Even een stukje platte weg........................ - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Louis - WaarBenJij.nu Even een stukje platte weg........................ - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Louis - WaarBenJij.nu

Even een stukje platte weg........................

Door: Louis

Blijf op de hoogte en volg Louis

01 Juli 2011 | Frankrijk, Parijs

Hoi allemaal,

Weer gelukt om een Pc te krijgen. Nu bij mijn B&B in Neuvic sur l'isle. Ze zijn pas begonnen met kamerverhuur en ik ben hun eerste klant. Heel aardige mensen die niet weten wat ze allemaal moeten doen om het naar de zin te maken. Straks verder hierover in mijn verslag.

82e dag 1 juli 11
Van Razac sur l'isle naar Neuvic sur l,isle

Echt goed geslapen heb ik niet en ik lig al lang voor 6 uur wakker. Om 7.00 uur ontbijt, ik heb het nog gevraagd, maar als ik beneden kom, alles gesloten en het brood van de bakker staat nog buiten in een zak tegen de voordeur. Potverdrie zachtjes uitgedrukt, maar ik zal moeten wachten, had ik gisteren maar afgerekend denk ik dan had ik weg kunnen gaan.
Het ontbijtmeisje komt tegen half acht, ze zegt dat ze te laat is, maar dat wisten we al. Snel komt de koffie en ik neem alavst een yoghurtje. Stokbrood / jam en afrekenen. het kind vergeet de kamer te rekenen en als ik daar iets zeg o ja en verder geen bedankje of zo, maar dat wal wel aan mijn uitstraling liggen want ik kan soms verdomd lelijk kijken zei Lieske wel eens. Dan op weg en ik moet eerst een kilometerthje doen voor ik an de echte tocht van die dag kan beginnen. Het begint mooi met een plat stuk langs het kanaal van de Isle. Dan wat vals plat en vervolgens wat golvende wegen die elkaar flink afwisselen vwb terreien, daarom maak ik ook wat fotos om een indruk te geven wat ik tegen kom. dan tot Saint Astier moet ik 4 km langs een tweebaans snelweg, dat loopt niet echt lekker met het gezoef van de auto,s langs je, maar er is geen alternatief. Als ik langs die weg loop plotseling loslopende honden. En daar heb ik het echt niet op, een grote en een kleine hond. Ik steek zsm over, maar ze hebben me ook gezien en komn mijn kant uit. Nu zweet ik pas echt en ook van angst, want je weet niet wat er gebeurd. Ik zwaai met mijn stokken om het verkeer te waarschuwen, maar ook om auto,s tussen mij en de honden te houden zodat ik altijd bij iemand in de auto kan springen. Het hemlpt een beetje en alleen de kleine hond komt mijn kant uit. Ik zwaai met mijn stok en hij druipt af gelijktijdig de grote hond meenemende. het verkeer gaat weer rijden en ik zet een tandje bij steeds omkijkende of de honden niet terug komen. Dan loop ik Saint Astier binnen en recht naar de kerk om een kaarsje op te steken voor een familielid die een ongeluk heeft gehad. Als ik buiten kom roept een ouder vrouwtje dat ik even over moet steken. U bent pelgrim zegt ze en als u het lust krijgt u een tablet chocolade, want die krijgt iedere pelgrim die ik zie. dat kun je natuurlijk niet weigeren. Ze haalt de tablet en ik zeg dat ik in SdC een kaarsje zal offeren. Graag zegt ze maar niet voor mij, want ik ben 94, maar doe het maar voor mijn 2 kinderen en 8 (achter) kleinkinderen. Dan koffie en een koek en ik koop nog een sandwichke. het terrein blijft plat, het wordt wel heter dus ik besluit niet te lunchen, maar meteen door te lopen naar mijn B&B in Neuvic sur l,isle. ben daar om 13.00 uur en wordt koninklijk ontvangen door de eigenaren Colette en Jean Jacques Pychauder. rugzak af, zitten, water, bier en eten. Ik protesteer en zeg dat ik een sandwichke heb, maar ze hebben nog warm eten en dat moet ook op. Dus een patheeke, pasta met spek, kaas en een zoet toetje. paar glaasjes rosé en dan mag ik pas naar mijn kamer. Blijkt eigenlijk een apart huis te zijn onder dat van henzelf. dus ruimte zat.
Dan weer uitpakken douchen etc. dan wat drinken en alvast wat koeken kpen voor de andere dag anders moet ik morgen helemaal terug lopen. Dan terug B&B waar ze al op me zitten wachten met het aperitief. Ik zou eerst in het dorp eten, maar ze krijgen vrienden uit Duinkerken op bezoek waar ze voor kokt en kan ik meteen met de familie mee eten. Het blijkt dan ook dat ze pas begonnen zijn met hun B&B en dat ik de allereerste gast be en ook nog pelgrim dus daar moet opgedronken worden. Ik mag de wijn uitkiezen, moet overal eerst van opscheppen en het wordt een gezellige en smakelijke boel. Jan en Tonny Blommers van Drukkerij Burgerhout bellen nog, vertellende laatste nieuwtjes uit Roosendaal en willen mogelijk richting Spanje komen om mij te zoeken. Zou hartstikke leuk zijn, maar het is hun vakantie,dus ze moeten maar kijken, ik neem er eventueel wel een vrije dag voor. dan terug naar het gezelschap en we nemen nog een degustiefke om het eten te laten zakken. Als ik terug op mijn kamer kom blijkt de kat door het open raam naar binnen te zijn geklommen en an mijn koeken heeft gevreten. Eigens schuld dikke.....
Ik puzzel nog wat en val in slaap.

Op naar het volgende verslag

Louis


  • 01 Juli 2011 - 18:23

    Petra En Dim:

    Hoi Louis.
    We lezen met plezier jouw verslagen.
    jonge jonge wat hebben we respect voor je.Ga zo door we duimen voor je .
    Hier is alles goed.
    Gr Dim en Petra

  • 01 Juli 2011 - 19:04

    Marc:

    Dag Louis, Ik ben de belgie bestuurder train Marc. Ik kijk soms u fotos en zie dat alles is goed voor u. Ik kans niet goeds in vlaams sckrijven. goede rijs en veel geluk voor U Marc met Agnes, Monique en de houd Roger van Villeneuve au Chene en Bar sur seine.

  • 02 Juli 2011 - 19:23

    Mario En Marian:

    hoi louike,

    jonge wat ben je al ver en wat heb je mooie foto,s we vinden het echt knap dat je zover al bent en steeds maar doorzet.
    je kunt bijna af gaan tellen en nog zo,n goede conditie, neem op tijd je rust en we wachten op je volgende verslag zalig om te lezen tanks.

    groetjes van de muggen mario en marian

  • 04 Juli 2011 - 09:59

    Theo Maas:

    Hallo Louis,
    Vals plat is ook wel eens lekker om te lopen. Hoef je niet zo naar je tenen te kijken. Maar je hebt iets met honden begrijp ik. Maar die beestjes willen soms ook aandacht en vriendschap. Dus daar moet je ook lief voor zijn. Nou Loike nog zes dagen en dan ga ik je 3 weken uit het oog verliezen i.v.m. hopelijk een mooie vakantie in Italie. Maarje zult altijd zien dan gebeurd er vooraf wel iets. Niet lachen hoor, maar zaterdag nacht was ik aan het dromen en schopte iemand, ik weet niet wie. (Jij was het niet) onder zijn kont. Maar het was geen kont maar wel de muur. Met het gevolg twee tenen gebroken en de derde zwaar gekneusd. Maar gelukkig komt het allemaal weer goed voor die tijd. Maar ik lees dat het goed met jou gaat en dat je nog al eens wat toegestopt krijgt onderweg en dat is heel leuk. Dat mensen zo reageren. Nou Louis, Ik denk dat je over vier weken na mijn vakantie al een heel eindje bent gevorderd. Ik wens je verder goede reis en geen hondjes slaan he. Ik lees het wel als ik weer terug ben. HET GA JE GOED en de groeten van ons. AUDOE HEEEEEE

  • 06 Juli 2011 - 17:41

    Richard En Gerda:

    Da's een kater, een poes van je koeken gesnoept....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louis

Hallo allemaal, Welkom op mijn site. Hierin komt de info die ik onderweg naar Santiago de Compostela regelmatig zal bijwerken. Ik hoop hiermee mijn familie, vrienden en bekenden op de hoogte houden van de wetenswaardigheden.

Actief sinds 19 Jan. 2011
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 365562

Voorgaande reizen:

03 Mei 2024 - 29 Mei 2024

19 Weer even naar Spanje..

07 April 2024 - 11 April 2024

18 Stedentripje Londen

07 September 2023 - 12 September 2023

17 Verona stedentrip

05 Mei 2023 - 27 Mei 2023

16 Zuid Spanje en wat zwerven

22 November 2022 - 26 November 2022

15 France et Nice, la vie en rose......

06 Mei 2022 - 30 Mei 2022

14 Spanje El Norte en wat zwerven...

10 Februari 2022 - 10 Maart 2022

13 Langs wat Spaanse steden....

23 September 2021 - 31 Oktober 2021

12 Wandelen van Porto naar Santiago de Compostela

15 Juli 2021 - 02 Augustus 2021

11 Frankrijk op herhaling juli 2021

08 Oktober 2019 - 23 Oktober 2019

10 Spanje, stedentrip herfst 2019

02 September 2019 - 06 September 2019

9 Even de zinnen verzetten in Frankrijk.......

06 Mei 2019 - 28 Mei 2019

8 Van Porto tot Napels

30 April 2018 - 30 Mei 2018

7 blik op Frankrijk en Spanje Mei 2018

22 Oktober 2017 - 10 November 2017

6 Door Frankrijk met de auto langs gebaande paden.

04 Mei 2017 - 25 Mei 2017

5 Spanje van Madrid naar Alicante mei 2017

25 September 2016 - 30 Oktober 2016

4 Wat zwerven in Noord Spanje sept. 2016

06 September 2015 - 31 Oktober 2015

3 We gaan weer naar Santiago de Compostela

09 September 2012 - 17 September 2012

2 reis naar Rusland m/n Moskou en St Petersburg

11 April 2011 - 17 Augustus 2011

1 Te voet naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: