Klimmen, dalen en veel zweet................. - Reisverslag uit Razac-sur-l'Isle, Frankrijk van Louis - WaarBenJij.nu Klimmen, dalen en veel zweet................. - Reisverslag uit Razac-sur-l'Isle, Frankrijk van Louis - WaarBenJij.nu

Klimmen, dalen en veel zweet.................

Door: Louis

Blijf op de hoogte en volg Louis

30 Juni 2011 | Frankrijk, Razac-sur-l'Isle

Hoi beste volgers en ander goei volk.

ik zit op het gemeentehuis van Razac sur l'Isle en ben dus één km van mijn routje af moeten wijken richting St Astier om een bedje te vinden. Het is hier niet groot, maar ze zijn wel klantvriendelijk bij de gemeente. Het mooie is dat ze de tijd bijhouden wie er op de PC. Ook zit er op de Pc een tijdslot dnk ik want +/- om de 20 minuten sluit hij automatisch af. Ik moet dus regelmatig de zaak even saven anders ben ik steeds alles kwijt wat ik getypt heb. Maar hier gaan we dan.
Eerst nog even aan alle mensen die met vakantie gaan, GENIET ER VAN.
Ik zal jullie reacties missen en mogelijk willen andere mensen eens reageren ik ben overal blij mee.

Ik ben zelf al een aardig stuk op weg nu en kom de komende weken door de volgende plaatsjes:

Mussidan
Saint Foy la Grande
Pellegrue
Saint Ferane
La Reole
Bazas
Captieux
Roquefort
Mont de Marsan
Saint Sever
Hagemau
Orthez
Sauveterre de Bearn
Ostabat
Saint Jean Pied de Port (Spaanse grens) Dat is totaal nog een 360 km.

Als alles goed mag blijven gaan duik ik dan Spanje in naar SdC. (ruim 800 km). Eer ik aan de spaanse grens ben duurt nog wel een 22 tal dagen denk ik, want sommige dagtochten zijn erg lang en moet ik dus opknippen en ook een rustdagje plannen natuurlijk.
Ben je in de buurt, bel/sms van tevoren en ik betaal het dineetje. 06-53746072


81e dag 30 juni 11
Van Perigueux naar Razac sur l'isle

Ik kan v/a 7.00 uur ontbijten dus dan sta ik ook gepakt en gezakt beneden. Het wordt vandaag weer warmer heeft de TV gezegd, dus een beetje op mijn voorwerk. Ik babbel nog een beetje met de hoteldame die ook veel wandelt en ga dan weg. Nog even langs de stationsrestauratie om een sandwich met rauwe ham (heel lekker) en dan stappen geblazen. Ik zit aan de route dus meteen meters maken. Ik moet nog even iets rectificeren van gisteren over de route aanduiding. Ik heb eea nog even nagekeken, maar in de streek waar ik zit hebben ze eenheel actieve Jacobsvereniging. Die zijn de oudste routes in kaart aan het brengen en pijlen plaatsen. Aan de rest doen ze niets, dus ik had gisteren gewoon door moeten lopen waar ik dacht dat het mis ging. Het is echter wel zo dat er nu drie routes door elkaar lopen en ik dus niet alleen op de pijlen moet lopen, maar ook de tekst in het boekje goed moet volgen. Het is net als met de Grote Routepaden dat ze door, naast en evenwijdig aan elkaar kunnen lopen. Dus extra alert lopen en goed kijken welke tekens er hangen.
Ik ben Perigueux snel uit en het begint meteen al met een klim van enkele kilomersters. Mijn tong hangt op mijn schoenen als ik boven ben. dat belooft wat en dat is ook zo. Ik was wat aangedaan toen ik de stad uitliep, maar zit direct in de werkelijkheid. De weg slingert door bossen, daalt en klimt en het is erg opletten op de bospaden met rolkeien en uitstekende wortels. Eén misstap en je kunt naar huis. Dus rustig aan Lowieke en denk om de knookjes. Ik hoef vandaag niet zo ver dus tijd zat. Als ik het dorp Chancelade in loop waar een grote abdij staat zie ik een andere wandelaar, hij lijkt op de franse duitser van een paar dagen geleden, maar dichterbijgekomen is het toch een ander. We maken kennis en hij is een fransoos uit een dorp onder Parijs. Hij is 1 juni vertrokken en loopt op een algemene wandelgids. Niet erg handig lijkt me, maar als hij dat wil vind ik het goed hoor. Ik ga de abdij bekijken en als ik buiten kom is hij weer weg. Er komt juist een dame aan die vraagt of ik iets nodig heb. Graag wat vers water natuurlijk en als het kan een stempel in mijn credential van de abdij. Zij is vrijwilligster in de abdij en doet hand en spandiensten. We nemen afscheid en ik maak nog wat fotos en steek een kaarsje op in de kerk van de abdij. Dan verder weer de woeste bossen in en nu moet ik echt ook vlgs het boekje op de tekens letten het loopt constant door elkaar en ook de afstanden tussen de verschillende punten lijken me niet altijd correct. Waar het 500 meter is, ben ik zo en waar men zegt 150 meter loop ik bijna een kwartier. Het zij zo als ik maar niet verdwaal, maar daar waakt Lieske voor. Ik ben aan het dalen vanuit een bos naar een betonnenen weg als plots de fransman mij tegemoet komt. Ik ben verdwaalt zegtie en zie geen tekens van compostella meer. Ik zeg dat ik de goede kant oploop en vraag of hij meeloopt. Maar nee, hij loopt terug naar een kruispunt om opnieuw te beginnen. Dat kan natuurlijk en zeker als je zoals hij geen enkel referentiepunt hebt waar je zit. Ik loop verder en zie wel een teken en denk dat hij dat gewoon gemist heeft. Als ik later even rust komt hij weer voorbij en hij is me later toch nog achtreop gelopen en heeft het teken nu wel gezien.
Het wordt weer lekker warm en heet zweet spuit eruit, als ik even op mijn kaart sta te kijken om te orienteren hoor ik een boertje roepen: par ici, par ici. Dat weet ik wel, maar even kijken waar ik ben ja. Vriendelijke man en ik krijg vers water van hem. Het terrein wordt wat platter, dus het schiet wat beter op en tegen 13.30 uur loop ik Razac sur l'isle binnen en meldt me bij hotel Le Sorbier. Mooi op tijd voor te douchen en een pintje. En natuurlijk de dagelijkse speurtocht naar een Pc.
Na het bijwerken van mijn verslag ga ik wat drinken en dan even siesta. Om 19.30 uur eten en de kok/eigenaar is meesterkok. Aan de menuprijs zou je dat niet zeggen, maar wat er op tafel komt liegt er niet om. De man is ook liefhebber van bluesmuziek merk ik want op de achtergrond klinkt de melancholieke klanken van blueszangers. Ook van één van onze favorieten " Muddy Waters" die Lieske en ik voor de eerste keer hoorden in een bluescafé in Gent. De andere dag meteen een paar CD,s gekocht van deze man. Dan komt bij mij natuurlijk ook weer emotie boven en denk waarom moet ik nu alleen de tocht afleggen waar we samen zo naar toe geleefd hebben en mag Lieske nu niet tegenover me aan tafel zitten.
Onbegrijpelijk en zo oneerlijk vind ik nog steeds..........



  • 30 Juni 2011 - 14:15

    Dennis En Lian:

    Zo te lezen gaat het toch wel goed met je .
    wel dikwijls een pctje deze week he
    leutig om te lezen hoor.
    dennis doet zijn best om te blijven liggen op bed ook valt het niet mee.
    Hij is heel blij dat hij nog leeft.
    het had heel anders kunnen af lopen met hem.
    steek maar een kaarsje voor hem op als je wil hij kan dat wel gebruiken hoor.
    nou louiske zet hem op en vol houden hoor je bent al een heel eind .
    groetjes dennis en lian

  • 30 Juni 2011 - 14:34

    Ingrid En Peter:

    Hoi Louis, weer even geleden dat wij gereageerd hebben maar we volgen je nog steeds hoor. We genieten van je verslagen en denken dan ook aan Lieske die op haar wolkje naar beneden kijkt en jou aanwijzigingen geeft. Nog heel veel succes verder. Je bent al zo'n eind, we vinden je een kanjer.

  • 30 Juni 2011 - 16:11

    Ad En Jeanne:

    hey louis ondanks de warmte ga je nog lekker er tegenaan zorg er voor dat je altijd genoeg water bij hebt hoor dan redt jij het wel groetjes ad en jeanne

  • 30 Juni 2011 - 20:34

    Joop Jansen:

    Hallo Louis.
    Wij kennen elkaar niet, maar ik wil graag reageren op je reisverslag.
    Op 16 juni was ik samen met mijn vrouw in de kerk in La Souterraine. Ik zag je naam staan op de lijst van Les Amis de S.J.de C. en eenmaal thuis - provincie Zeeland - heb ik via Google opgezocht wie er onderweg was vanuit Roosendaal naar Santiago. Zo kwam ik uit bij Louisoppad. Ik vind het erg knap wat je aan het doen bent en wij wensen je een goede reis toe. Als ik tijd heb zal ik je oude verslagen lezen en ik zal je blijven volgen via de e-mail. Goede wandeling en niet te warm maar wel droog weer toegewenst.
    Groeten van Joop en Heidi.
    Ps.
    Ik heb ook wat foto's gemaakt van de kerk en het voorportaal in La Souterraine. Ik kan die eventueel mailen.

  • 01 Juli 2011 - 08:11

    Marjolijn:

    Hoi Louis, bedankt voor het kaarsje wat je hebt opgestoken. Fijn als iemand dat voor je doet!! Je hebt nog heel wat dagen lopen voor de boeg maar voor jou is de reis zelf ook zeker zo belangrijk als de aankomst he, dus houd vol en geniet zoveel je kunt, en we blijven je zeker volgen, zo komt er toch steeds weer iets van ons geliefde Frankrijk binnen...groetjes, Marjolijn Hellemons

  • 03 Juli 2011 - 11:02

    Michel Potters:

    he louwi je doet het fantastis nu het zo warm word is ht nog zwaarder j schrijft mooie stukjes die je meemaakt ik hoop dat je het vol houd je bent zomoedig en toch zo alleen groetjes uit roosendaal mchel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louis

Hallo allemaal, Welkom op mijn site. Hierin komt de info die ik onderweg naar Santiago de Compostela regelmatig zal bijwerken. Ik hoop hiermee mijn familie, vrienden en bekenden op de hoogte houden van de wetenswaardigheden.

Actief sinds 19 Jan. 2011
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 365307

Voorgaande reizen:

03 Mei 2024 - 29 Mei 2024

19 Weer even naar Spanje..

07 April 2024 - 11 April 2024

18 Stedentripje Londen

07 September 2023 - 12 September 2023

17 Verona stedentrip

05 Mei 2023 - 27 Mei 2023

16 Zuid Spanje en wat zwerven

22 November 2022 - 26 November 2022

15 France et Nice, la vie en rose......

06 Mei 2022 - 30 Mei 2022

14 Spanje El Norte en wat zwerven...

10 Februari 2022 - 10 Maart 2022

13 Langs wat Spaanse steden....

23 September 2021 - 31 Oktober 2021

12 Wandelen van Porto naar Santiago de Compostela

15 Juli 2021 - 02 Augustus 2021

11 Frankrijk op herhaling juli 2021

08 Oktober 2019 - 23 Oktober 2019

10 Spanje, stedentrip herfst 2019

02 September 2019 - 06 September 2019

9 Even de zinnen verzetten in Frankrijk.......

06 Mei 2019 - 28 Mei 2019

8 Van Porto tot Napels

30 April 2018 - 30 Mei 2018

7 blik op Frankrijk en Spanje Mei 2018

22 Oktober 2017 - 10 November 2017

6 Door Frankrijk met de auto langs gebaande paden.

04 Mei 2017 - 25 Mei 2017

5 Spanje van Madrid naar Alicante mei 2017

25 September 2016 - 30 Oktober 2016

4 Wat zwerven in Noord Spanje sept. 2016

06 September 2015 - 31 Oktober 2015

3 We gaan weer naar Santiago de Compostela

09 September 2012 - 17 September 2012

2 reis naar Rusland m/n Moskou en St Petersburg

11 April 2011 - 17 Augustus 2011

1 Te voet naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: