En weer op weg naar huis..... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Louis - WaarBenJij.nu En weer op weg naar huis..... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Louis - WaarBenJij.nu

En weer op weg naar huis.....

Door: Louis Kriesels

Blijf op de hoogte en volg Louis

21 Oktober 2021 | Spanje, Barcelona

Na radiostilte, Op weg naar huis,
Barcelona
Donderdag 21 oktober 2021
Hotel Barcélo Sants,

Hoi, ik ben weer boven water. De twee dagen om even op adem te komen in Zaragoza heeft me erg goed gedaan. Het is een aardig stadje van +/- 700.000 inwoners maar zeer relaxt. Niet veel toerisme, hoewel de Romeinen hier veel moois hebben achter gelaten. Met name het Romeinse theater is een belevenis op zich. En daarbuiten natuurlijk de prachtige kathedraal met het beeldje van El Pilar. Zaragoza is voor mij altijd een beetje thuiskomen. Mede door vriend Herman en zijn Spaanse schone Marivi. Die me altijd geweldig ontvangen en steeds proberen weer iets nieuws voor me te vinden op culinair gebied.

Marivi is naar Alicante voor de kleinkinderen die daar wonen. Het zou teveel tijd vergen om alle activiteiten te beschrijven die ik met Herman deze dagen ondernomen heb. Hij heeft heel veel zakelijke contacten waar ik wordt geïntroduceerd. En natuurlijk de kermis waar Herman veel mensen kent, mij ondertussen dus ook als de amigo van Herman die de Camino heeft gedaan.
We hebben twee dagen Zaragoza culinair redelijk onveilig gemaakt. Zie hier en daar een fotooke van. Een speciaal adres om top tapas te eten is het restaurantje. “Hermanos Teresa”. www.barhermanosteresa.es. Aanrader.....
Maar ik moet een keer terug naar huis. Dus gisterochtend de diverse boekingen via internet om weer thuis te komen.
Treintje naar Barcelona, hotelkamer in Barcélo Sants en met Transavia vrijdag naar Eindhoven.

Herman en ik ontbijten deze ochtend samen nog even in bar “San Siro” en dan brengt hij me naar station Zaragoza Delicias. Ik krijg nog een paar opdrachten mee om in Nederland op/uit te zoeken en dan “adios”, Hasta la ..........

Een kleine twee uur treinen en daar is Barcelona. Mijn hotel ligt bovenop het station. Zakenhotel, maar heel veel comfort. En een panorama uitzicht over deze wereldstad. Inchecken, opfrissen, pint en dan even transfer voor morgen naar AirPort bekijken. Niks verandert, dus dat moet weer lukken.
Dan toerke maken rond station en kijken of ik iets fatsoenlijks kan vinden om te eten vanavond. Net ietsje verder gelopen dan mijn plan was, een restaurantje wat er aardig uit ziet. Terras op, pintje en kaart gevraagd.
Een echt oudere dame serveert mijn pintje. Krijg de kaart en zie een menuuke. Als ik daar naar vraag zegt het oudje, “No signor, solo mediadia”. Dus alleen
‘s middags. No problem hoor.

Ik raadpleeg dan de kaart verder en bestel twee verschillende tapas waarvan ik er ééntje zeker niet ken. Het eerste is “pimiento de padron”, Groene pepertjes van de gril. Het tweede is “Torreznos con mahonesa” dit laatste blijkt wat wij kennen als gekookt spek, maar hier is het gegrild. Erg smakelijk, maar ook veel vet, vandaar natuurlijk de mosterdmayo. Wijntje er bij, geen Rioja, maar uit de streek Navarra, ook niet verkeerd hoor.
Het oudje vraagt later of ik postre wil. Ik vraag om vers fruit. Staat niet op de kaart, maar ze regelt het voor me. Ik heb weer heerlijk gegeten. Dan nog een carregillo om af te sluiten. Bij het afrekenen vraag ik of zij de baas is. Nee zegt ze de baas staat in de keuken, maar ik ben zijn vrouw.

Ik kwakkel naar mijn hotelleke, bullekes uit en kijk vanaf mijn bedje naar de sterren, ergens daarboven..............

Verstuurd vanaf mijn iPad

• 21 Oktober 2021 - 23:03

Gerrie:

Wederom bedankt dat je ons hebt laten meegenieten van je belevenissen deze vakantie. Succes met het acclimatiseren in Roosendaal, maar dat is 'thuiskomen' dus dat zal wel snel lukken.
    We houden contact.

• 21 Oktober 2021 - 23:17

Rian Van Leest :

Geweldig genoten van de reisverslagen, goede reis naar Roosendaal , vriendelijke groet.

• 21 Oktober 2021 - 23:27

Jos Hack:

Hier is het warmer dan in Spanje, maar dan moet je wel de verwarming aan doen.

• 22 Oktober 2021 - 00:38

Jeanne En Gé Nollen:

Hallo Louis,
    Het zit er weer bijna op. Het gaat allemaal zo snel! Je kunt terugkijken op een mooie reis die ook wij met je mochten beleven. Genoten van je reisverslagen en de foto's natuurlijk.
    Een hele goeie reis terug en we zien je wel in Roosendaal!
    Groeten van Jeanne en Gé

• 22 Oktober 2021 - 09:15

Hanneke Vos:

Hoi Louis
    Weer genoten van je verslag!
    Bedankt dat je ons laat meegenieten van je mooie reis.
    Hopelijk heb je een goede reis terug . En zien we je snel weer in Roosendaal.
    Groetjes

• 22 Oktober 2021 - 09:57

Chiel En Josefien :

Welkom thuis, Louis,
    Wat was t iedere morgen genieten.....!

• 22 Oktober 2021 - 10:30

Jan En Liesbeth Muurmans :

Louis,
    Je kunt weer terugkijken
    op een geslaagde reis . Genoten van jouw verslagen. Goeie reis terug naar ons Stadje.