We zijn weer thuis - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Louis - WaarBenJij.nu We zijn weer thuis - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Louis - WaarBenJij.nu

We zijn weer thuis

Door: Louis Kriesels

Blijf op de hoogte en volg Louis

01 November 2021 | Nederland, Roosendaal

Maandag 1 november 2021
Roosendaal
Hotel “Chez Moi”

Nog even om voor mezelf de reis af te sluiten.
Ik heb gisteravond het grote gordijn voor het panoramaraam opengelaten. Dus als ik opsta meteen weer een pracht uitzicht over Barcelona. De grijze lucht doet daar verder niks aan af.
Ik heb tijd zat. Het vliegtuig gaat pas tegen tweeën en ik zit boven op het station voor de transfer naar het vliegveld. Dus uitgebreid onder de regendouche, aankleden en op mijn gemakje mijn trollie inpakken. Tegen tien uur naar beneden, uitchecken en naar de grote cafetaria van het station.
Het valt op dat het aanmerkelijker rustiger is dan gisteren toen ik aankwam.
In de vitrine volop keus uit diverse broodjes en zoet waar de Spanjaarden zo dol op zijn. Ik vraag echter of ze ook tostades hebben. “Si Signor”, Wil nog één keer met “tostades tomate” ontbijten voor ik Spanje weer achter me laat. Eenvoudig en smakelijk. Nog een koffie Americano en natuurlijk een beetje water voor mijn ”pastille”.
Het meisje dat wat verderop aan de kassa zit, ziet dat ik zowel mijn trollie als het dienbladje bij heb. Ze staat er zo om mij even te helpen. Afrekenen en ze brengt het bladje ook nog naar het door mij gewenste tafeltje. Zoveel dienstvaardigheid verdient een extra fooike, dus twee mensen blij.
Ik geniet mijn ontbijtje en kijk naar de haastige mensen op weg naar school en kantoor. Dan toch maar naar de kaartjesautomaat. Een enkeltje met de trein naar het vliegveld kost €. 4,60. En er gaat elk half uur een trein. Ik sta even te sukkelen omdat ik met mijn creditkaart niet contactloos kan betalen. Meteen staat er iemand van Renfe naast me die me wil helpen. Ze verwijst me naar het gewone loket en geeft de lokettiste een teken. Twee minuten later heb ik het gewenste papiertje in mijn hand. Ik zal eenmaal in Nederland toch de functie van contactloos betalen even navragen.
Op de perrons is het wel erg druk. Maar even later blijkt niet allemaal naar het vliegveld want een regionale trein slokt heel veel passagiers op. Een paar minuten later arriveert mijn treintje en na een half uurtje stap ik uit op het vliegveld. Wel in de veronderstelling dat ik nog een stukje met een transferbus moet om naar vertrekhal 2 te gaan waarvandaan Transavia vertrekt. Ook deze situatie is ondertussen achterhaald. Als je gewoon de looproute volgt kom je automatisch in de juiste vertrekhal.
Nog tijd voor een koffieke en dan naar de incheckbalie. Er staan al wat mensen te wachten en ik sluit maar aan. Hier wel controle op je Covid pas. Ik heb er ook ééntje uitgeprint als reserve. De scan pakt mijn code niet. No problem, zegt de controleuse. Het apparaat werkt wel eens meer niet, dus gaat u maar door. Door de douane en mijn wandelschoenen moeten uit. No problem maar de ene keer moet het wel en dan weer niet. Dan een beetje dwalen door de z.g. taxfreeshops en een broodje eten om de tijd de doden.
Het vliegtuig zit bomvol. Ook een dertigtal jeugdleden van een voetbalclub of zo. Vier begeleiders er bij die er goed de wind onder hebben. In het begin een paar kids die wat luidruchtig worden. Maar ze worden direct gecorrigeerd. Dus de reis verloopt rustig.
We dalen op Eindhoven in de stromende regen. Moeten nog twintig minuten in het vliegtuig blijven omdat er geen vrije trap voorradig is. Ook bij de bagageband wat vertraging.
Maar………..mijn trollieke ligt als eerste op de band. Oppakken en naar buiten, richting bushalte.
Dan gaat het vlot. De bus komt net aanrijden en na een enkele stop, station Eindhoven. Het is vijf uur, dus net in de spits natuurlijk. Ik twijfel of ik eerst wat ga eten of toch meteen de drukte maar in duik. Ik besluit tot het laatste. Nu ik al zover ben wil ik ook weer wel snel naar huis.
De trein is op tijd. Beetje wringen en ik heb een zitplaats, in Tilburg een overstap en ook dat gaat vlot. We zijn zo in Roosendaal. Ik pak de lift voor de perronwissel om zo min mogelijk te moeten sjouwen. Buiten het station regen en maar vijf minuten wachten op de bus richting Tolberg.
Om zeven uur stap ik mijn eigen vertrouwde kotje weer binnen. Een snelle blik leert dat alles oké is. Huisje schoon dankzij mijn nicht. De kranten op datum en het stapeltje post wat altijd verzorgd wordt door mijn lieve buren.
Ik gooi mijn trollie open en haal er uit wat echt nodig is. Normaal doe ik alles meteen in de wasmachine als ik thuiskom. Nu voel ik echt de vermoeidheid, en wassen wordt mañana. Ik spring onder mijn eigen regendouche en trek mijn nachtpak aan. Een pintje inschenken en bel de chinees om wat eten te brengen. Een half uurtje later met het een bord Tjap Tjoy op schoot en TV kijken.
Aan de kwaliteit van tv-programma’s is niks verbeterd. Dat helpt me wel om het niet laat te maken en om elf uur kruip ik onder het dekbed. Of ik nog gedroomd heb weet ik niet………

Nog allemaal bedankt voor de leutige en ondersteunende reacties en tot de volgende……


  • 01 November 2021 - 20:23

    Gerrie:

    Het is wel een vertraagde update, maar ja ik snap dat je compleet wilt zijn.
    Jij ook bedankt om je ervaringen weer te delen met ons.

  • 01 November 2021 - 20:28

    Marianne V Amelsvoort:

    hallo Louis
    Wel fijn om weer thuis te zijn. Wij zijn zelf ook ruim 2 maanden weg geweest. Dus het is toch weer wennen thuis.

    Hopelijk kunnen we volgend jaar weer genieten van jouw humoristische reisverslagen en blijf gezond. Dat is het voornaamste.
    Groetjes, Marian en Wim

  • 02 November 2021 - 21:21

    Chiel En Josefien :

    He Louis....
    Ik zag je alweer voorbij schuiven met je stokken. Dus t klopt dat je weer thuis bent......hihi
    Groetjes,
    Chiel en Josefien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louis

Hallo allemaal, Welkom op mijn site. Hierin komt de info die ik onderweg naar Santiago de Compostela regelmatig zal bijwerken. Ik hoop hiermee mijn familie, vrienden en bekenden op de hoogte houden van de wetenswaardigheden.

Actief sinds 19 Jan. 2011
Verslag gelezen: 583
Totaal aantal bezoekers 361618

Voorgaande reizen:

07 April 2024 - 11 April 2024

18 Stedentripje Londen

07 September 2023 - 12 September 2023

17 Verona stedentrip

05 Mei 2023 - 27 Mei 2023

16 Zuid Spanje en wat zwerven

22 November 2022 - 26 November 2022

15 France et Nice, la vie en rose......

06 Mei 2022 - 30 Mei 2022

14 Spanje El Norte en wat zwerven...

10 Februari 2022 - 10 Maart 2022

13 Langs wat Spaanse steden....

23 September 2021 - 31 Oktober 2021

12 Wandelen van Porto naar Santiago de Compostela

15 Juli 2021 - 02 Augustus 2021

11 Frankrijk op herhaling juli 2021

08 Oktober 2019 - 23 Oktober 2019

10 Spanje, stedentrip herfst 2019

02 September 2019 - 06 September 2019

9 Even de zinnen verzetten in Frankrijk.......

06 Mei 2019 - 28 Mei 2019

8 Van Porto tot Napels

30 April 2018 - 30 Mei 2018

7 blik op Frankrijk en Spanje Mei 2018

22 Oktober 2017 - 10 November 2017

6 Door Frankrijk met de auto langs gebaande paden.

04 Mei 2017 - 25 Mei 2017

5 Spanje van Madrid naar Alicante mei 2017

25 September 2016 - 30 Oktober 2016

4 Wat zwerven in Noord Spanje sept. 2016

06 September 2015 - 31 Oktober 2015

3 We gaan weer naar Santiago de Compostela

09 September 2012 - 17 September 2012

2 reis naar Rusland m/n Moskou en St Petersburg

11 April 2011 - 17 Augustus 2011

1 Te voet naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: