Dan op pad, het begint direct al goed met een stevige klim naar boven. Dit had ik al verwacht dus no problem. maar dan begint het pas echt? de ene steile klim na de andere en paden die echt moeilijk te belopen zijn. Ik krijg het goed voor mijn kieze en het zweet stroomt er uit. In het eerst volgende dorpje is NIKS open, dus foeteren en toch maar verder. Een beetje verderop komt een zwerfhond achter me aanlopen. Ik heb het er niet op, maar hij doet verder niks. Net als ik een gehucht inloop komen twee rothondjes van een erf geschoten en komen blaffend en grommend achter me aan. Ik heb mijn stokken in de anslag, maar dan komt de zwerfhond in actie die redelijk groot is. Hij ontfermt zich over mijn oppponenten en die gaan liggen terwijl hij er overheen staat. dank zwerfhondje en ik zie ze niet meer terug, ook mijn redder niet.
Buiten het dorp het bos in en een steil pad naar beneden, richting een rivier. Mijn stokken komen weer goed van pas en behoeden me vaak voor uitrglijden. Het is gelukkig droog want anders is het erg gevaarlijk. tegen 12.00 uur loop ik het volgende dorp binnen. Ik heb 3 uur gelopen over 10 km redelijk lang. Ik besluit snel wat te eten en kan gelukkig een sandwich kopen in een restaurantje. het terras op en koffie er bij. Nog een limonadje en een waterke enn ik kan weer verder. Ik zie de amerikanen nog niet en vrees dat ze vandaag niet ver zullen komen gezien het terrein. Ik heb toch een half uur gezeten. De namiddag is hetzelfde moeilijk begaanbaar en steil. Een km of 4 voor Crozant krijg ik weer wat asfalt en kan weer even tempo lopen. Dan een waarschuwings bord dat de weg is opgebroken. Er komt een auto aan en ik vraag wat de toestand is. Ze weten het niet. I besluit de gok te wagen en hoop dat het voor wandelaars wel mogelijk is om de weg te nemen. Het gaat vrij steil naar beneden over een km of 2,5 en ik hoor in de verte dat men aan het werk is. Ik ben ook wat zenuwachtig, want als het tegen zit, mag ik weer terug omhoog klimmen en een alternatieve route zoeken. ik loop tegen een oude brug aan waar ze zandhopen voor hebben gestort om het verkeer tegen te houden. Ik kijk zo eens en denk dat bruggetje houdt me nog wel. Dus er overheen en ben dan redelijk dicht bij mijn hotel Du Lac in Crozant wat +/- 2 km uit het dorpje ligt. dat valt wat tegen , want morgen moet ik er 24,5 en deze komen er dus nog bij. Alles is nat van het zweet, dus kan ik weer opnieuw aan de was. Ik vraag de waardin om het buiten te hangen anders ios het morgen mogelijk niet droog. Net onder de douche uit belt vriend Piet Geleijns en zegt dat hij volgende week 2 dagen mee wil lopen. We maken een principe afspraak en ik ga eens kijken hoe we dat het beste kunnen regelen. dan naar beneden voor een pintje en mijn planning voor morgen bekijken, want die wordt pittig denk ik. het meisje achter de bar is zeer gedienstig als ik zeg dat ik voor zaterdagavond een kamer zoek, gaat ze bellen. Het hotel neemt niet op en later gaat haar baas en nederlander bellen en dan lukt het wel. Hieperdepiep. Ik vraag of hij later op de avond nog even tijd heeft om samen naar de route van woensdag te kijken. Want ik wil eigenlijk wel vroeg vertrekken. Mijn amerikaantjes heb ik nog niet gezien dus ?????????.
Mogelijk vallen ze later nog op de klep. dadelijk nog wat rusten en dan eten.

Ik meld me weer zeer spoedig.

De amerikanen Donna en Greg zie ik als ik naar beneden ga om te dineren. Ze waren om 18.00 uur binnen, hadden ergens een teken gemist en waren verkeerd gelopen. 1,5 uur lang. Omdat ze niemand tegenkwamen konden ze ook niet vragen. Tenslotte kwam er toch een auto waar ze voor gesprongen zijn en toen was het snel duidelijk. gelukkig voor hen was de dame achter het stuur zo vriendelijk om ze terug -te voeren naar het punt waar het verkeerd ging, ondanks dat ze moest gaan werken. het was ook een klotepunt, want het bordje hing hoog in een electricteitspaal een beetje verborgen achter takken. Ik had nog een pijl op de grond getrokken, maar dat moet je ook net maar opvallen natuurlijk. het is onze laatste avond samen en Greg betaald de wijn zegtie en doetie. morgen is een zware dag van ruim 26 km en daarna willen ze twee dagen rusten en loop ik voor ze uit. We nemen afscheid en ik vraag de hotelhouder of ik vroeger kan ontbijten. Geen probleem, hij laat wat brood en koekwerk klaarzetten en legt me uit hoe ik de koffiemachine moet gebruiken. En zegt ook welke deur ik als uitgang moet nemen. Grote klasse en vertrouwen. Dan naar bed en proberen te slapen.

Op naar de volgende dag.

Louis

  • 14 Juni 2011 - 17:52

    Marga En Kees:

    Hallo Louike,
    Wat een dag weer zeg en dan morgen wordt het helemaal zwaar. Wat een energie en dan nog op deze leeftijd. Ik zag trouwens dat pelgrim Yvonne over le Puy gaat, ik denk dat zij dan wel bij le Basbory de Blesle in de buurt komt. We zitten op een soort 3-(landen)departementenpunt. nl van de Haute Loire, Cantal en Puy de Dome. We zullen het allemaal wel zien over 14 dagen kunnen we meer plannen maken, als we weten waar je dan zit.
    Veel succes morgen en hou vol

  • 14 Juni 2011 - 19:06

    Henk En Tamara:

    Hoi Louis,
    het is elke keer weer heel erg leuk om je verslagen te lezen,zoals je het shrijft/vertelt je zou bijna zin krijgen om met je mee te gaan,zoals je weet ben ik ook een liefhebber met het lopen en als ikdie foto's zie dan zit ik toch wel een beetje te zuchten in de zin van:ik zou je best wel een weekje willen vergezellen.:maar ja,dat zit er niet in want ik moet/mag werken maar dat vind ik ook niet erg,we genieten zo wel van jou verhalen.
    We vinden het super van je dat je weer zover bent gekomen en het is heel erg leuk dat je zo hier en daar dezelfde mensen tegen komt en gezellig met elkaar kan zitten eten,dat stimuleert je om weer door te gaan maar dat doe je wel want je gaat 'gewoon' naar je einddoel en dat zou echt SUPER zijn!!
    We wensen je weer veel suc6 veel wandelplezier en zorg goed voor jezelf!!
    GENIET ERVAN !!!
    Wandelgroetjes van Henk en Tamara.

  • 14 Juni 2011 - 19:50

    Anneke Geleyns:

    Hallo Louis,

    Wat genieten wij toch steeds van jouw verslag.
    Het is echt super !
    Leuk hè dat Piet volgende week komt.
    Ik zou ook wel willen komen maar ik mag op de kippen, de kuikens, de boontjes en de rest passen.
    Bon courage en doe Piet volgende week
    de groeten !
    Alle goeds op jouw tocht 1

    Anneke.

  • 14 Juni 2011 - 21:19

    Theo Maas:

    Goeien avond Loike. Ik heb met pijn en moeite je verslag gelezen, maar het wordt steeds spanender. Ik maak het niet lang want ik voel met net of ik ook een hoge berg heb beklommen, Het ga je goed zo te lezen en ziet leuke dingen en ook uitdagingen om weer de zware dag die je nu waarschijnlijk achter je hebt . Weer maar eens genomen. Doe nu dan maar even rustig aan.
    Ik ga weer onder de wol. Groetjes van ons en het ga je goed.

  • 15 Juni 2011 - 11:22

    Joke En Jan:

    Het doet ons deugt,dat je reis verslagen,door vele worden gelezen,en vaak een bericht terug sturen,en dat zal je goed doen.

    Beste Louis,en dan dat Piet Geleyns naar je toe komt,volgende week.

    Ook dan lezen wij het verslag,van twee Roosendalers,nemen wij aan.
    Groeten,en tot de volgende Mail.

    Joke en Jan


  • 15 Juni 2011 - 15:14

    Piet Geleyns:

    Louis,

    Ik heb vandaag mijn reisbiljet aangeschaft. R'daal - Limoges.
    Woensdag 22 juni hoop ik volgens dienstregeling om 16.56 uur aan te komen in Limoges.
    Hoop verder dan 23 en 24 juni met jou te pelgrimeren.
    Daarna vertrek ik naar Lyon, naar vrienden.
    Louis, zou dit niet in jouw wandelschema passen,zeg dit dan.
    Ook een traject voor of na Limoges zou natuurlijk kunnen.
    Bovenstaande data liggen voor wat mij betreft wel vast.
    Mail maar terug, ook al zou het niet uitkomen

  • 16 Juni 2011 - 05:51

    Cor Sperber:

    Hoi Louis
    Eindelijk weer eens een teken van leven van Cor zal je wel denken.
    Maar ik heb het nogal druk gehad met bezoekjes her en der.
    Zo te lezen gaat het best goed met je en dat doet mij natuurlijk goed. Het is toch wel stillekes hier in Roosendaal zonder onze steungesprekken en ik zal blij zijn als je weer in de buurt ben om zo af en toe wat bij te praten.
    Daarnaast krijg ik steeds meer respect voor je vanwege je moed om zo opgewekt mogelijk door te gaan.
    Het gaat je goed en tot over een paar dagen. Cor

  • 16 Juni 2011 - 12:06

    Ad En Jeanne:

    hallo louis het gaat goed met je gelukkig je moet het maar voor elkaar krijgen om door een hond te worden geholpen prachtig en nu ook nog een paar dagen door ene piet ook zo.n slimmerik knijpt er lekker tussenuit en laat zijn vrouwtje de boontjes plukken slim bekeken van hem maar hij komt jou een paar dagen steunen dus dat zal ze hem dan wel vergeven leuk toch zet hem op groetjes ad en jeanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louis

Hallo allemaal, Welkom op mijn site. Hierin komt de info die ik onderweg naar Santiago de Compostela regelmatig zal bijwerken. Ik hoop hiermee mijn familie, vrienden en bekenden op de hoogte houden van de wetenswaardigheden.

Actief sinds 19 Jan. 2011
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 361083

Voorgaande reizen:

07 April 2024 - 11 April 2024

18 Stedentripje Londen

07 September 2023 - 12 September 2023

17 Verona stedentrip

05 Mei 2023 - 27 Mei 2023

16 Zuid Spanje en wat zwerven

22 November 2022 - 26 November 2022

15 France et Nice, la vie en rose......

06 Mei 2022 - 30 Mei 2022

14 Spanje El Norte en wat zwerven...

10 Februari 2022 - 10 Maart 2022

13 Langs wat Spaanse steden....

23 September 2021 - 31 Oktober 2021

12 Wandelen van Porto naar Santiago de Compostela

15 Juli 2021 - 02 Augustus 2021

11 Frankrijk op herhaling juli 2021

08 Oktober 2019 - 23 Oktober 2019

10 Spanje, stedentrip herfst 2019

02 September 2019 - 06 September 2019

9 Even de zinnen verzetten in Frankrijk.......

06 Mei 2019 - 28 Mei 2019

8 Van Porto tot Napels

30 April 2018 - 30 Mei 2018

7 blik op Frankrijk en Spanje Mei 2018

22 Oktober 2017 - 10 November 2017

6 Door Frankrijk met de auto langs gebaande paden.

04 Mei 2017 - 25 Mei 2017

5 Spanje van Madrid naar Alicante mei 2017

25 September 2016 - 30 Oktober 2016

4 Wat zwerven in Noord Spanje sept. 2016

06 September 2015 - 31 Oktober 2015

3 We gaan weer naar Santiago de Compostela

09 September 2012 - 17 September 2012

2 reis naar Rusland m/n Moskou en St Petersburg

11 April 2011 - 17 Augustus 2011

1 Te voet naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: