3e dag in Zaragoza - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Louis - WaarBenJij.nu 3e dag in Zaragoza - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Louis - WaarBenJij.nu

3e dag in Zaragoza

Blijf op de hoogte en volg Louis

24 Mei 2022 | Spanje, Zaragoza

Dinsdag 24 mei 2022

3e dag in Zaragoza

Als ik na mijn poedelbeurt een blik uit het raam werp, lijkt het een zonnige dag. Hoe anders is het als je buiten stapt. Beetje zon, maar een wat zurig windje maakt het onaangenaam. Dus rap terug naar het kamertje voor een extra laagje. Gelukkig hebben alle locals, gewend hier aan de kille wind uit de bergen ook een extra vest etc. aangetrokken. Maar op het overdekte terras is het ontbijt goed te doen. Vandaag weer mijn laatste verblijfsdag hier. Dus wat gaan we doen tot twee uur als ik een diner afspraak heb met Marivi en Herman. Nu met een extra gast aan tafel omdat een nicht van Herman ook naar Zaragoza gekomen is. 

Wanneer het af en toe een beetje miezert is het snel duidelijk. Ik ga zoals gisteren geopperd nog eens naar de Romeinse opgravingen. En men heeft ter bescherming het gehele complex overdekt. Was ik een aantal jaren geleden de enige toerist, nu zijn er zowaar vier Fransozen en enkele klassen met zo te zien niet echt geïnteresseerde scholieren. Ik loop wat rond, maar ondanks de grootte van het complex is de echte extase van een paar jaar geleden er wel af. Eenmaal buiten is het weer droog en tijd voor koffie op een terras. Het tapas restaurant “Hermanos Teresa” waar we hebben afgesproken ligt buiten het centrum. Eigenlijk in een wat mindere volksbuurt. Van waar ik nu zit is het een half uurtje wandelen en daarbij kom ik ook nog langs het gemeente museum waar ze wat vroeg werk van Goya hebben hangen. 

Dus op pad. Het museum is voor ons oudjes weer gratis toegankelijk. Aardig vrouwke die aangeeft dat als de trappen bezwaarlijk zijn er een lift is. De zaalwachten hebben allemaal een sleutel en helpen je graag. Ik loop wat gericht naar de zaal met de Goya schilderijen. En zoals vaak met vroeg werk, toch niet wat je meteen boeit. Verder is er nogal wat kerkelijke kunst waarbij de mooie grote iconen opvallen. Ik heb het echter snel gezien. Naar buiten, frisse lucht en wat wandelen om calorieën te verbranden. Ik app Herman dat ik te voet naar het restaurant kom. Google Map’s is daarbij mijn gids. 

De route naar het restaurant is niet echt interessant. Brede wegen, veel appartementen en mensen die daar werken en wonen. Ik los op in de massa van die andere dik 650.000 inwoners van Zaragoza. Pas als mijn baken vanuit de satelliet het even niet meer weet klamp ik een medemens aan. Na een paar keer vragen kom ik in het straatje waar het restaurant gevestigd is. Ik heb nog wel even tijd om in een wat luguber buurtkroegje een pint te drinken. Maar het glas is schoon en het bier op temperatuur. Je wordt er echter wel mee geconfronteerd dat het leven in het luxueuze centrum van een grote stad ook nog een andere kant heeft met mensen die in de marge. En probeer daar dan maar eens uit te komen. 

Ik krijg een appje dat mijn gezelschap in aantocht is en ga alvast naar het restaurant. Zonder reservering geen plekkie te krijgen hier. Ik noem de naam van Herman en kan alvast aan tafel plaatsnemen. Een pintje om de eerste dorst te lessen. Als iedereen zit kan het grote genieten beginnen. Het voert te ver om elk hapje apart te gaan beschrijven. Allemaal plaatjes  om te zien en overheerlijk van smaak. Zoekt u de website van Hermanos Teresa op om een indruk te krijgen. Het worden weer een paar genoeglijke uren zo met elkaar. Na de maaltijd komt de kok nog even een praatje maken. Leuk is dan dat hij mij nog herkent van eerdere bezoeken. Hij heeft sinds kort ook het bedrijf over genomen omdat zijn ouders met pensioen gegaan zijn. Toeval is dat wij de moeder nog op straat tegen komen. Weer die blijk van herkenning. Herman brengt me naar mijn hotel. Ik neem alvast afscheid van de dames. Goeie reis en hasta ........ ?? de volgende keer. Herman geeft aan me morgen naar de statie te vervoeren en daar nog een koffieke te doen. Dan siesta.....

Half in de avond nog even naar buiten. Temperatuur niet echt aangenaam. Ik kom in een aardige bar terecht. Ben niet de enige die binnen wil zitten. Ik wil een rode wijn uit Aragon, maar die kan alleen per fles. Dus dan maar een Rioja besteld. Krijg er een schaaltje chips bij. Nog even relaxen in Zaragoza, morgen weer verderop............


  • 27 Mei 2022 - 08:53

    Gerrie:

    Hoi Louis,
    Bedankt weer voor je beschrijvingen van deze plaats, waardoor wij toch goede indrukken krijgen wat er allemaal te zien en te doen is. Die romeinse opgravingen zien er weer indrukwekkend uit, die jongens konden wel wat.
    Ben benieuwd wat de volgende plaats gaat worden of ga je weer op huis aan?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louis

Hallo allemaal, Welkom op mijn site. Hierin komt de info die ik onderweg naar Santiago de Compostela regelmatig zal bijwerken. Ik hoop hiermee mijn familie, vrienden en bekenden op de hoogte houden van de wetenswaardigheden.

Actief sinds 19 Jan. 2011
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 364193

Voorgaande reizen:

03 Mei 2024 - 29 Mei 2024

19 Weer even naar Spanje..

07 April 2024 - 11 April 2024

18 Stedentripje Londen

07 September 2023 - 12 September 2023

17 Verona stedentrip

05 Mei 2023 - 27 Mei 2023

16 Zuid Spanje en wat zwerven

22 November 2022 - 26 November 2022

15 France et Nice, la vie en rose......

06 Mei 2022 - 30 Mei 2022

14 Spanje El Norte en wat zwerven...

10 Februari 2022 - 10 Maart 2022

13 Langs wat Spaanse steden....

23 September 2021 - 31 Oktober 2021

12 Wandelen van Porto naar Santiago de Compostela

15 Juli 2021 - 02 Augustus 2021

11 Frankrijk op herhaling juli 2021

08 Oktober 2019 - 23 Oktober 2019

10 Spanje, stedentrip herfst 2019

02 September 2019 - 06 September 2019

9 Even de zinnen verzetten in Frankrijk.......

06 Mei 2019 - 28 Mei 2019

8 Van Porto tot Napels

30 April 2018 - 30 Mei 2018

7 blik op Frankrijk en Spanje Mei 2018

22 Oktober 2017 - 10 November 2017

6 Door Frankrijk met de auto langs gebaande paden.

04 Mei 2017 - 25 Mei 2017

5 Spanje van Madrid naar Alicante mei 2017

25 September 2016 - 30 Oktober 2016

4 Wat zwerven in Noord Spanje sept. 2016

06 September 2015 - 31 Oktober 2015

3 We gaan weer naar Santiago de Compostela

09 September 2012 - 17 September 2012

2 reis naar Rusland m/n Moskou en St Petersburg

11 April 2011 - 17 Augustus 2011

1 Te voet naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: