en dan komt de klap...... - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Louis - WaarBenJij.nu en dan komt de klap...... - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Louis - WaarBenJij.nu

en dan komt de klap......

Door: Louis

Blijf op de hoogte en volg Louis

10 Augustus 2011 | Spanje, Carrión de los Condes

Hoi allemaal,
Ik ben ondertussen in Carrion de los Condes aangekomen, na een bericht dat ik nooit meer zal vergeten. Zaak is nl. dat ik in het dorpje Castrogeriz geen bereik op mijn mobieltje had. Tijdens het lopen kijk ik nooit op dat ding, maar toen ik gistermiddag in het dorpje Fromista aankwam en eea controleerde bleken er een tiental oproepen te staan. Ik moest zsm met Roosendaal contact opnemen en dan krijg je toch een vreemd voorgevoel. Ik kreeg het verschrikkelijke bericht dat mijn vriend Geert een hartstilstand had gehad. Je houdt met alles rekening onderweg, maar hiermee zeker niet. Ik kan wel zeggen dat de grond onder mijn voeten wegzakte. Gelukkig hebben ze hem kunnen reanimeren en ligt hij in het ziekenhuis, maar de tijd zal het herstel uit moeten wijzen. Eigenlijk wil je dan meteen het vliegtuig pakken en terug gaan, maar in overleg met zijn vrouw Annie hebben we besloten dat zolang de toestand stabiel is, ik door blijf lopen, omdat ik verder toch niets aan het herstel kan doen en Annie heeft een groot aantal mensen om haar heen die haar in deze zware tijd helpen en ondersteunen. Ik wil ook niet teveel in details treden, maar het laatste bericht dat ik heb over Geert is voorzichtig positief.
Tot zover en iom met Annie zal ik nieuws aangaande het herstel van Geert met jullie delen. Ik hoop ook op een begrip van jullie kant dat mijn berichtgeving aangepast zal zijn aan mijn gevoelens en zeker nu ook Geert constant in mijn gedachten is.

120e dag 9 aug 11
Van Castrogeriz naar Fromista.
Zoals gezegd ontbijt met koeken en wegwezen hier. Het wordt vandaag een pittige tocht van 25 km. Het begint meteen al met een zeer steile klim van een half uur. eenmaal boven natuurlijk een pracht uitzicht in de vroege morgen, maar er waait ook een fikse kille wind. Dus snel weer bergaf, 18 %. gelukkig hebben ze de afdaling met een betonnen pad wat gemakkelijker gemaakt, niet origineel natuurlijk maar wel zo veilig en zeker voor de veel onervaren lopers die hier zijn. het is niet druk op de weg, lange kale boomloze vlakten en paden. Om 9.00 uur de eerste koffiestop bij een oud Pelgrimshuis dat gerund wordt door een italiaans Katholiek priester genootschap. Ze hebben 8 slaapplaatsen en als je savonds aankomt worden je voeten gewassen en krijg je een maaltijd. Er komt een priester bij me zitten als ik koffie heb en we maken een praatje. Het waarom van mijn tocht en het gaat natuurlijk over Lieske omdat ik nog onwetend ben van wat er met Geert gebeurd is. Hij zal voor ons bidden zegt de priester en ik ga weer weg na een vrijwilige donatie voor de kofiie. een uurtje lopen later kom ik in een dorpje waar ik een broodje koop en de 2 amsterdammers ontmoet. Er zijn twee chinese vrouwen bij. Ik maak even een praatje en als ik zeg dat ik al bijna 4 maanden onderweg ben valt iedereen zowat van zijn stoel. Dan verder en in het volgende dorp zijn ze aan het klooien geweest met de gele pijlen, denkelijk om meer mensen door het dorp te krijgen dus ik loop samen met een andere jongen even verkeerd het kleine centrum in. Gelukkig zijn we er zo achter dus ook snel weer buiten het dorp. Ik loop nog een stuk langs een beek waarbij de omgeveing op de beek in Roosendaal lijkt en om een uur of 12.00 loop ik Fromista in. Een ongezellige en winderige plaats op een kruising van wegen. Ik meteen naar de VVV voor een onderkomen en krijg een goed adres mee. Hostal Rural San Telmo. Schoon en modern en een aardige vrouw. Als ik wasgoed heb kan ik dat geven, kost wel drie Euro, maar alles is dan weer kraakhelder. Dan krijg ik het bericht van Geert en gaat de zon onder voor me. ik probeer toch nog even een siesta te doen, maar krijg mijn gedachten niet stil en ga dan maar om wat boodschappen.
In de vroege avond toch maar wat eten, maar begrijpelijk het smaakt me niet. Ik pleeg zelf nog wat telefoontjes en na contact met Annie zoek ik het bed maar op.

121e dag 10 aug 11
Van Fromista naar Carrion de los Condes.
Ik heb in de consternatie vergeten de wekker te zetten en wordt dus om 6.45 uur wakker terwijl ik om 7.00 uur weg had willen zijn. Ik kus de foto van Lieske en denk aan Geert hoe of dat hij de nacht doorgekomen zal zijn. Verder doe op mijn gemak aan, het is maar 20 km vandaag en een pad bijna constant langs een provinciale weg. Ik ga ontbijten en dan toch maar op pad. Mogelijk komt het doordat ik laat weg ben of anders zijn er weer veel lopers bijgekomen. Het is aardig druk met veel luidruchtige groepjes mensen iets wat ik vandaag eigenlijk helemaal niet kan hebben. Het pad langs de weg is weinig afwisselend al heb ik er ook geen oog voor vandaag, denk vooral aan wat er de laatste jaren is gebeurd in mijn naaste vriendenkring en bij mij en het waarom van verdriet hebben. Ook Geert is constant in mijn gedachten en hoelang we al vrienden zijn. Tijdens een koffiestop wissel ik even een sms-je met pastor Fons van Hees omdat ik op dat moment daar even behoefte aan heb. dan verder en om 13.00 uur loop ik Carrion de los Condes in, waar ik snel een kamer in "Hostal La Corte" vind.
Douchen, wassen etc en bel nog even met Roosendaal, dan wat boodschappen doen, want morgen kom ik op de eerste 17 km geen horeca tegen en wordt gewaarschuwd voldoende eten en water mee te nemen.
Ik doe nog een siesta, steek wat elektrische kaarsen aan in de kerk tegenover de Hostal en ga wat drinken. Ik denk er te laat aan om even naar de VVV te lopen om de komende trajecten door te lichten op slaapgelegenheid.
Ik ga om 20.30 uur eten en daarna alvast mijn rugzakkie klaarmaken. Hier en daar komt toch wat sleet op door het intensieve gebruik. Ook op de veters in mijn schoenen en ik heb op advies van Koen mijn persoonlijke coache van Outdoor Sport in Roosendaal een paar extra veters meegenomen. Geen nieuwe, maar de veters uit de wandelschoenen van Lieske. Ik vind dat ze nu erg van pas komen. Enerzijds omdat ik nu weer iets meer van Lieske aan heb om straks SdC in te wandelen en anderzijds als een soort steun aan Geert dat we sterke banden hebben die zo maar niet kapot te krijgen zijn. Ik pleeg nog wat telefoontjes en dan naar bed. Ik bid nog wat extra en vraag hierbij ook de hulp van Marleen en Lieske om Geert er doorheen te slepen.

de rust

Louis

• 10 Augustus 2011 - 17:34

Piet Alders:

Halo Louis ik las net dat bericht van jou van Geert dat was even niet zo goed mar het is maar goed dat hj nu in het zziekenhuis ligt en maar af wachtenten of het goed gaat. ik hoop voor jou wel want je bent er bijnadus sterkte.en tot hoors.

Gr piet

• 10 Augustus 2011 - 18:20

Ingrid En Peter:

Hoi Louis, kan me voorstellen dat dan de grond onder je voeten wegzakt. Hopelijk blijft alles positief gaanvoor Geert. Wil je Annie ook sterkte wensen van ons en natuurlijk ook voor jou veel sterkte.

• 10 Augustus 2011 - 18:55

Cor Sperber:

Hoi Louis
    Zoals je wel zult begrijpen ben ook ik de hele dag met Geert bezig in mijn gedachten.
    Gelukkig hoorde ik van Annie, na het bezoek van vanmiddag, dat Geert nogal positief uit zijn "slaap" aan het komen is. Ik ga dadelijk nog even na Annie om te horen hoe het vanavond tijdens haar bezoek bij Geet is geweest. Morgenmiddag ga ik met Annie naar Geert toe en ik hoop dan maar dat het steeds beter met hem zal gaa.
    Het is toch wel verschrikkelijk dat in ons groepje van zes nu het derde slachtoffer is gevallen en dat in nog geen 3 jaar tijd. Onbegrijpelijk maar wij hopen allemaal dat Geert er weer bovenop zal komen. Ik hoop voor jou dat je toch de moed zal kunnen opbrengen door te gaan en denkend aan de woorden van Lieske, niet het einddoel, maar de reis is de bestemming.
    Louis, ik hoop bij mijn volgende reactie wat meer positieve berichten te kunnen melden.
    Het ga je goed, houdoe, Cor

• 10 Augustus 2011 - 19:27

Kees En Marga:

Tjeetje Louis,
    Wat een akelig bericht zeg. We wensen natuurlijk Annie heel veel sterkte en hopen dat ze Geert er goed doorheen kunnen trekken. Ze zijn nogal wat mans tegenwoordig. Goed van je dat je toch doorzet. Ik weet zeker dat dat ook Geert zijn wens zou zijn.
    Veel sterkte en blijf volhouden hoor.

• 10 Augustus 2011 - 19:57

Jean-Paul Evertse:

Hallo Louis, ik kan me heel goed voorstellen dat je geschrokken bent, dat ben ik ook. Maar ook jij weet dat ze d'n Geert er niet zo maar onder krijgen, die kleine ambtenaar uit Roosendaal is wel klein, maar ze krijgen hem niet klein !!! Ook jou niet Louis ! Al zo ver, ook deze hobbel kun jij nemen. Zal morgen voor jullie allebei een kaarsje opsteken, zeker weten dat dat helpt ! Succes Louis, ook Annie veel sterkte. Grt Jean-Paul.

• 10 Augustus 2011 - 21:36

Dim En Petra:

Hallo Louis.
    We hebben het ook van Cor gehoor over Geert, we schroken erg , maar gelukkig is hij in goede handen. We hopen dat je toch verder gaat want zo als Annie al zegt, ze kunnen toch verder niks doen
    en je bent al zo ver, en zo als Cor nou zegt dat Geert al positief uit zijn slaap aan komen is.lieve Louis
    veel sterke en we denken aan je.
    gr petra en dim

• 10 Augustus 2011 - 23:29

Ad En Jeanne:

louis dat is geen leuk bericht van geert jammer voor hun ik hoop dat hij er boven op komt wens annie sterkte als je haar spreekt en ook voor jou groeten ad en jeanne

• 10 Augustus 2011 - 23:31

Eugene Jansen:

Hoi Louis,

Voordat ik het verslag las, had ik de gedachte om te schrijven: de laatste loodjes wegen het zwaarst. En dan lees ik het bericht dat onze oud collega Geert een hartstilstand heeft gehad, maar dat hij gelukkig nog leeft. Dat is inderdaad schrikken. Ik hoop echt dat alles goed komt met Geert. Na zo'n bericht worden de laatste loodjes nog zwaarder. Jij wil natuurlijk Geert ondersteunen, maar ik denk dat Geert in goede handen is bij de doktoren en ook bij zijn vrouw Annie. Als Geert er bovenop komt, dan ga jij het ook halen. De finish is in zicht. Chapeau. Hou vol. Sterkte met alles en probeer positief te blijven. Ik duim voor je.

Groetjes,

Eugene

• 11 Augustus 2011 - 06:59

Nico En Coby Gabel:

Hallo Louis,
    Nu eindelijk eens een berichtje van ons!!
    Wat een toestanden allemaal,gisteren Annie nog gesproken en we zien toch weer wat licht in de duisternis!!We kunnen best begrijpen dat je daar nu met een dubbel gevoel loopt,maar ik denk dat Geert niet anders zou willen dan dat je deze trip afmaakt!
    Louis hou je taai,geweldig wat je tot nu toe heb gepresteerd!!
    Heel veel sterkte de komende tijd,we zullen je zeker dagelijks blijven volgen.
    Sukses en heel veel groeten uit Bergen op Zoom

Nico en Coby

• 11 Augustus 2011 - 09:43

Anny En Piet:

Heb net jou verslag gelezen en zijn behoorlijk geschrokken van Geert en wat jij ook weer meemaakt.Wij wensen jou en Anny heel veel sterkte en hopen dat alles in orde zal komen.
    Groetjes Anny en Piet

• 11 Augustus 2011 - 11:13

Gerrie Vd Meerendonk:

Ook ik wens je sterkte met het verwerken van het slechte bericht en ook voor zijn vrouw en hoop dat hij weer snel op krachten mag komen.
    Begrijpelijk dat je de verslagen wat soberder zult houden, maar hopenlijk dat goede berichten uit Roosendaal rondom zijn vooruitgang ook jouw stemming weer wat positiever zullen maken en dat dan zijn weerslag zal hebben in de komende verslagen.

Probeer toch je positiviteit erin te houden, dat maakt de fysieke inspanningen wat lichter. Succes verder.

• 11 Augustus 2011 - 11:32

Jos En Imelda:

Ha Louis. Je hebt onze reacties waarschijnlijk een tijdje gemist. We waren er een paar weken tussenuit. Prima en vooral zonnige vakantie gehad in Kroatie en op de terugweg nog even een optreden van Die Mooskirchner meegepakt in Oostenrijk. We hebben nog heel wat verhalen van je in te halen, maar het eerste wat ik nu over Geert tegen kom is minder. Hopen op goede afloop. En jou wensen we natuurlijk het allerbeste met die laatste loodjes. Heel knap wat je hebt gedaan.