We zijn weer vertrokken..... - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Louis - WaarBenJij.nu We zijn weer vertrokken..... - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Louis - WaarBenJij.nu

We zijn weer vertrokken.....

Door: Louis Kriesels

Blijf op de hoogte en volg Louis

11 Februari 2022 | Spanje, Sevilla

Donderdag, 10 februari 2021,

Sevilla, Boutique Hotel Adriano.

Het voorjaar nadert en daarmee voor mij de roep om weer even op pad te gaan. Daar ik niet te ver weg wil en wat comfort zoek is zwerven langs wat steden in Spanje een aardige optie. Het startpunt is snel beslist de schone stad Sevilla, waar ik nogal wat mooie herinneringen aan heb. Daarna in mijn hoofd een reisroute die dagelijks kan wisselen met eindpunt en datum onbekend.

Een vlucht vanuit Eindhoven vanuit Eindhoven is snel gevonden. Wel een rottijd om te vertrekken, half acht in de ochtend, dus moet daar om half zes zijn.

Gelukkig biedt mijn maat H.J. te R. Alias den gèève Henk, spontaan aan om mij te vervoeren.

Dus word ik in zijn bijna nieuwe bolide naar Eindhoven AirPort vervoerd. Valieske droppen en onder het genot van een koffieke mensen kijken om de wachttijd tot vertrek te overbruggen. Het loopt allemaal vlotjes. Vliegtuig vol met gemuilkorfde reizigers.

Op het vliegveld van Sevilla moeten we door de strenge Covid controle. Gelukkig werkt mijn tevoren aangevraagde Spaanse verklaring en kan ik Spanje in. Ondanks dat er zo op gehamerd wordt dat je dit formulier nodig heb worden er toch nog mensen uitgeplukt die het niet hebben. Zij worden naar een aparte ruimte gebracht.

Ik koop eeen kaartje voor de EA bus van €. 4,00 die me naar de Plaza des Armas moet brengen. De goedkoopste manier om in het centrum te komen. Op lopen na natuurlijk, maar dat is nogal een eindje.

Het is heel druk bij de bushalte en ik moet twintig minuten wachten op het volgende buske.

Het voelt een beetje als thuiskomen als we langs bekende plekken rijden. Mijn hotel ligt vlakbij de arena van het stierenvechten. Ik dacht bij het eindpunt Plaza des Armas uit te moeten stappen, maar zie nu dat ik er twee haltes eerder uit kan. Scheelt 400 meter lopen.

Ik moet me dan weer even oriënteren, maar Google wijst me de kortste weg naar de plek waar voor vier nachten mijn bedje staat. Ik meld me om 13.00 uur bij Boutique hotel Adriano. Als ik bij de hotelbalie sta komt er meteen al een meisje die me een glas water aanbied. Leuke service en nog nooit meegemaakt.

Mijn kamer is nog niet klaar, dus kofferke achterlaten en alvast een beetje de omgeving verkennen. De buurt is me niet onbekend. Oud Sevilla met veel horeca. Ook vlakbij het flamingo theater waar ik wel eens met Lieske geweest ben, tijdens een tripje met familie.

Het is lekker weer en goed genoeg om in het zonneke op her terras te zitten. Ik bestel mijn eerste Spaanse pint van deze reis en een smakelijk hapje erbij.

Als ik tegen half drie weer bij bet hotel kom krijg ik de sleutel van een supermooie ruime kamer. Al zijn de foto’s op een site nog zo mooi het is altijd afwachten. Dus een aanrader. Ik pak mijn spullekes uit, even opfrissen en dan siesta.

Mijn ouwe lijf had dat nodig, want ik word tegen half acht pas wakker. Weer maar opfrissen en dan down town om wat eten en een drankje te scoren. Het is gezellig druk op straat. Veel Spaans, maar ook wel toeristen.

Ik strijk neer op het terras van een bodega. Pint en een paar tapas. Nog te vroeg om echt te gaan eten dus wat patatas bravas en bordje in mosterd gemarineerd vlees. Bij dat vlees zitten onverwacht ook patates bravas. Dus teveel. Het is ook niet erg bijzonder, dus ik laat het meeste staan.

Als ik verder ga zitten de meeste terrassen vol en bij sommige zaken staan al mensen te wachten. Dus daar zal het gebodene wel goed zijn. Bij een visrestaurant tref ik een plaatsje buiten. De kaart biedt veel lekkers maar ik heb niet echt honger. De sardines van de grill zijn op zegt de ober. Dus ik beperk me tot een gezonde tomatensalade en een halve portie mini inkviskes. Smakelijk en ruim voldoende. Koffie achterop, nog een kleine wandeling in de buurt en dan naar bed.........

• 11 Februari 2022 - 12:41

Petra En Dim:

Hallo Louis.
    Geweldig dat je het weer op pad bent, wij wensen je veel plezier. Petra en Dim

• 11 Februari 2022 - 18:17

Leo:

louis hoi
    weer heerlijk genieten van het mooie weer lekkere eten en op tijd een drankje

• 11 Februari 2022 - 22:34

Chiel En Josefien :

He Louis,
    Dat wordt voor ons weer genieten van jouw prachtige verhalen....jij lekker relaxen, te beginnen in Sevilla.
    Liefs

• 12 Februari 2022 - 09:44

Henk:

Weer een mooi verhaal blijf heerlijk genieten en wij genieten met je mee.