Reisdag Murcia naar Alicante......... - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Louis - WaarBenJij.nu Reisdag Murcia naar Alicante......... - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Louis - WaarBenJij.nu

Reisdag Murcia naar Alicante.........

Door: Louis Kriesels

Blijf op de hoogte en volg Louis

21 Mei 2017 | Spanje, Alicante

Alicante, zondag 21 mei 2017.
Vandaag vertrekken we weer naar Alicante de laatste locatie van dit reisje. Ik sta op tijd op, heb gisteren alles al voor het "pakkens" klaar gelegd. Douchen, toilettas vullen en reispak aan. Rondje of ik niks vergeten ben en dan naar het ontbijt.

Ik ben vandaag hier niet alleen. Er is een busgezelsschap van voornamelijk oudere dames die zich het uitgestalde van het ontbijtbuffet goed laten smaken.
Ik houd me bij koffie en mijn toastje met tomatenprut, om toch in Spaanse sferen te blijven. Men is ondertussen ook gewend aan mijn pilleke dus om water hoef ik niet te meer vragen.

Ik lees nog een deel van de krant van zaterdag en dan maar terug naar de kamer. Trollie dichtritsen, fooike voor het kamermeske wegleggen en naar de balie om af te rekenen.
Het weer lijkt wat betrokken en ik vraag om een taxi.
Deze staat zo voor, en tien minuten later stap ik bij het station de autobusses weer uit. Eigenlijk met spijt dat ik de taxi genomen heb. Ik heb nu nog ruim een uur voor de bus vertrekt en het weer valt alles mee. Dus een beetje lopen had geen kwaad gekund.

Gedane zaken nemen geen keer, mensen kijken en een koffieke in de bar doet de tijd snel gaan. Ondanks dat het zeer rustig is met de bussen op deze zondagse dag. In de week rijden ze af en aan naar alle bestemming zowel in Spanje als de rest van Europa en volgens de borden hier zelfs naar Marokko. Ik meimer een beetje hoe mooi ook Lieske dit reizen met een lijnbus zou hebben gevonden. Met auto, trein en vliegtuig hebben we het maar zat gedaan. Maar nooit dit soort bus trajecten wat ik nu doe. Zij was altijd gefascineerd op zowel komende en gaande mensen in treinstations of vertrekhallen.

Het informatiebord geeft aan dat mijn bus op halte 29 aan zal komen. Ik reis weer met ALSA, volgens mij een van de grootste busmaatschappijen in Spanje. Ik betaal voor mijn rechtstreekse ritje naar Alicante van bijna anderhalf uur €. 6,39. Eigenlijk geen geld vind ik. Het is ook wel relaxt reizen, al moest ik de eerste keren wel wennen aan de hectiek op die grote busstations.
Maar als je het even door hebt met nummering en zo vind ik dit een prima, afwisselend en goedkoop alternatief.

Ik heb de rechtstreekse lijn naaar Alicante gekozen, al rijdt de bus even met een omweggetje via het vliegveld van Alicante.
Vind ik niet erg, kan ik meteen even een eerste indruk krijgen hoe het er daar uitziet en hoelang we daarna nog onderweg zijn naar Alicante. Het landschap onderweg is soms aardig maar niet echt boeiend.

Ongeveer twintig minuten na de stop bij het vliegveld van Alicante komen we tegen half een aan in het busstation van Alicante. Ik had een looproute uitgeprint, maar wel beginnend bij het treinstation. Het klopt dus niet helemaal. Maar als ik de zee maar blijf zien en aan rechtse kant houdt moet ik bij het hotel uitkomen. Ik neem de tijd voel me plots toch moe en sta daarom regelmatig even stil. Dat is niet zo erg, want de entree van Alicante met groen, palmbomen en een prachtige wandel boulevard nopen om regelmatig even rond te kijken.

Ik steek net op tijd de boulevard over om bij de zijstraten te komen waar het hotel moet zijn en bij de eerste zijweg zie ik iets bekends wat op het hotel lijkt van de foto bij booking.com. Om kwart na een meld ik me aan de balie bij een aardig meisje met een vlotte maar zeer informatieve babbel.
Ze is in december een paar dagen naar Amsterdam geweest, Heeft veel kou geleden, maar gaat in juli weer terug om meer ban Nederland te zien.

Het hotel is een wat ouder pand, maar de kamer ziet er goed en schoon uit. Alles zit er op en aan en het werkt nog ook.
Ik pak op mijn gemakje mijn spullen uit, douchke en maar even gaan liggen. Daarna even wat drinken met een tapatje. In een barreke maak ik kennis met weer een nieuwe verkoop techniek van tapas.

Er staan geen tapas uitgestald in een vitrine, maar als je een drankje besteld krijg je een bon waarop dit wordt aangetekend. Met grote regelmaat lopen de obers rond met grote schalen tapas. Je kunt er eentje of meer van de schaal pakken en dit wordt weer op je bonneke vermeld. Geen hoogwaardig voer maar het loopt als een trein. Ook omdat hier nogal wat toeristen binnen zitten. Ik had dit nog nooit gezien, maar mogelijk bestaat het systeem al langer hoor.

Veel toeristen en veel Nederlanders, ik moet hier echt even aan wennen. Hier woedt het strandtoerisme en dat is toch weer heel anders. Ik ga even terug naaar mijn kamer en pak nog anderhalf uur slaap. Wordt nu wel uitgerust wakker. Daarna nog even contacten met Herman ivm een ontmoeting met zijn vrienden Diolinda en Juan die hier in Alicante wonen en die ik ook al een paar keer heb ontmoet tijdens verblijf bij Herman.

Daarna richting boulevard voor wat eten en een drankje. Wij zijn nooit in Alicante geweest, maar ik heb het gevoel dat ik net zo goed in Salou op de boulevard zou kunnen zijn. Ik moet hier echt even aan wennen. Lang geleden dat ik dat gezien heb.
Ik maak mijn rondje langs de restaurants en ga op goed geluk maar ergens zitten. Morgen ga ik downtown op zoek naar wat meer Spaans. Het is hier op de boulevard toch veel aangepast aan de massa.

Ik neem een halve salade met kip en lamscoteletjes van de grill.
Wijntje er overheen en koffie na. Niks bijzonders, maar ik heb voor vandaag gegeten. Ondertussen promeneren de mensen over de promenade. Ikzelf vond het vanavond wat afkoelen, dus lange mouwen en met mij meerdere. Maar er lopen ook mensen met ontbloot bovenlijf.

Er is ook nogal wat geleur met allerlei zooi. De obers proberen dat volk wel weg te houden van de terrassen maar ze zijn hondsbrutaal. Als er ook nog een zwerver ruzie gaat zoeken met de obers van het terras naast me heb ik het voor vandaag wel gezien en nok af. Morgen naar de VVV om info over activiteiten.
De Rust

• 21 Mei 2017 - 23:36

Jeanne En Gé Nollen:

Dag Louis,
    Zo te lezen heb je een mooie tijd gehad in Murcia. Veel leuke dingen gezien, cultuur gesnoven en lekker gegeten. Goeie reis verder!!

Groeten van Jeanne en Gé

• 22 Mei 2017 - 18:56

Lian En Dennis:

hoi louis,

beetje late reactie maar je doet het weer maareens knap hoor.

zet hem op he je hoord nog wel van ons.

groetjes van dennis en lian