De moed er weer in.................... - Reisverslag uit Calzadilla de la Cueza, Spanje van Louis - WaarBenJij.nu De moed er weer in.................... - Reisverslag uit Calzadilla de la Cueza, Spanje van Louis - WaarBenJij.nu

De moed er weer in....................

Door: Louis

Blijf op de hoogte en volg Louis

11 Augustus 2011 | Spanje, Calzadilla de la Cueza

Hoi allemaal,
Na een paar klotedagen toch weer moed geput uit redelijk positieve berichten over Geert. Ik heb met Annie afgesproken dat zij waar gewenst en nodig via deze site verslag zal doen hoe het met Geert gaat. Enerzijds omdat het toch zeer persoonlijke info is en anderzijds kan zij meer actueel zijn dan ik omdat ik niet altijd direct over en Pc kan beschikken. Daarbuiten wil ik iedereen die op welke manier dan ook richting mij gereageerd heeft op het slechte nieuws van harte en gemeend bedanken voor de vele lieve en opbeurende woorden. Ik zou iedereen een vrienden- cq. kennissenkring toe willen wensen die zo met je meeleven.
Het is vandaag precies 4 maanden geleden dat ik thuis vertrokken ben en het lijkt voor mij of het gisteren was. Ik maak even mijn verslagje van gisteren af en kom dan hier terug.

122e dag 11 aug 11
Van Carrion de los Condes naar Calzadilla de la Cueza.
Ik ben op tijd op, Ontbijt en weg. Ik wil de file van gisteren eigenlijk een beetje voorblijven en ook de warmte, want men voorspelt de nodige hitte. Het wordt één lange weg van bituum en zand/grint. Bij het uitlopen van het dorp staan al twee mensen te pinnen, engelsen uit Wales. Ik vraag of ze Tom Jones kennen, maar alleen van TV zeggen ze en zingen kunnen ze ook niet. Droog stel maar aardig. We lopen even samen op, maar zij gaan sneller dus. Bye, Bye. Het blijkt dat meer mensen dezelfde gedachten hebben gehad, want de rij voor me is best lang. Ik loop een oosters uitziend echtpaar voorbij en het blijken weer koreanen nu wat ouder, ik zeg dat ik Koreaanse vrouwen heb ontmoet en dat weten ze ook de foto van één van hen hebben ze gezien. Ze zeggen ook dat een oudere Koreaanse vrouw gestopt is wegens uitputting. Daarna loopt een chinese jongen me voorbij en even een praatje. ik uit Holland en hij zegt ik kom uit Londen al zou je dat aan mijn uiterlijk niet zeggen. Mooie droge engelse humor, dat kan ik waarderen. Hij verder, ik sukkel achterop. Er zijn ook diverse italiaanse groepen studenten van een man of twintig. En zij kakelen wat af onder elkaar. Zoals gezegd kom je niks tegen en dan is 17 km best lang. Dan krijg ik even de schrik want ik voel dat er iets in mijn linkerschoen gebeurt. net of er een luchtbel inkomt, ik denk eigenlijk dat mijn zool scheurt, want ook die worden dunner na zoveel km. Ik heb mijn hakken laten vernieuwen in Limoges, maar mijn zooltjes zijn nog dezelfde als waar ik mee begon in Roosendaal en er zitten ook nogal wat trainingskm op. ik ga daarom als ik over wat scherpe stenen loop toch wel voelen dat ze onderhand aan vetrvanging toe zijn. Ik loop door en merk eigenlijk verder niets meer alleen dat de schoen vlgs mij wat ruimer zit. Als ik op de plek van bestemming kijk zie ik dat wat stiksel heeft losgelaten, mogelijk door de droogte/warmte, maar ik kan nu toch niets doen en ook mijn rechterschoen heeft al hetzelfde waar ik niks van gemerkt heb. In de gaten houden en mogelijk in de stad Leon naar laten kijken. Op een gegeven moment komt een busje achterop die bij alle wandelaars even stopt. Het blijkt een eerste hulp busje, dus er zal best wat gebeuren af en toe.
ik loop om 11.00 uur het dorp Calzadilla la Cueza binnen en direct naar een cafeetje. ik zou eigenlijk nog wel een km of 6 verder kunnen, maar als ik vraag of er in de volgende dorpen Hostals zijn zeggen ze pas pover 22 km. Dat kan ik niet aan dus ik besluit vandaag, maar een halve snipperdag te nemen en boek en kamer in " Hostal Camino Real". wat rommelig gebeuren maar wel netjes. Een beetje stug volk, maar dat verandert als je er even mee praat. De jongen die me inschrijft moet lachen met mijn doopnamen en blijft me Johannes, Martinus noemen.
Als ik net op mijn kamer ben krijg ik goede berichten over Geert en mijn dag klaart helemaal op. Siesta etc. In de namiddag kijk even naar de toekomstige dagtrips en het blijkt dat ik vandaag onder de 400 km ben gekomen. (394) Dus als alles goed gaat nog een dag of twintig lopen, exclusief rustdagen etc.
het wordt erg warm in de namiddag wel 36 graden en het is dus een goede beslissing om te stoppen, daarbuiten voel ik me best moe, het is eigenlijk de eerste keer dat ik zolang moe blijf, dus even wat gas terug. Tussen mijn oren zou ik 40 km per dag willen gaan lopen om snel weer naar Nederland te kunnen, maar ik moet wel rationeel blijven wil ik eea tot een goed einde kunnen brengen. Ik krijg nog wat opbeurende en ondersteunende telefoontjes van vrienden Carlo Kolthoff die in Salou zit en eventueel naar me toe wil komen als er echt problemen zijn en Piet van der Hoeven van de Stichting Carnaval die me bijpraat dat ze weer begonnen zijn. Hieruit blijkt ook hoezeer dat mensen met je meeleven.
Na het eten ga ik nog wat Pc-en, met annie bellen en dan naar bed.

Ik kom zsm terug op de site en nu naar bed.

Louis


  • 11 Augustus 2011 - 19:03

    Corry En Jac:

    Goede instelling Louis!
    Moed maakt Moedig!
    Wij weten het zeker dat je persoonlijke instelling, de kracht geeft om te realiseren waarvoor je bent vertrokken.
    Gegroet,
    Corry en Jac.

  • 11 Augustus 2011 - 19:27

    Piet Alders:

    Louis de vut zit er weer in dat is goed dus hou moet en maak er een mooi loop verstein van maar
    dat is jou wel toe vertouwt dus tot morgen.

    gr piet.

  • 11 Augustus 2011 - 19:28

    Jeanne En Gé:

    Hé Louis,
    Ook wij begrijpen best dat het een paar klotedagen voor je waren en ook wij zijn erg geschrokken van wat Geert is overkomen. Maar Geert komt er heus wel boven op hoor, die krijgen ze zo maar niet klein !!
    Goed van jou dat je alle moed weer hebt kunnen verzamelen om deze trip te vervolgen. Volhouden en dat gaat je lukken.
    Goeie reis verder en zaterdag zal ik een kaarsje opsteken voor Lieske en een tweede kaarsje voor de goeie afloop van Geert.
    Hartelijke groeten van Jeanne en Gé

  • 11 Augustus 2011 - 19:33

    Jean-Paul Evertse:

    Geweldig Louis, zoals je de draad weer oppakt ! En gefeliciterd met je jubileum : 4 maanden ! Das nie niks joh, hoeveel stappen zouden dat wel niet zijn ! Gelukkig gaat het met Geert ook weer redelijk, komt allemaal goed joh ! Morgen weer fris en fruitig op pad, de zon op je bol ( wij een regenbui !) Neemter eentje op, doen ik dadok ! Succes Louis ! grt JP.

  • 11 Augustus 2011 - 19:36

    Jos En Imelda:

    Gelukkig weer wat betere berichten Louis. Nog drie weken volhouden en je hebt echt een wereldprestatie geleverd! Wij zijn er nu helemaal van overtuigd dat het je gaat lukken.

  • 11 Augustus 2011 - 19:36

    Piet Geleyns:

    Net als alle vrienden wist ik niet wat ik hoorde toen Fons van Hees mij belde en het nieuws omrent Geert meedeelde.
    Hoe is het mogelijk ! Menselijkerwijs kan dit toch helemaal niet.
    Kan me voorstellen dat je eerste reactie is : Waar ben ik mee bezig en waar doe ik het allemaal voor ....
    Toch Louis, niemand zou er mee gebaat zijn als je de tocht op zou geven. Niemand niet, Geert toch zeker ook niet en helemaal al niet voor jezelf.
    Groot gelijk dat je doorgaat . Gedachten bij Geert, Lieske en Marleen constant, maar daarnaast heb je alle aandacht nodig voor het parcours, je natje en je droogje, je slapen en je medetochtgenoten.
    Je doet dit allemaal perfect en zus Ine kan helemaal gerust zijn.
    Heb Annie geprobeerd te bellen vanavonds maar steeds in gesprek. Ze wordt natuurlijk platgebeld, snap ik wel.
    Zal morgen nog eens proberen. Jij zult eerder op de hoogte zijn dan wij Louis, maar hopen wel op een goede positieve wending.
    Geweldig dat zovelen jou mailen en sms-en. Een vriendenkring uit duizenden Louis, en dat geldt ook voor Geert.
    De veters van Lieske zullen je naar C. brengen, daar ben ik van overtuigd.
    Alle beterschap, beste wensen, kaarsen voor Geert en Annie en voor jou.

    Piet en Anneke.

  • 11 Augustus 2011 - 20:01

    Josefien:

    Hallo Louis,

    Ik dacht vanmorgen zal Louis even n sms-je sturen om te vragen hoe t gaat en waar onze geweldige wandelaar uithangt, krijg ik te horen dat Geertje een hartstilstand heeft gekregen. Jee, dat is schrikken. T moet nou toch niet gekker worden in julle vriendenkring!

    We zijn vanavond na bijna 5 weken Franktijk en Spanje weer thuisgekomen, dus even gauw reageren op jouw blog. Zoals ik je al vertelde Vezelay was heel leuk, prachtige kathedraal, kaarsen voor iedereen opgestoken. Toch leuk om op plaatsen te zijn waar jj ook geweest bent.
    De reisverslagen van de laatste weken moet ik allemaal nog lezen, maar dat wil ik bewaren voor t weekend, Eerst even de caravan en de wassen aan kant!
    Louis, wij wensen jou heel veel succes met je verdere tocht en veel sterkte met Geert.

    Annie als je dit leest, wij wensen jou ook veel sterkte toe en een voorspoedig herstel voor Geert gewenst.

    Lieve groetjes Chiel en Josefien van Beers

  • 11 Augustus 2011 - 20:11

    Virginia Giovanni:

    hallo oompje niet op geven a.u.b.ik weet het val niet mee .maar met geert komt het ook goed.en die wil ook dat je door ga .hy wacht op je terug komst. naar r.s.d.dus afmaken wat je moet doen iedereen leef mee ook met geert mee .met ons ga het goed.met je zus en jan ook.ons lieske wil ook dat je door ga .zo dat je het af maakt .en houw je er aan dus niet op geven .groetjes virginia


  • 11 Augustus 2011 - 20:11

    Virginia Giovanni:

    hallo oompje niet op geven a.u.b.ik weet het val niet mee .maar met geert komt het ook goed.en die wil ook dat je door ga .hy wacht op je terug komst. naar r.s.d.dus afmaken wat je moet doen iedereen leef mee ook met geert mee .met ons ga het goed.met je zus en jan ook.ons lieske wil ook dat je door ga .zo dat je het af maakt .en houw je er aan dus niet op geven .groetjes virginia


  • 11 Augustus 2011 - 22:36

    Joke En Jos:

    Hoi Louis
    ook wij zijn verschrikkelijk geschrokken van het bericht over geert ,en hopen dat hij weer snel de oude mag worden, je ziet wel hoe snel je terug geroepen wordt door je lichaam ik hoop dan ook dat geert het wat rustiger aan gaat doen ,als hij weer wat opgeknapt is ,ook wens ik Annie heel veel sterkte en doe ze de groetjes van ons en zeg maar dat wij voor geert ook een kaarsje aan zullen steken voor een snel herstel ,ik begrijp dat het voor jou ook heel erg moeilijk is geweest om zo'n slecht bericht te krijgen maar geert komt er heus weer boven op.
    En wat jou betreft die 394 km zijn voor jou een peulen schilletje als je bekijkt hoeveel km je al afgelegd hebt je bent een KANJER , en dit voorval zal jou ook zeker sterker maken om deze tocht te volbrengen wij wensen jou dan ook de laatste 20 dagen nog veel wandel plezier zonder tegenslagen .
    ps en laat je schoenen repareren dat loopt iets gemakkelijker veel liefs groetjes en een dikke knuffel van mij
    joke

  • 12 Augustus 2011 - 08:44

    Peter En Ria:

    Ik heb vandaag weer even tijd gemaakt om je laatste verslag te lezen, en schrik wel even van het bericht van Geertje hoe is het toch allemaal mogelijk denk je dan,weer iemand in de kennissen kring wanneer stopt het nu eens.
    Maar gelukkig lees ik op dit laatste verslag dat het de goede kant weer opgaat,wij zullen zeker voor Geert duimen en een kaarsje opsteken.en via deze weg willen wij nattuurlijk Annie ook een steun in de rug geven.

    Wij zijn blij dat het voor jou weer wat beter gaat en hopen dat er geen tegenslagen meer komen maar alleen goede dingen je weg kruisen.

    De veters van Lieske zullen je zeker naar het eindpunt brengen,vriend het gaat je goed neem op tijd je natje en droogje (dat zal wel lukken jou kennende) tot de volgende keer.

    groetjes van Peter en Ria

  • 12 Augustus 2011 - 11:00

    Gerrie Vd Meerendonk:

    Goed da t je weer wat opgewekter bent, dat maakt de tocht toch wat lichter.
    Onder de 400km is natuurlijk ook stimulerend, het is nu echt al aftellen. Zorg wel goed en tijdig voor je schoeisel, het zou zonde zijn als je hierdoor een blessure oploopt.

    Succes met je verdere tocht.

  • 12 Augustus 2011 - 13:52

    Annie:

    Hallo Louis,Ik ben vannacht gebeld door het ziekenhuis dat Geert naar IC afd cardiologie is gebracht om zijn longen uit te zuigen. Ik hoefde me niet ongerust te maken. Kwam ik daar vanmorgen ben ik toch wel wat geschrokken hoe hij daar lag, weer met alle toeters en bellen. Hij was toch weer wat onrustig, dus kunnen ze hem zo beter in de gaten houden. Hij heeft wel een longonsteking en daarom moeten zijn longen regelmatig worden uitgezogen. Hij is er best wel ziek van, maar ze zeggen dat dit veelvuldig voorkomt maar dat ze er ook weer redelijk snel van genezen, dus dat zullen we maar hopen. Valt wel tegen maar dat zal nog wel meer gebeuren.
    Verder wil ik alle mensen die op deze site hebben gereageerd of mij bellen hartelijk bedanken voor alle belanstelling. Dit doet me heel goed.

    Groetjes en blijf vooral lopen!!!!!
    Annie


  • 12 Augustus 2011 - 14:21

    Jan En Liesbeth:

    Beste Louis

    ik zit net jouw laatste verslag te lezen.
    Ik kreeg woensdagavond zowel van Piet van der Hoeven als Piet Geleijns het bericht over Geert. Dat is schrikken en gaan je gedachten uit naar Geert, Annie maar ook naar jou. Je zit nogal een eind weg als je zo'n bericht hoort over je maat Geert.
    Zojuist laatste informatie gelezen van Annie.
    We wensen Geert en Annie het beste toe en een hopen op een goede afloop.
    Louis hou de moed erin !

  • 12 Augustus 2011 - 16:33

    Herman Roels:

    Hoi Louis,
    Het is fijn om te horen dat het met je vriend wat beter gaat. Op de eerste plaats voor hem en zijn familie etc. en op de tweede plaats voor jou, dat je je weg kan afmaken, nu je eenmaal al zover gevorderd bent.
    De weg die je nu doet, ken ik goed, deed die ieder jaar een keer, daar ik kermissen als Leon en Ponferrada deed. Ik vond het altijd een heel saai stuk, van Burgos naar Leon, plat en warm, alleen maar asfalt. Ja ik reed natuurlijk over de grote weg, jouw wandelpad weet ik niet hoe die is.
    Nou Louis, zet hem op, je bent al dichtbij je doel, vergeleken bij 4 maanden geleden.
    Groetjes Herman

  • 12 Augustus 2011 - 19:27

    Dennis En Lian:

    hey louis

    wil even langs deze weg annie heel veel sterkte wensen en hopelijk komt het goed met geertje
    groetjes dennis en lian

  • 12 Augustus 2011 - 23:58

    Eugene Jansen:

    Hoi Johannes Martinus alias Louis,

    Knoop het advies van Annie maar goed in je oren: blijf vooral lopen!!!! En het advies van mij: loop op goede schoenen, met schone wandelsokken en goede zolen. Dat is het begin van alles. Een blaar met dat warme weer is zo gelopen en dat is niet prettig. Je kunt het maar beter voorkomen. Ik hoop dat Geert er weer snel boven op is en dat je bij thuiskomst samen met Annie en Geert weer snel een pilske kunt drinken. Het einde van je wandeltocht komt in zicht. Geweldig man qua afgelegde wandelkilometers en ook qua verslagen van je wandeltochten. Ik hoop ook dat je er echt van geniet. Van al je contacten onderweg, omgeving, weer, eten en drinken. Op naar de laatste loodjes = minder dan 400 km. Voor mij heel ver, hopelijk voor jou niet. Smile.

    Groet,

    Eugene

  • 13 Augustus 2011 - 13:15

    Henk En Karin Jansen:

    hoi Louis, gaat het weer een beetje met je? Zit net je laatste 2 verslagen te lezen, da's heftig!
    volop mixed emotions, kan ik mij zo voorstellen. ook al kennen wij Geert en Annie niet toch wiilen wij hen langs deze weg het beste toewensen en een spoedig herstel voor Geert .
    wel volhouden hoor Louis, de finish komt in zicht!! Weet dat we met je meeleven.
    Van je Hela...Hola... houd er de moed maar in!! Heel veel succes verder Louis.
    Lieve groetjes Henk en Karin.

  • 15 Augustus 2011 - 15:20

    Ria En Ria:

    Hoi Louis,

    Ik had een week niet naar je reisverslagen gekeken, omdat ik in Bergen op Zoom aan de fiets 4/daagse meedeed, en vervolgens een druk weekend erachter had.
    Nou dat was wel schrikken toen ik het verhaal over `Geert` las. Hij heeft super veel geluk gehad
    dat hij het overleeft heeft )door het reanimeren.
    Gelukkig dat het al de goede kant op gaat met hem. Wel fijn dat jij nu extra contact met Annie hebt
    zodat je steed op de hoogte blijft.

    Je bent nu 4 maanden van huis, zullen de druiven al wel geplukt zijn als je terug komt.

    Hou je sterk en ga er voor, het einde komt in zicht.

    vele vele groetjes weer van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louis

Hallo allemaal, Welkom op mijn site. Hierin komt de info die ik onderweg naar Santiago de Compostela regelmatig zal bijwerken. Ik hoop hiermee mijn familie, vrienden en bekenden op de hoogte houden van de wetenswaardigheden.

Actief sinds 19 Jan. 2011
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 364956

Voorgaande reizen:

03 Mei 2024 - 29 Mei 2024

19 Weer even naar Spanje..

07 April 2024 - 11 April 2024

18 Stedentripje Londen

07 September 2023 - 12 September 2023

17 Verona stedentrip

05 Mei 2023 - 27 Mei 2023

16 Zuid Spanje en wat zwerven

22 November 2022 - 26 November 2022

15 France et Nice, la vie en rose......

06 Mei 2022 - 30 Mei 2022

14 Spanje El Norte en wat zwerven...

10 Februari 2022 - 10 Maart 2022

13 Langs wat Spaanse steden....

23 September 2021 - 31 Oktober 2021

12 Wandelen van Porto naar Santiago de Compostela

15 Juli 2021 - 02 Augustus 2021

11 Frankrijk op herhaling juli 2021

08 Oktober 2019 - 23 Oktober 2019

10 Spanje, stedentrip herfst 2019

02 September 2019 - 06 September 2019

9 Even de zinnen verzetten in Frankrijk.......

06 Mei 2019 - 28 Mei 2019

8 Van Porto tot Napels

30 April 2018 - 30 Mei 2018

7 blik op Frankrijk en Spanje Mei 2018

22 Oktober 2017 - 10 November 2017

6 Door Frankrijk met de auto langs gebaande paden.

04 Mei 2017 - 25 Mei 2017

5 Spanje van Madrid naar Alicante mei 2017

25 September 2016 - 30 Oktober 2016

4 Wat zwerven in Noord Spanje sept. 2016

06 September 2015 - 31 Oktober 2015

3 We gaan weer naar Santiago de Compostela

09 September 2012 - 17 September 2012

2 reis naar Rusland m/n Moskou en St Petersburg

11 April 2011 - 17 Augustus 2011

1 Te voet naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: