Verona dag 6 en naar huis - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Louis - WaarBenJij.nu Verona dag 6 en naar huis - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Louis - WaarBenJij.nu

Verona dag 6 en naar huis

Door: Louis

Blijf op de hoogte en volg Louis

19 December 2023 | Nederland, Roosendaal

Verona dag 6

en naar huis

Dinsdag 12 september 2023

Redelijk geslapen mijn bedje weer uit. Ik pak mijn toiletspullen en steek de gang over naar mijn badkamer. Poedelen en aankleden. Tijd zat, ik vlieg pas na de middag en mijn transfer is met de B en B man Claudio goed geregeld.

Ik pak mijn trollieke in en dan richting laatste ontbijtje in Verona.

De Chinese dame van de bar brengt mijn koffieke en ochtendmaaltje. Ik geniet in het zonneke op het terras. Blader een beetje in een Italiaanse krant en doe nog een espresso. Het nieuws in de krant veel Oekraïne, dus daar wordt je ook niet echt vrolijk van. Tegen twaalven neem ik afscheid van de ontbijtdame en zeg dat ik weer huiswaarts keer. “Mille grazie” zegt de dame en zwaait nog achterop.

Ik moet even wachten op Claudio, en als die komt eerst afrekenen. Mijn creditcard werkt echter niet. Elke keer een melding dat de betaling niet verwerkt is.Na een paar pogingen zegt Claudio, no problem, we gaan rijden en probeer straks op het vliegveld nog maar opnieuw.

Onderweg in de auto is hij zeer spraakzaam, heeft ook veel gereisd en natuurlijk in Amsterdam geweest. Maar ook Limburg en Friesland kent hij.

We zijn zo bij het vliegveldje.Ciao,en tot de volgende. Op het vliegveld aardig druk en ik kan nog niet inchecken. Dus probeer maar weer mijn schuld te voldoen, nadat Claudio mij opnieuw een “tikkie” heeft gestuurd.

Weer wat pogingen maar nada. Ik app Claudio dat het niet lukt. Dat heeft hij al gezien omdat hij daar een melding van krijgt. Ik beloof zodra dat ik thuis ben het geld over te maken. Neem de tijd app-t hij en anders kom je het volgend jaar maar brengen………

Dan inchecken, door de douane en weer wachten. Ondertussen toch weer wat hongerig, dus op jacht naar drank en broodje. Overal druk,maar ik vind een broodjestent waar je ook kunt zitten. Dat is ook weer een nieuw verdien model. Bij het afrekenen vraagt de dame meenemen of eet u het hier op. Ik zeg dat ik ga zitten. Dan komt er twee euro bij voor de tafelservice……..…je krijgt dan een servetje en bestek. Ik hoor aan de mensen rondom me veel commentaar over deze “service”.

Wat rondlopen en kijken tot de melding komt dat we kunnen gaan boarden.

Het vliegtuig zit niet vol. Voorheen boekte ik steeds een plaats aan het gangpad, maar je moet dan nog al eens uit je stoel als de passagiers naast je naar het toilet willen of zo. Dus tegenwoordig een raamplaats wat wel zo rustig is. De vlucht verloopt prima en we landen op tijd op Schiphol.

Dan naar de transportband voor de trollie. De afspraak met mijn taxi is dat zodra je je trollie hebt dit even telefonisch meldt bij het taxibedrijf. Zij informeren dan de taxichauffeur die vervolgens vertrekt van een parking vlak bij Schiphol, je wacht op de afgesproken plek en arriveert daar bijna gelijktijdig met de taxi. Ook nu hoef ik maar een paar minuten te wachten. Taxi, trollie er in, zitten en rijden. Ik zit achterin om wat extra beenruimte te hebben.

De jonge taxichauffeur is niet erg spraakzaam. Dat vind ik ook niet erg. De rit naar Roosendaal verloopt voorspoedig en om 21.30 uur steek ik de sleutel weer in het slot va de poort. Ben toch blij weer thuis te zijn. Ik gooi mijn trollie nog wel leeg, maar in tegenstelling tot vroeger stel ik de was uit tot morgen.

Ik pak wat voer voor morgenochtend uit de diepvries, nog een pintje, wat zitten, douchen en redelijk vermoeid naar bed, “manaña es otro dia”………..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Roosendaal

Louis

Hallo allemaal, Welkom op mijn site. Hierin komt de info die ik onderweg naar Santiago de Compostela regelmatig zal bijwerken. Ik hoop hiermee mijn familie, vrienden en bekenden op de hoogte houden van de wetenswaardigheden.

Actief sinds 19 Jan. 2011
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 361644

Voorgaande reizen:

07 April 2024 - 11 April 2024

18 Stedentripje Londen

07 September 2023 - 12 September 2023

17 Verona stedentrip

05 Mei 2023 - 27 Mei 2023

16 Zuid Spanje en wat zwerven

22 November 2022 - 26 November 2022

15 France et Nice, la vie en rose......

06 Mei 2022 - 30 Mei 2022

14 Spanje El Norte en wat zwerven...

10 Februari 2022 - 10 Maart 2022

13 Langs wat Spaanse steden....

23 September 2021 - 31 Oktober 2021

12 Wandelen van Porto naar Santiago de Compostela

15 Juli 2021 - 02 Augustus 2021

11 Frankrijk op herhaling juli 2021

08 Oktober 2019 - 23 Oktober 2019

10 Spanje, stedentrip herfst 2019

02 September 2019 - 06 September 2019

9 Even de zinnen verzetten in Frankrijk.......

06 Mei 2019 - 28 Mei 2019

8 Van Porto tot Napels

30 April 2018 - 30 Mei 2018

7 blik op Frankrijk en Spanje Mei 2018

22 Oktober 2017 - 10 November 2017

6 Door Frankrijk met de auto langs gebaande paden.

04 Mei 2017 - 25 Mei 2017

5 Spanje van Madrid naar Alicante mei 2017

25 September 2016 - 30 Oktober 2016

4 Wat zwerven in Noord Spanje sept. 2016

06 September 2015 - 31 Oktober 2015

3 We gaan weer naar Santiago de Compostela

09 September 2012 - 17 September 2012

2 reis naar Rusland m/n Moskou en St Petersburg

11 April 2011 - 17 Augustus 2011

1 Te voet naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: