17 lange km door akkerland....... - Reisverslag uit Calzadilla de la Cueza, Spanje van Louis - WaarBenJij.nu 17 lange km door akkerland....... - Reisverslag uit Calzadilla de la Cueza, Spanje van Louis - WaarBenJij.nu

17 lange km door akkerland.......

Door: Louis Kriesels

Blijf op de hoogte en volg Louis

02 Oktober 2015 | Spanje, Calzadilla de la Cueza

Viernes, 2 oktober, 19e wandeldag.
Er zijn meer wandelaars in het hotel, dus de wekker heb ik niet nodig. Der uit, riedel en pootje afplakken op de dakpanwijze. Vandaag niet heel veel km's dus mijn nieuwe sokken uitproberen.
Ik trek om 7 uur de deur dicht en ga op ontbijtjacht. Eergisteren niks te vinden en nu teveel open. Eerste het beste barretje al vol vroege vertrekkers. De baas heeft nog geen tijd om zijn terras uit te zetten. Ik neem wat extra toast en koop nog wat cakejes.
We lopen in colonne het dorp uit. De erste 6 km zijn nog macadam, maar dan wordt het een mooi breed zand/grindpad.
Ik voel mijn pootje wel, maar minder als gisteren met mijn andere sokken aan.
Het is 1 lange weg, dus verkeerd lopen kan niet. Blik op oneindig en niet op de klok kijken. Sommige mensen hebben echt ingeslagen aan de boodschappen te zien die ze meesjouwen. Het is natuurlijk wel een eindje, maar ook weer niet zo gek. Het is lekker koel en het zonneke komt er ook weer doorheen. Wat wil je nog meer. Onderhand toch wel koffie, nog niet gedacht en er een is uitspanning. Toch weer mensen die wat willen verdienen. Ze hebben het druk, ik koop koffie, een banaan en sinaasappeltje.
Even rusten, jasje uit en weer verder.
Dan in de verte een kerktoren, sneller dan gedacht en een tijdje later met een bocht het dal in waar Calzadilla de la Cueza opduikt.
Om 12 uur loop ik mijn Hostal Camini Real binnen.
Ik was hier eerder, toen bouwvallig, nu opgeknapt, aardige kamer en zelfs een lift naar de verdiepingen.
Dan eerst en paar pinten, met wat lekkere hapjes. Naast mij laadt een ober zijn blad vol. Ik denk stink ik nu zo naar het zweet of hoe zit het. De ober loopt weg en neemt ook de zweetgeur mee. Het lijkt wel of hij al de camino heeft gelopen. Vor die rest supervriendelijke en gedienstige lui, die met de nodige humeur het internationale gezelschap bedienen. Dan naarboven. Mijn wandelbroek heeft door het vele zweten witte strepen gekregen. Ik besluit hem hier maar even in de badkuip te gooien, zodat ik hem tijdens het douchen meteen maar meeneem.
Wandelstok fungeert weer als ophanglijntje en laat maar drogen.
Nat ophangen zij Lieske dan hoef je minder te strijken.
Dus ik zal morgen wel met een kreukje gaan lopen. Who cares ?

Ik ga der even uit.

Net terug van een tafel met vijf nationaliteiten. Duits, Amerikaans, Italiaans, Spaans en natuurlijk ikke. Het is een kakafonie van mensen die met elkaar willen communiceren, maar zoals zovelen vroeger op school niet goed hebben opgelet.
Het valt op dat de Engelstaligen het minst flexibel zijn om een andere taal te proberen. Een tafel verderop een aantal Koreanen, die al zo goed zijn verwesterd dat ze de geserveerde kip, forel en/of rundvlees zonder ketchup niet meer wegkrijgen. Leve de wereldburger...............
Driegangenmenu, wijn, water en brood "a volonte" €. 10,00 señor. Ja Peter, al drink je er drie flessen witte wijn bij leeg........
Ik hoor dat er twee gezelschappen morgenavond mee stoppen. Een club Duitsers, waaronder onze man die zo graag in dure hotels sliep, en een club Amerikanen die zeggen volgend jaar terug te komen om de klus af te maken.
Ik hoop dat al hun wensen uit mogen komen. Nog een koffieke aan de bar en tot morgen. V/a 6.30 uur ontbijt, maar dat is zelfs voor mij te vroeg.
De rust.

  • 02 Oktober 2015 - 22:49

    Peter / Elly :

    Hoi Louis ,wederom weer een mooi verslag , nogmaals petje af hou vol en sterkte morgen met je volgende kilometers Gr. V ons

  • 03 Oktober 2015 - 14:08

    GerrieM:

    Hoi Louis,
    Ben weer helemaal bij met de door jou geproduceerde teksten van de afgelopen week. Allemaal weer keurig en ludiek gebracht en gelukkig lukt het ook beter om de foto's te plaatsen. Die ondersteunen je vertelsels extra, waarvoor dus ook mijn dank.
    Succes weer met de komende etappes.
    Gr Gerrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Louis

Hallo allemaal, Welkom op mijn site. Hierin komt de info die ik onderweg naar Santiago de Compostela regelmatig zal bijwerken. Ik hoop hiermee mijn familie, vrienden en bekenden op de hoogte houden van de wetenswaardigheden.

Actief sinds 19 Jan. 2011
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 363952

Voorgaande reizen:

03 Mei 2024 - 29 Mei 2024

19 Weer even naar Spanje..

07 April 2024 - 11 April 2024

18 Stedentripje Londen

07 September 2023 - 12 September 2023

17 Verona stedentrip

05 Mei 2023 - 27 Mei 2023

16 Zuid Spanje en wat zwerven

22 November 2022 - 26 November 2022

15 France et Nice, la vie en rose......

06 Mei 2022 - 30 Mei 2022

14 Spanje El Norte en wat zwerven...

10 Februari 2022 - 10 Maart 2022

13 Langs wat Spaanse steden....

23 September 2021 - 31 Oktober 2021

12 Wandelen van Porto naar Santiago de Compostela

15 Juli 2021 - 02 Augustus 2021

11 Frankrijk op herhaling juli 2021

08 Oktober 2019 - 23 Oktober 2019

10 Spanje, stedentrip herfst 2019

02 September 2019 - 06 September 2019

9 Even de zinnen verzetten in Frankrijk.......

06 Mei 2019 - 28 Mei 2019

8 Van Porto tot Napels

30 April 2018 - 30 Mei 2018

7 blik op Frankrijk en Spanje Mei 2018

22 Oktober 2017 - 10 November 2017

6 Door Frankrijk met de auto langs gebaande paden.

04 Mei 2017 - 25 Mei 2017

5 Spanje van Madrid naar Alicante mei 2017

25 September 2016 - 30 Oktober 2016

4 Wat zwerven in Noord Spanje sept. 2016

06 September 2015 - 31 Oktober 2015

3 We gaan weer naar Santiago de Compostela

09 September 2012 - 17 September 2012

2 reis naar Rusland m/n Moskou en St Petersburg

11 April 2011 - 17 Augustus 2011

1 Te voet naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: