Zweten geblazen naar Thiviers - Reisverslag uit Thiviers, Frankrijk van Louis - WaarBenJij.nu Zweten geblazen naar Thiviers - Reisverslag uit Thiviers, Frankrijk van Louis - WaarBenJij.nu

Zweten geblazen naar Thiviers

Door: Louis

Blijf op de hoogte en volg Louis

27 Juni 2011 | Frankrijk, Thiviers

78 dag 27 juni 11
Van La Coquille naar Thivier

Om 5 uur gaat de wekker en ik schrik wakker. Dikwijls wakker gelegen en tegen de ochtend in slaap gevallen. Oke jongen der uit en nie ouwe bette; Douchen, inpakken, wel iets minder, want ik heb een handdoekje en wat stalen reservepunten van mijn stokken achter gelaten. Het handdoekje heb ik tot nu toe niet gebruikt en ik heb er nog 1. En de stalen punten aan mijn stokken zijn nog de eerste waarmee ik van huis vertrokken ben. Ruim 1300 KM geleden en thuis zaten ze er ook al een tijdje onder. Dus ik heb voor elke stok nog twee reservepunten en kijk weer verder aan de spaanse grens. Ik ruik het verse brood al dat Tina aan het bakken is. Ik had eigenlijk om een engels ontbijt moeten vragen, maar natuurlijk niet aan gedacht. Volgende keer beter want er zullen nog diverse adressen volgen denk ik met engelse uitbaters. Er staat een uitgebreider ontbijt klaar dan normaal met fruit, yogurt etc. Ik eet op mijn gemakje enn geef tina een dikke tip omdat ik vind dat ik anders te weinig betaal. ze is er ondersteboven van. Om 6.15 uur sta ik buiten met mijn rugzakje. Ik wileiegenlijk de eerste 3 km alternatief lopen, maar het asfalt straalt nog de hitte uit van gisteren en ik besluit snel om de gewone route maar te lopen. Goede keus want het gaat allemaal door het koele bos. Ik loop heerlijk alleen en dat is maar goed ook, want de broodjes die Tina gebakken had waren nog warm en dat speelt me nu parten. ik loop te boeren in het bos als een bronstig hert. Ik hoor Lieske zeggen kunde nie aanders lelijken oesem. Het lucht echter wel op en de druk op mijn maag vermindert er mee. Het is wel koel, maar de temperatuur loopt snel op en het zweet loopt van mijn lijfje. De route is heel afwisselend en in tegenstelling toen Piet er bij was heel veel bospaden. Ik wordt ingehaald door een jonge vent als ik een foto sta te maken. Hij stopt en maakt een praatje. Hij doet elke dag 35 Km, ook met deze hitte. Hij woont in duitsland maar is half frans half duits. ik denk dat de bovenszte helft frans is, want hij lijkt erg veel op Don Camillo (Fernandel) met zijn bovengebitje. Maar wie ben ik om een oordeel te hebben natuurlijk. Om 10 uur even schaften met en koek en wat water. dan verder en tegen 11;30 uur komik aan in mijn hotel De France et de Russie in Thivier. Chique gebeuren en ook weer uitgebaat door een engelse dame zo blijkt later, want als ik aan kom nadat ik nog even met een paar grijze hollanders heb staan te praten blijkt het hotel wel open, maar er is niemand te zien. Ik bel drie keer en roepen, maar no one. Ik zet me in de vestibule want er moet een keer iemand komen natuurlijk en dat gebeurt ook, maar het zijn kennissen van de eigenares. Ook engels naturlijk die gaan bellen waar ze kan zitten. Tenslotte komt de eigenares er aan en blijkt een eindje verder nog een pand te hebben, zij dacht dat de deur op slot was en toen zat ik ineens binnen. Ik krijg mijn kamer ouwe chique, maar wel gemoderniseerd en superschoon. De eigenares vraagt voor het ontbijt en ik wil weer vroeg weg morgen. Diner in het hotel, want alles is dicht op maandag in Thivier. Dan weer uitpakken, douchen en wassen. Daarna de stad in op Pc jacht en wat eten. Alles lukt behalve dePc. Zelfs op de mairie willen ze niet helpen. terug hotel dan maar en ik krijg het laptopje van de eigenares die in engeland eigenlijk advocate was, maar hier in het hotel 6 jaar geleden een nieuw leven is begonnen vertelt ze me. Ze heeft hoopjes problemen met instanties die elkaar tegenspreken als het bv gaat om brandbeveiliging en als ik haar aan de telefoon hoor is ze voorlopig nog niet klaar. Wel een dame met haar op de tanden want ze laat zich niet afschepen. Voor morgen heb ik alvast een kamer gereserveerd in Sorges. Een dorp waar ik een aantal jaren geleden met Lieske was en van waaruit we ook veel gewandeld hebben en voor de refuge voor pelgrims gestaan waar we eigenlijk nu zouden verblijven samen. Ik heb hetzelfde hotel geboekt waar we toen samen waren. Ik zie er aan de ene kant tegenop en wil ook weer graag daar zijn waar we goede herinneringen aan hebben. We zitten nog wel in het bestand van het hotel, want als de dame mijn boeking vastlegt zegt ze dat. Morgen vragen hoelang dat nu geleden is.
Ik ga na mijn Pc werk nog even de stad in om koeken en fruit te kopen voor dinsdag. dan wat eten en een pintje en Siesta. Het is drukkend heet. Het verwondert me nog steeds dat er zoveel engelsen hier hun negotie hebben opgebouwd. En ze kennen elkaar allemaal en schuiven elkaar werk toe, zelfs de TV programmas zijn allemaal afgestemd op engelse zenders. Dat ze in frankrijk echt integreren geloof ik niet. Maar ja, niet mijn probleem. Ik eet in het hotel en als ik naar boven wil gan zegt de hoteldame dat er een spanjaard is gearriveerd, ook pelgrim. Hij vertrekt de volgende ochtend om 5 uur zegt ze. ik wil om 6 uur weg en dat kan als ik genoegen neem met wat cakejes, fruit en koffie als ontbijt. No problem en ik krijg een blad op mijn kamer. Nog wat TV kijke en ik val in slaap.

Louis

  • 27 Juni 2011 - 15:06

    Ad Theunisse:

    Lowieke,

    Ik wist nie da ge zo''n deurzettingsvermogen aar.
    Hou vol dan stijgde nog meer in mijn achting.
    Edde toch genoeg petunia bij oe voor
    de pinten? Veel sterkte en veel wandelgenot,


  • 27 Juni 2011 - 16:57

    Corry En Jac:

    Hoi Louis,
    Fijn te horen dat het goed gaat.
    We blijven je volgen!!!
    En onze kaarsjes zijn ook nog niet op hoor.
    Denk aan je nachtrust, dat is de basis voor de volgende dag.( In dienst geleerd )
    Succes,
    Corry en Jac.

  • 27 Juni 2011 - 17:19

    Kees En Marga:

    Hoi Louike,

    Het gaat weer lekker zo te lezen. De afstanden een beetje aanpassen doet je goed volgens ons. Te veel hooi op je vork is nog nooit goed geweest en zeker niet met die extreme temperaturen. Ik denk dat het je morgen in Sorge best goed zal doen, mooie herinneringen zullen wel weer boven komen. Ik zag trouwens dat den Teun ook acte de presence heeft gegeven. Leuk hoor al die aanhangers, de groep wordt steeds groter. Louis loop ze morgen en tot de volgende keer maar weer.

  • 27 Juni 2011 - 20:07

    Ingrid:

    Hoi Louis. blij te lezen dat je je eigen weer beter voelt. de rust heeft je echt goed gedaan. mijn petje af voor zo een doordouwer. we blijven je op de voet volgen. en ik hoop voor morgen in sorges dat het mooie herinneringen zullen zijn ( hoe dubbel dat dan ook is) veel sterkte Louis

  • 28 Juni 2011 - 06:56

    Theo Maas:

    Goeien dag Louis. Zo telezen gaat het goed met je. Maar erzijn verschijnselen van repiten want ik kreeg deze mail maar liefst drie keer binnen. Ik dacht nu kan ik er wel een dag voor gaan zitten. Maar het waren drie dezelfde. Maar wel leuk geschreven. En je doet heel veel contacten op zo te lezen. Maar je wil volgens mij snel op je einddoel zijn omdat je naar afsnijpunten zoekt. Ik weet niet wat er bij jou einddoel klaar staat. Maar dat het geweldig zal zijn kan ik mij wel indenken. Maar dan ben je er nog niet. Ik kan geen gedachte lezen maar wat zal er dan veel in dat hoofdje omgaan. Maarje hebt al veel overwonnen en dat zal dan ook wel lukken met de steun van al jou vrienden. Nou Loike heel veel sterkte met je tocht. Je eigen goed wassen en tussen je tenen goed afdrogen he. HET BESTE EN DE GROETEN

  • 28 Juni 2011 - 09:21

    Josefien:

    Hallo Louis,

    Ik ben iedere keer weer benieuwd als t bericht binnen komt dat er weer een mail van jou is. Gauw lezen hoe t allemaal gaat, reactie geven kan altijd nog.
    Wij vinden t geweldig wat je doet. Heel verstandig van je om vroeg te vertrekken, dan kun je 's middags weer lekker uitrusten en de warmte een beetje aan je voorbij laten gaan.
    T is hier nu ook afschuwelijk warm, nou ja benauwd, de eerste onweersbuien trekken al over.
    Ik ga je verhalen straks missen als we op vakantie zijn, misschien toch laptop meenemen (chiel niet zo'n voorstander van, WE HEBBEN VAKANTIE HOOR, zegt ie dan, t liefst zou ie ook de telefoon thuis laten) we kunnen natuurlijk hier of daar wel een pc proberen te scoren.
    Louis veel plezier en sterkte vandaag in Sorges. tot de volgende keer.

    Lieve groetjes Chiel en Josefien

    PS. Ton heeft een open-hart operatie
    ondergaan, alles is goed verlopen!


  • 28 Juni 2011 - 09:34

    P.baselier:

    hoi louis,
    eindelijk het goeie e-mail adres gevonden dank zij marian mathijssen.
    ik heb bijna alles gelezen,en ben tot de konklusie gekomen dat je je droom gaat verwezenlijken.dat het niet altijd even makkelijk is dat heb je kunnen voorzien,maar ik vind het bewonderenswaardig dat je dit doet.
    maar je doel zul je bereiken.

  • 28 Juni 2011 - 12:34

    Joke En Jos:

    ziede wel,tis nie for niks dat de franse siesta houwe motte gij ok doen aanders houdut nie vol,wij genieten nog steeds
    van jouw verslagen en steken ok geregeld un kerske op vor jou mar jouw uithoudings vermogen is nog steeds oke ondaanks de kleine makkementjes volhouwen louike mijn petje af vor jou
    vuul sterke mit de warmte toi toi veul liefs en nun dikke knuffel
    joke

  • 28 Juni 2011 - 13:06

    Ad En Jeanne:

    hoi louis het gelukkig goed met je maar dat kan ook niet anders hulp van een hond een paar dagen steun van ene piet en don camillo noem het maar niks he zoveel fans en hier in holland nog een hele boel fans dat moet goed komen hou vol groetjes ad en jeanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louis

Hallo allemaal, Welkom op mijn site. Hierin komt de info die ik onderweg naar Santiago de Compostela regelmatig zal bijwerken. Ik hoop hiermee mijn familie, vrienden en bekenden op de hoogte houden van de wetenswaardigheden.

Actief sinds 19 Jan. 2011
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 361663

Voorgaande reizen:

07 April 2024 - 11 April 2024

18 Stedentripje Londen

07 September 2023 - 12 September 2023

17 Verona stedentrip

05 Mei 2023 - 27 Mei 2023

16 Zuid Spanje en wat zwerven

22 November 2022 - 26 November 2022

15 France et Nice, la vie en rose......

06 Mei 2022 - 30 Mei 2022

14 Spanje El Norte en wat zwerven...

10 Februari 2022 - 10 Maart 2022

13 Langs wat Spaanse steden....

23 September 2021 - 31 Oktober 2021

12 Wandelen van Porto naar Santiago de Compostela

15 Juli 2021 - 02 Augustus 2021

11 Frankrijk op herhaling juli 2021

08 Oktober 2019 - 23 Oktober 2019

10 Spanje, stedentrip herfst 2019

02 September 2019 - 06 September 2019

9 Even de zinnen verzetten in Frankrijk.......

06 Mei 2019 - 28 Mei 2019

8 Van Porto tot Napels

30 April 2018 - 30 Mei 2018

7 blik op Frankrijk en Spanje Mei 2018

22 Oktober 2017 - 10 November 2017

6 Door Frankrijk met de auto langs gebaande paden.

04 Mei 2017 - 25 Mei 2017

5 Spanje van Madrid naar Alicante mei 2017

25 September 2016 - 30 Oktober 2016

4 Wat zwerven in Noord Spanje sept. 2016

06 September 2015 - 31 Oktober 2015

3 We gaan weer naar Santiago de Compostela

09 September 2012 - 17 September 2012

2 reis naar Rusland m/n Moskou en St Petersburg

11 April 2011 - 17 Augustus 2011

1 Te voet naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: