We staan weer gepakt......... - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Louis - WaarBenJij.nu We staan weer gepakt......... - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Louis - WaarBenJij.nu

We staan weer gepakt.........

Door: Louis

Blijf op de hoogte en volg Louis

09 April 2012 | Nederland, Roosendaal

Hoi allemaal,
Ik heb een tijdje niks van me laten horen maar dat wil niet zeggen dat ik stilgezeten heb. Feit is dat trainingskilometers nou niet zo spannend zijn om daar over te schrijven. Ik heb echter wel trouw mijn wekelijkse rondje afgewerkt en ondertussen mijn uitrusting weer op orde gemaakt. Tijdens mijn trainingsrondjes ook weer wat oude bekenden tegengekomen o.a Mark uit Essen. Ook iemand uit het oog verloren, want het bleek dat een trouwe trimster die ik vaak tegenkwam verhuisd is naar Kapellen. Dit hoor je dan weer van iemand die ik ook regelmatig ontmoet bij zijn dagelijkse wandelingetje van de Tolberg richting Nispen. Zo bouw je met mensen die je tegenkomt toch een bepaald prettig contact op.

Vandaag 2e paasdag mijn rugzakkie weer ingepakt zover het mogelijk was. Ik moet nog wat kleine zaken kopen en zit te wachten op een reserve wandelbroek die nog van Zalando moet komen. Ik heb de afgelopen weken ook besteed aan een afscheidsrondje langs vrienden en bekenden. Ook veel vragen gekregen wanneer ik nou eindelijk weer eens weg zou gaan.

Nou donderdag 12 april a.s is het weer zover.
Ik wordt om 11.30 uur bij pastoor van Hees verwacht voor de pelgrimszegen in de pastorie, dan een koffieke en vervolgens richting station voor de trein van 12.34 uur naar Antwerpen. Als alles goed gaat stap ik daar in de TGV naar Parijs.In Parijs met de metro van Gare du Nord naar Gare d'Austerlitz en dan om 19.30 uur met de nacht TGV richting Spanje. De verwachting is dat ik de andere ochtend rond 7.00 uur in Valladolid aan kom. Daar overstappen in een gewone trein naar Leon, waar ik vorig jaar om bekende trieste reden moest stoppen.
Ik blijf een paar dagen in Leon om toch mijn gedachten weer even te ordenen en de accu op te laden en ga maandag 16 april a.s dan weer wandelen. Het is nog maar 320 km, maar ik heb geen vast plan hoe lang ik er over wil doen. Ik kom nog door een mooie streek en blijf mogelijk hier en daar wat hangen.Ik zie het allemaal wel. Ik zal eerst eens in Santiago de Compostella zien te komen. Ik heb ook al contact gehad met vrienden Herman en Marivi Roels uit Zaragoza want daar ga ik ook nog op de koffie heb ik beloofd.
Daarbuiten lopen er achter mij nog enkele Roosendalers, dus die kom ik mogelijk ook nog ergens tegen.

Bij deze alvast dank voor steun en goede wensen die ik mocht ontvangen. Zoals aan velen beloofd zal ik weer een spoor van opgestoken kaarsen achterlaten. Dit ter meerdere glorie van u allen.

Groet en wordt vervolgd.

Louis

• 09 April 2012 - 21:19

Piet:

vast veel loop en kijk plezier.en dan kom je weer goed thuis.

gr piet

• 09 April 2012 - 22:28

Dim En Petra:

Louis .

Veel loop en kijk plezier.en rustig doen hé . groetjes Dim en Petra.

• 10 April 2012 - 06:24

Ingrid En Peter:

Louis, heel veel succes. Geniet ervan en neem je tijd. We horen graag van je.

• 10 April 2012 - 06:37

Chiel En Josefien:

Louis,
    Heel veel succes weer, we zullen je weer op de voet volgen, net als Lieske en Geertje.
    kijk nu al weer uit naar je verhalen.

Lieve groet, Chiel en Josefien

• 10 April 2012 - 06:49

Hugo Truus:

ik wens je veel wandel plezier en sucses met je laatste
    kilometers dat lukt jou wel ik zal je op devoet blijven
    volgen tot ziens

• 10 April 2012 - 10:23

Corry En Jac:

Veel sterkte toegewenst!!
    Dit in alle gezondheid c.q. conditie!
    De Bruijntjes.

• 10 April 2012 - 14:45

Marrianne En Dick:

heyyyy ome louiske,

wat goed van je zeg nou we volgen je op de voet en genieten van je prachtige verhalen
    zet hem op he en geniet er van
    groetjes dick,marrianne en de kids

• 10 April 2012 - 16:50

Monique Vd Broek:

Hoi Louis, heel veel succes en plezier, we kijken nu alweer uit naar je verslagen. Gr. Kees en Monique

• 10 April 2012 - 16:50

Henk En Karin Jansen:

hallo Louis leuk om wer even iets van je te horen.
    we vinden je een kanjer dat je weer alleen op pad gaat. Maar... je weet waar je het voor doet en we weten zeker dat het deze keer gaat lukken! hopelijk zijn de weergoden je een beetje vriendelijk gezind en helpt ook Lieske je af en toe een handje. We wensen jouw een goeie reis, een goeie aankomst en natuurlijk een behouden thuiskomst.
    hou ons op de hoogte.

hartelijke groetjes Henk en Karin.

• 10 April 2012 - 17:40

Kees En Marga:

Fantastisch joh dat je er weer mee verder gaat.
    We wensen je succes, goed weer en waardevolle ontmoetingen en zullen je zeker volgen.
    Groetjes

• 10 April 2012 - 17:41

Joop En Heidi:

Hallo Luis
    Wij gaan je weer volgen. We hopen nog veel en mooie verslagen van je te mogen lezen. Voor jezelf ook veel geluk en conditie toe gewenst.
    Groet van Joop

• 10 April 2012 - 19:13

Yvonne:

Dag Louis,

Laatst vroeg ik me af hoe het met je zou gaan. En wat lees ik nu, je tas staat gepakt en je gaat weer bijna op pad, geweldig! Het is nog een mooi stukje hoor van Léon naar SdC, met een paar pittige klimmetjes, maar zeker de moeite waard.

Mocht je aangekomen zijn in SdC en nog zin hebben, het stukje SdC naar Kaap Finisterre is ook zeker de moeite waard, echt een heel mooi stukje wandelen, echt genieten.

Heb een mooie tijd, doe rustig aan, geniet er van. Ik blijf je volgen en waar jij voor iedereen onderweg een kaarsje aansteekt, steek ik nu een kaarsje voor jou aan.

Buen Camino!

• 10 April 2012 - 19:32

Gerrie Vd Meerendonk:

Hoi Louis,

Had toevallig afgelopen week van Henk Snoeijers al begrepen (die had het weer van Eugene Jansen) dat je weer op weg zou gaan. Ik vond het al best een lange radio(web)stilte.
    Ik wens je iig weer alle succes toe en verwacht dat je SdC nu wel reelijk snel zult gaan bereiken. Ik kijk al weer uit naar jouw reisverslagen.
    Nogmaals veel plezier met het laatste gedeelte van je route.

• 10 April 2012 - 20:00

Theo Maas:

Hallo louis,

Ook ik wil jou heel veel succes en voldoening toe wensen op je laatste etappes. Ik hoop dat je er voldoende voldoening uit kunt halen om als je straks weer terug komt in het roosendaalse de draad weer wat op te kunnen pakken. Maar eerst dit maar eens volbrengen en ik hoop dat je de kracht hebt om er van te kunnen genieten.
    Heel veel goeds en goede reis. Groetjes Th. Maas

• 11 April 2012 - 08:14

Sjaak:

hoi louis,
    leuk dat je er klaar voor bent en ik weet zeker dat je je santiago bereikt nu.
    ik weetzeker dat Lieske en GEERT je vanuit de Hemel volgen en je begeleiden en je kracht geven .
    ik wens je veel loop plezier toe en probeer te genieten van alles wat je tegen komt en wens je Gods kracht en zegen toe. ik zal je verslagen weer met veel plezier volgen .
    louis hou je goed en tot ziens weer

sjaak koster olvrouwe kerk op de kaai

• 11 April 2012 - 09:53

Ria En Toon Roest:

Ik heb je net nog wel even aan de telefoon gehad maar wij willen jou ook langs deze weg nog heel veel succes en sterkte toe wensen. Het ga je goed.

• 11 April 2012 - 18:44

Henk Snoeijers:

Hoi Louis,

Veel succes met de laatste paar kilometers (je mag wel paar zeggen na alles wat je al gepresteerd hebt) Ben weer erg benieuwd naar de reisverslagen.

Loop ze! grt Henk

• 12 April 2012 - 07:30

Gerda:

Louis,

vandaag een spannende dag voor jou. Wederom van start met de pelgrimszegen!
    Een hele goeie reis en kom weer veilig terug.
    Hou ons op de hoogte van al je avonturen.

Groet Richard en Gerda.

• 12 April 2012 - 08:23

Jeanne En Gé:

Hé Louis,

Vandaag een héél bijzondere dag voor jou om te vertrekken !!
    Wij wensen je de komende periode veel sterkte, succes en wandelplezier toe.
    Knap dat je weer op pad gaat om je einddoel te bereiken.
    We lopen in gedachten met jou mee en weten zeker dat je gesteund wordt door Lieske en Geert.

Hartelijke groeten en tot ziens,
    Jeanne en Gé

• 12 April 2012 - 11:04

Annie:

Hoi Louis,

Goede reis en vooral genieten.
    Gr
    Annie

• 12 April 2012 - 12:57

Mariélle Zagers.:

Hoi Louis,

Heel veel loop plezier en geluk, we denken aan je, en zien je verslagen met plezier tegemoed.

Heel veel succes,
    René en Mariélle Zagers.

• 12 April 2012 - 13:41

Frans En Leny Raats:

Nou Louis daar ga je dan we wensen je een goeie afhandeling van het project waar je aan begonnen bent , en hopen dat je voor niks of niemand moet terug komen.
    We volgen jou reis weer vol bewondering en plezier. Zet hem op Louis tot ????????

• 13 April 2012 - 14:12

Ad En Frieda :

Hoi Louis, hoorde van Annie dat je weer aan je reis was begonnen, vele succesvole kilometers veel loopplezier en veel succes toegewenst!
    Groetjes Ad en Frieda Millesen

• 13 April 2012 - 17:37

Marianne Van Amelsvo:

Hoi Louis,
    Fijn dat je de rest van je wandeling gaat beginnen. Heel veel succes en we kijken uit naar je verslagen. Groetjes van Marianne en Wim van Amelsvoort

• 14 April 2012 - 06:52

Ad En Hanneke Vos :

Beste Louis,
    Samen met een aantal anderen waren wij aanwezig bij de samenkomst, afgelopen donderdag, in de pastorie en kapel van de O.L. Vrouweparochie waar pastor Fons van Hees jou met de pelgrimszegen heeft uitgezwaaid. Het was een eenvoudige en gelijktijdig indrukwekkende en mooie plechtigheid en wij zijn er van overtuigd dat je daar de komende tijd kracht uit zult putten. Er waren toepasselijke teksten van Fons, zoals zijn woorden dat Lieske en Geert jou, als engelbewaarders, op jouw tocht zullen vergezellen.
    Louis, wij wensen jou een mooie tocht toe en over een tijdje zien we elkaar weer................
    Het ga je goed!

Groeten,
    Ad en Hanneke

• 15 April 2012 - 17:04

Peter En Ria:

Hoi Louis,
    Fijn dat je weer aan de tocht begonnen bent, Ik had het nog met je erover gehad om misschien met Marc je een paar dagen te vergezellen.Maar wij vertrekken samen binnen 14 dagen naar Turkije.
    Ondanks dat zullen we aan je denken en zodra ik terug ben contact met je opnemen.
    Veel plezier en probeer die laatste km's ervan te genieten.