Valencia aankomstdag - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Louis - WaarBenJij.nu Valencia aankomstdag - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Louis - WaarBenJij.nu

Valencia aankomstdag

Door: Louis Kriesels

Blijf op de hoogte en volg Louis

07 Oktober 2019 | Spanje, Valencia

Valencia
Maandag, 7 oktober 2019
Om een herfstdip te voorkomen en mijn oude knoken winterklaar te maken toch nog maar even naar Spanje afgereisd. Met een paar uurtjes achter de laptop zijn transport en slaapmogelijkheden snel geregeld.
De meeste tijd ging nog zitten in de keuze van steden die ik aan wilde doen. Maar onder het motto “op herhaling” is een rondje stedentrips ontstaan langs de warme Spaanse kust. Te beginnen in Valencia.

Uitgewuifd door mijn nichtje die mijn kotje wekelijks van goede huishoudelijke beurten voorziet brengt mijn buurman me naar de statie in Roosendaal.
Hij is dan in ieder geval zeker dat ik weg ben wat de rust in de buurt ten goede komt.
Tot Breda is het rustig in de trein, daar stapt een groepje studenten in die tot Eindhoven mijn reisgenoten zullen zijn. Uitgelaten en met veel gelach zijn ze zeer aanwezig. De professoren in spé zijn zeer getapt en nemen elkaar dan ook regelmatig op de hak. Ik geniet stiekem mee van zoveel jeugdig elan.
De overstap van trein naar airportbus gaat vlot en binnen de kortste keren sta ik op het vliegveld. Er is een nieuw busstation precies onder de destijds ingestorte parkeergarage. Maar het ziet er allemaal weer stevig uit en mocht ik onder het puin terecht komen dan voorziet mijn reisverzekering hier in.

Ik heb tijd zat, dus eerst koffie en mijn meegebrachte lunch nuttigen. De sneekes volkoren van vd Bemd gaan er vlot in. Reizen maakt hongerig.
Dat zie je ook aan wat er besteld wordt in het restaurant. Velen denken volgens mij onbewust dat dit wel eens de laatste keer kan zijn en stoppen zich heerlijk vol. Ik ga mijn koffer inchecken bij de selfservice balie, want ook bij Transavia geldt, minder service geeft meer winst.

Een lange rij bij de veiligheidscontrole, het gaat echter vrij vlot. Mijn wandel schoenen moeten uit. Ik waarschuw voor de gevolgen, maar men is wel wat gewend zeggen de veiligheidsmensen. Ik loop zonder piep door het poortje en kleed me weer aan. Ondanks waarschuwingen dat vloeistoffen niet mogen moeten er nogal wat koffertjes foeterend open. Veel mensen overschatten toch hun VIP gehalte.

Wachten, puzzelen en mensen kijken. De gate gaat open en het boarden begint. Zoals altijd plaatsgebrek voor de handbagage dus retour naar de buik van het vliegtuig. We vertrekken op tijd en de grotendeels grijzende passagiers worden opgenomen in de bewolkte grijze lucht.
Al dommelende zijn de twee vlieguren zo om. Tegen zevenen landen we in Valencia. Hier wel zon en 24 graden, dat geeft de burger moed.
Ik ontvang een app-je dat mijn taxi onderweg is. Een nieuwe service van booking.com als all-in prijs van de hotelreservering.

Ik pik mijn nog trollieke van de bagageband en loop naar buiten. Een jonge vent met een digitaal bordje met mijn naam er op staat te wachten. Kijk dan ben je pas echt een VIP. De chauffeur is een aardige vent, goed Engelstalig en komt eigenlijk uit Madrid. Daar te duur en te druk zegtie. Zijn huis in Madrid heeft hij verhuurd en met de opbrengst kan hij twee hypotheken betalen.
Na trwintig minuutjes zet hij me bij mijn hotel af.

Aardig hotelleke, Casual de la Musica, redelijk basic maar schoon. Echter een föhn ontbreekt in de badroom. Potverdorie, dus terug naar de balie en gevraagd om een “secador de pelo”, ze zijn in voorraad maar de boodschap is elke ochtend inleveren. De balieman zegt dat het instructies van de baas zijn. Oké en No problem als ik s’avonds maar weer een exemplaar krijg.

Uitpakken, douchke en naar buiten. Mijn strotje is kurkdroog. Het is even zoeken tussen al de gesloten winkels maar uiteindelijk vind ik een horecabedrijf waar bier te koop is. Ik wissel nog wat info uit met Herman, met name over eten en zo. Een km of 15 buiten Valencia zijn een aantal topadressen om paellla te eten. Ik moet even kijken wat ik daar mee kan. Mede omdat ik daar al met Herman en wat vrienden van hem geweest ben.

Ik lust eigenlijk nog wel een glas maar loop toch even verder. Sla bij toeval een straat in en sta dan plots op een bekend plein. Daar herken ik het gemeentehuis en rechtsaf is het station. Hier ben ik al geweest ten tijde van van jaarlijkse “faillas feesten”. Een volksfeest waar als grote afsluiter grote prachtige van o.a. Papier-maché gebouwde figuren worden verbrand. (Zie Google)

Met een beetje honger loop ik richting station, dan een smal straatje met aardige restaurantjes. Veel volk op de terrassen en ik volg hun voorbeeld. Volop keus dus grote verleiding. Ik wil echter ook niet met een te volle maag naar bed. Her worden kaaskroketjes gevuld met ham en gamba’s. Ook geen echt lichte kost maar overheerlijk. Een wijntje er bij fungeert als combi bij eten en slaapmutske. Als ik afreken voel ik de vermoeidheid van de lange dag. Terug naar het hotel, fleske water uit de automaat en dan naar bed....
Morgen een nieuwe dag.






  • 09 Oktober 2019 - 00:04

    Jeanne En Gé Nollen:

    Hé Louis!
    Ben je er weer tussenuit? Je hebt groot gelijk. Lekker genieten zolang alles het toelaat!
    Fijne vakantie!
    Hartelijke groeten van Jeanne en Gé Nollen

  • 09 Oktober 2019 - 12:35

    Piet Geleyns:

    Drink jij een sangria op mij. Dan ik een calva op jou. Ben voor een lang weekend naar Normandie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louis

Hallo allemaal, Welkom op mijn site. Hierin komt de info die ik onderweg naar Santiago de Compostela regelmatig zal bijwerken. Ik hoop hiermee mijn familie, vrienden en bekenden op de hoogte houden van de wetenswaardigheden.

Actief sinds 19 Jan. 2011
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 364193

Voorgaande reizen:

03 Mei 2024 - 29 Mei 2024

19 Weer even naar Spanje..

07 April 2024 - 11 April 2024

18 Stedentripje Londen

07 September 2023 - 12 September 2023

17 Verona stedentrip

05 Mei 2023 - 27 Mei 2023

16 Zuid Spanje en wat zwerven

22 November 2022 - 26 November 2022

15 France et Nice, la vie en rose......

06 Mei 2022 - 30 Mei 2022

14 Spanje El Norte en wat zwerven...

10 Februari 2022 - 10 Maart 2022

13 Langs wat Spaanse steden....

23 September 2021 - 31 Oktober 2021

12 Wandelen van Porto naar Santiago de Compostela

15 Juli 2021 - 02 Augustus 2021

11 Frankrijk op herhaling juli 2021

08 Oktober 2019 - 23 Oktober 2019

10 Spanje, stedentrip herfst 2019

02 September 2019 - 06 September 2019

9 Even de zinnen verzetten in Frankrijk.......

06 Mei 2019 - 28 Mei 2019

8 Van Porto tot Napels

30 April 2018 - 30 Mei 2018

7 blik op Frankrijk en Spanje Mei 2018

22 Oktober 2017 - 10 November 2017

6 Door Frankrijk met de auto langs gebaande paden.

04 Mei 2017 - 25 Mei 2017

5 Spanje van Madrid naar Alicante mei 2017

25 September 2016 - 30 Oktober 2016

4 Wat zwerven in Noord Spanje sept. 2016

06 September 2015 - 31 Oktober 2015

3 We gaan weer naar Santiago de Compostela

09 September 2012 - 17 September 2012

2 reis naar Rusland m/n Moskou en St Petersburg

11 April 2011 - 17 Augustus 2011

1 Te voet naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: