Halverwege El burgo de Ebro bij Zaragoza - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Louis - WaarBenJij.nu Halverwege El burgo de Ebro bij Zaragoza - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Louis - WaarBenJij.nu

Halverwege El burgo de Ebro bij Zaragoza

Door: Louis Kriesels

Blijf op de hoogte en volg Louis

07 September 2015 | Frankrijk, Tours

Maandag 7 september.
Frankrijk, Saint Maixem l'ecole
Beetje onder Tours.
Niks is zo veranderlijk als een ouwe Louis. Na een groot deel van het jaar thuiszitten met allerlei pijntjes en sjagereintjes kreeg ik vorige week weer de kolder en besloot opnieuw op pad te gaan.
Kwestie van spullen nakijken, je Netwerk inschakelen, leve die goeie buren en de deur dichttrekken. Wel is het zo dat ik deze keer wat meer " op zeker" gok en buiten mijn wandelbullen ook een trolieke met casual bij heb. Stel dat ik echt niet verder kan door een weigerend lijf of meters water/sneeuw dan kan ik met die andere spullen nog een beetje fatsoenlijk door Spanje reizen. T'is daarom dat ik met de auto Naar Spanje rijd.
Ik stal mijn auto bij Herman en Marivi. Zodat ik altijd een back-up heb. Ik hoop in de loop van Dinsdag bij hen aan te komen.
Dan s'avonds an de Tapas en woensdag rijdt ik met hen een stukje mee naar Logrono. Van daaruit ga ik met de bus via Pamplona naar Roncevalles aan de Spaanse grens.

Afgelopen zondag al mijn rommel klaargemaakt, uiteraard na eerst naar de kermismis te zijn geweest. Was natuurlijk al een week bezig en dacht alleen nog wat nacontrole te hebben en mijn rugzak een paar keer opnieuw inpakken om exact te weten waar alles handzaam opgeborgen is. Het viel allemaal wat tegen en om 22.00 uur dacht ik de zaak op orde te hebben. Nog een pint en toen naar bed. Wekker op 5 uur gezet. Dus om 4 uur wakker en na wat draaien en wennen tegen vijven er maar uitgesprongen.
Koffieke en reeds klaargemaakte boterham naar binnengewerkt. Dan auto laden, alles donker dus zachtjes doen, blijkt ook dat ik vergeten ben het vliegengordijn op te ruimen. Dus oprollen en in de meterkast, zie ik plotseling mijn regenjack hangen. Straal vergeten om in te pakken. Je wordt ouder papa, geef het maar toe. Dan eindelijk op weg. Ik rijd nog even langs een speciale plek en dan hop met Lieske in mijn hart op weg naar het Zuiden.
Mooi voor de drukte Antwerpen voorbij en de eerste keer pas remmen in Roubaix. Bij de tolweg naar Parijs wordt ik aangehouden door de politie, papieren, vragen en koffer open.
Aardige lui die ook hun werk moeten doen, en mijn uitrusting ziet er niet zo duur dus ik mag verder. Op de peripheric rond Parijs denk ik het even beter te weten dan mijn TomTom. Maar gelukkig luister ik nog op tijd zodat ik niet onder de Eiffeltoren door hoef.
Met af en toe een plaspauze, vroeger nooit last van, kom ik rond 16.00 uur aan bij mijn hotelleke, Le Cheval Blanc aan.
Een lieve receptioniste, frisse douche en WiFi code, ja ja ook ik ga met mijn tijd mee. Ik hoef nu natuurlijk ook niet meer naar een PC-ke te zoeken. Moet natuurlijk wel een dikke anderhalf pond meer meesjouwen. Elk voordeel heeft een nadeel ??
Nou mensen dit was het weer even. Ik heb weer en heleboel leutige reacties gekregen en dat doet de burger goed.
Ik ga een potje Frans eten zoeken en kom zsm weer bij jullie terug.

• 07 September 2015 - 20:24

Jac En Corrie De Bruijn:

Hoi Louis,

Klasse die " inzet " !
    Veel succes toegewenst.

P.S.
    Hoe moet het nu met die beloofde worstenbrood?
    Ik zal er het scheerapparaat wel overheen halen.
    ( Daar ben je vrienden voor )

• 08 September 2015 - 07:36

Lian:

hoi louis zet hem op he heel veel succes toegewenst

• 08 September 2015 - 11:52

Marian En Wim Van Amelsvoort:

Hallo Louis, Leuk om weer iets van je te lezen. Wij gaan uiteraard weer jouw reis volgen. Heel veel succes met de wandeling.

Groetjes, Marian en Wim van Amelsvoort

• 08 September 2015 - 14:14

Cor Sperber:

Hoi Louis, weer vol goede moed op weg naar jouw geliefde Spanje.
    Ik zie dat het vertrek en doorkomst van België en Parijs goed is verlopen en dat je je laat verwennen in een goed Frans restaurant. Enfin veel succes de komende dagen en ik reageer wel weer een keertje.
    Houdoe, Cor

• 08 September 2015 - 20:12

Marc Adriaansen:

Louis,
    hopelijk herken je mij nog. Bij uw vorige tocht namen we samen ontbijt op de bank aan de overweg
    aan de Grensstraat in Essen. Persoonlijk heb ik minder goed nieuws. Sinds verleden jaar lymfeklierkanker
    maar dan de zeer moeilijk te bestrijden cel nl non Hodgkin de T-cel. Al een jaartje zware chemo achter de rug alsook een maand quarantaine voor stamceltransplantatie. Mag ik je vragen goede intenties voor mij (en voor iedereen) over te brengen aan de Heilige Jacobus? Heden ben ik waarschijnlijk hervallen. Toch tracht ik mijn goed humeur te behouden.

Ik wou dat ik bij U was. Geniet ervan

M

• 09 September 2015 - 09:19

Ingrid Van Gastel:

Hoi Louis Leuk om te horen dat je weer onderweg bent. We leven weer mee hier in Noorwegen en wensen je heel veel succes toe. Peter en Ingrid

• 09 September 2015 - 15:06

Chiel En Josefien:

Louis,
    Wat supertof van jou dat je t weer een keer gaat proberen naar Santiago.
    Mocht t toch niet lukken, waar ik niet vanuit ga, dan ga je inderdaad maar lekker vakantie vieren. Ik weet zeker dat Lieske toch wel trots op jou is....:-)
    Heel veel lieve groeten,
    Chiel en Josefien

• 10 September 2015 - 07:54

Henk En Karin:

Hoi Louis

Super weer joh. Onze zoon heeft ook een paar weken in dat stuk gelopen wie weet zie je zijn voetafdrukken nog. De verhalen van hem en die van jou doen me goed alsof ik het zelf aan het lopen ben. Je gaat weer een hele mooie tijd tegemoet kerel geniet ervan en laat ons met je mooie verhalen meegenieten.

Groetjes Karin en Henk