Verona dag 6 en naar huis - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Louis - WaarBenJij.nu Verona dag 6 en naar huis - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Louis - WaarBenJij.nu

Verona dag 6 en naar huis

Door: Louis

Blijf op de hoogte en volg Louis

19 December 2023 | Nederland, Roosendaal

Verona dag 6

en naar huis

Dinsdag 12 september 2023

Redelijk geslapen mijn bedje weer uit. Ik pak mijn toiletspullen en steek de gang over naar mijn badkamer. Poedelen en aankleden. Tijd zat, ik vlieg pas na de middag en mijn transfer is met de B en B man Claudio goed geregeld.

Ik pak mijn trollieke in en dan richting laatste ontbijtje in Verona.

De Chinese dame van de bar brengt mijn koffieke en ochtendmaaltje. Ik geniet in het zonneke op het terras. Blader een beetje in een Italiaanse krant en doe nog een espresso. Het nieuws in de krant veel Oekraïne, dus daar wordt je ook niet echt vrolijk van. Tegen twaalven neem ik afscheid van de ontbijtdame en zeg dat ik weer huiswaarts keer. “Mille grazie” zegt de dame en zwaait nog achterop.

Ik moet even wachten op Claudio, en als die komt eerst afrekenen. Mijn creditcard werkt echter niet. Elke keer een melding dat de betaling niet verwerkt is.Na een paar pogingen zegt Claudio, no problem, we gaan rijden en probeer straks op het vliegveld nog maar opnieuw.

Onderweg in de auto is hij zeer spraakzaam, heeft ook veel gereisd en natuurlijk in Amsterdam geweest. Maar ook Limburg en Friesland kent hij.

We zijn zo bij het vliegveldje.Ciao,en tot de volgende. Op het vliegveld aardig druk en ik kan nog niet inchecken. Dus probeer maar weer mijn schuld te voldoen, nadat Claudio mij opnieuw een “tikkie” heeft gestuurd.

Weer wat pogingen maar nada. Ik app Claudio dat het niet lukt. Dat heeft hij al gezien omdat hij daar een melding van krijgt. Ik beloof zodra dat ik thuis ben het geld over te maken. Neem de tijd app-t hij en anders kom je het volgend jaar maar brengen………

Dan inchecken, door de douane en weer wachten. Ondertussen toch weer wat hongerig, dus op jacht naar drank en broodje. Overal druk,maar ik vind een broodjestent waar je ook kunt zitten. Dat is ook weer een nieuw verdien model. Bij het afrekenen vraagt de dame meenemen of eet u het hier op. Ik zeg dat ik ga zitten. Dan komt er twee euro bij voor de tafelservice……..…je krijgt dan een servetje en bestek. Ik hoor aan de mensen rondom me veel commentaar over deze “service”.

Wat rondlopen en kijken tot de melding komt dat we kunnen gaan boarden.

Het vliegtuig zit niet vol. Voorheen boekte ik steeds een plaats aan het gangpad, maar je moet dan nog al eens uit je stoel als de passagiers naast je naar het toilet willen of zo. Dus tegenwoordig een raamplaats wat wel zo rustig is. De vlucht verloopt prima en we landen op tijd op Schiphol.

Dan naar de transportband voor de trollie. De afspraak met mijn taxi is dat zodra je je trollie hebt dit even telefonisch meldt bij het taxibedrijf. Zij informeren dan de taxichauffeur die vervolgens vertrekt van een parking vlak bij Schiphol, je wacht op de afgesproken plek en arriveert daar bijna gelijktijdig met de taxi. Ook nu hoef ik maar een paar minuten te wachten. Taxi, trollie er in, zitten en rijden. Ik zit achterin om wat extra beenruimte te hebben.

De jonge taxichauffeur is niet erg spraakzaam. Dat vind ik ook niet erg. De rit naar Roosendaal verloopt voorspoedig en om 21.30 uur steek ik de sleutel weer in het slot va de poort. Ben toch blij weer thuis te zijn. Ik gooi mijn trollie nog wel leeg, maar in tegenstelling tot vroeger stel ik de was uit tot morgen.

Ik pak wat voer voor morgenochtend uit de diepvries, nog een pintje, wat zitten, douchen en redelijk vermoeid naar bed, “manaña es otro dia”………..