Transfer naar Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Louis - WaarBenJij.nu Transfer naar Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Louis - WaarBenJij.nu

Transfer naar Barcelona

Blijf op de hoogte en volg Louis

25 Mei 2022 | Spanje, Barcelona

Woensdag 25 mei 2022

Transfer naar Barcelona.

Hotel Barcelo Sants

Vandaag afscheid van Zaragoza. Je moet tenslotte toch weer eens op huis aan. Herman zal me naar de statie brengen, maar eerst samen nog even ontbijten. De afspraak staat om tien uur. Ik reken af in het hotel en loop met mijn trollieke naar San Siro. Nog fris, maar met een jasje aan zou je toch buiten kunnen zitten. Echter men is het terras aan het uitbreiden. In Nederland zou men alles eerst op komen meten en in de fabriek pasklaar maken.

Zo niet hier, waar het bedrijfje het denkelijk benodigde materiaal op een vrachtwagentje heeft liggen. Ter plaatse meet, op maat zaagt en dan monteert. Een zeer omslachtige werkwijze. Veel discussie van de twee monteurs, veel lawaai van zagen, slijpen en boren. Geen doen dus om daar bij te gaan zitten. Dus alle clientèle zit dan ook binnen. Ik ben wat eerder en de dienstdoende serveerster begrijpt me verkeerd en brengt mijn bestelling al eerder. Oké, het zij zo. Herman komt, krijgt ook zijn toast en we zien het allemaal wat aan.

We zien dat de serveerster twee iPhones bij zich heeft. Tussen de bestellingen door staat ze uitgebreid te appen met denkelijk haar achterban. Ondanks dat gerechten al klaar staan om naar de klanten gebracht te worden. Onbegrijpelijk...

Door het lawaai en het beetje ergernis van hierboven rekenen we af en zijn vertrokken. We hebben tijd volop en Herman rijdt nog wat rond als idee voor een volgend bezoek o.a. langs het grote stadspark. Je bent natuurlijk altijd snel gefocust op de binnenstad. Dan zet hij me af bij het (te) grote station Delicias, van Zaragoza en we nemen afscheid. Wel voor kort want over twee weken komt hij voor bezoek aan zijn zus naar Nederland. Mijn trein staat al aangekondigd, echter even later de melding een vertraging van vijftien minuten die oploopt naar een half uur. Niks aan te doen. Uiteindelijk komt de trein en weg zijn we. Ook deze trein trekt lekker door tot soms 300 km per uur. Echter wel twee tussenstops. Lleida en Camp de Tarragona. Om een paar minuten voor drie uur stoppen we in Barcelona Sants.

Ik ga eerst naar de stationsrestauratie om een pint en broodje als late lunch. Dan inchecken bij hotel Barcelo Sants wat bovenop het station is gebouwd. Groot en zakelijk maar een luxe verwennerij voor mezelf. Ik krijg een kamer op de zevende etage. Pracht uitzicht over een deel van Barcelona. Douchen en naar buiten. Barcelona zelf ga ik niet in. Het is eigenlijk niet mijn stad. Maar rondom de statie is ook nogal wat horeca. En vorige keer een aardig restaurantje ontdekt dus daar toe. Ik moet weer wel even zoeken, maar dan zie ik het. Restaurant “ocho patos” “acht eenden”. Ik weet ook niet hoe ze op de naam gekomen zijn. Het wordt uitgebaat door een ouder echtpaar. Ze zijn er nog, hij in de keuken en zij bedient. Je zal er niet gemakkelijk dronken worden want het tempo is lekker langzaam. Maakt niet uit als je volop tijd hebt.

Ik krijg mijn pintje en schaaltje olijven en vraag de kaart om wat eten te bestellen. Ik wil eigenlijk nog van alles eten op mijn bijna laatste dag in Spanje. Maar heb maar één maag. Het wordt een salade met kaas uit Galicië, een kroketje met ossenstaart vlees. Ik wil eigenlijk nog toast met gerookte sardienen bestellen. Maar de dame zegt dat ik aan deze twee gerechten al wel genoeg zal hebben. En natuurlijk heeft ze gelijk.

Onder het smikkelen en smullen kijk en luister ik naar mijn medegasten. Luidruchtige Amerikanen, Duits, Frans en welke taal al niet. Barcelona is eigenlijk al niet echt Spaans meer. Wat een verschil met Zaragoza waar ik wel eens het idee heb de enige toerist te zijn die daar rondloopt. Heerlijk rustig.

Ik neem als dessert c.q. afsluiter nog een carregillo, zoals bekend koffie met Spaanse cognac. Volgens mij heeft de dame de fles uit laten schieten. Nondeju wat istie sterk. Mijn tong tintelt er van. Afrekenen en naar mijn luxe slaapplek. Beetje voetbal kijken en ook veel naar buiten waar de nacht Barcelona bedekt en de stadsverlichting aan gaat.

Morgen bijtijds weer op voor de treinrit naar het vliegveld.........

• 27 Mei 2022 - 09:03

Gerrie:

Hoi Louis,
    Ik zie deze dagbeschrijving pas nadat ik mijn reactie in de dag ervoor heb gezet. Blijkbaar is hier geen e-mail aangemaakt voor jouw volgers of ben ik van de lijst gevallen. Gelukkig zag ik bij het sluiten van jouw pagina's dat er nog een nieuw verslag stond.
    Helaas zit het er voor jou - en daardoor ook voor de volgers - weer op en rest mij je te bedanken voor beschrijvingen van je ervaringen tijdens deze trip.
    Goede terugreis en tot ziens maar weer.